Mitä tykkäät kitupiikeistä, sairaalloisesta pihiydestä ?

Anonyymi

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kipupiikille mikään ei ole liian kallista jos joku tarjoaa.

    • Anonyymi

      En.
      Meillä täällä Kesärannassa on ilmaiset ruokailut ja juomat.

    • Anonyymi

      En tuntenut kuin yhden kitupiikin. Persun. Eikä se ollut sen ainoa vika.

      • Anonyymi

        Eikä pahin.


    • Anonyymi

      Olipa ikäviä juttuja ja pihiys mennyt överiksi. Noissa tapauksissa joku toinen kärsii koko ajan, vaimo, lapset...
      Saan joskus saituuskohtauksia, vaikka normaalisti en sitä olekaan.
      Veli tuli kylään ja menimme Rossoon syömään pitsat itse maksaen omamme. Hänellä oli vielä tekohampaiden aiheuttama hankauma. Pitkään harmitti etten tehnyt jotain keittoa.
      Otimme kylässä alkoholia ja omani loppui. Hörppäsin talon isännän pullosta, jota hän oli säilyttänyt itselleen seuraavaksi päiväksi. Varmaan huomasi vajeen muttei puhunut mitään. Vieläkin hävettää vaikka on jo kuollut.
      Meillä oli porukka, josta yksi sanoi että laitetaan tasasumma porukkanimellä yhteisvastuukeräykseen ja jaetaan kulut. Minä en suostunut kun halusin itse päättää mihin keräykseen laitan. Kyse oli 7 eurosta ja kaikki muut laittoivat. Usein tavataan tämän porukan kanssa ja aina muistan typeryyteni.
      Onko muilla vastavia?

    • Anonyymi

      Vastavuoroisuus kuuluu hyvään kanssakäymiseen. En kestäisi sairaan pihiä ihmistä.

    • Anonyymi

      Ei kai kitupiikistä kukaan tykkää, paitsi kitupiikki itse.

    • Anonyymi

      Kitupiikki on järkyttävä ihminen.
      Se ei pysty muuta ajattelemaan kuin
      mistä hyötyisi itse edes jonkun sentin.
      Kitupiikki ei tunne esimerkiksi
      sellaista asiaa kuin toisen ihmisen pyytetön auttaminen.
      Kun hän auttaa, se maksaa,
      mutta jos häntä auttaa, hän ei maksa.
      Auttaminen perustuukin vastavuoroisuuteen,
      mutta ei kitupiikin tapauksessa.
      Kitupiikin pitää voida hyötyä kaikesta.
      Kitupiikin takia tuntee myötähäpeää.
      Hän itse ei häpeä koskaan.
      Onko kitupiikkiys joku psykopatian laji ?
      Psykopaatti ei tunnista oireitaan.

      • Anonyymi

        Ei sentään psykopaatti.
        Mutta tuota vastavuoroituksettomuutta olen kokenut.
        Pihi, itara, saita, nuuka, kitupiikki...
        Beng
        Saa olla säästäväinen.
        Rumaa, jos kohdistuu ystäviin ja kavereihin: vain jos hyötyy itse enemmän.


    • Anonyymi

      Ei minua hävetä lainkaan kieltäytyä kaikista rahanpyytelystä niin netissä kuin kauppojen ovilla joissa SPR kerjää rahaa Afrikan leopardihattuisille Heimo päällikölle.

      • Anonyymi

        Varmaan esim. SPR:llä on paljon oheiskuluja sun muuta. Se on vaan niin että kun maailmalla tapahtuu isoja luonnonkatastrofeja, ihmisten pakoa sotien ja selkkausten takia muualle niin käytännössä ainoa kohtuullisen nopeaan ja tehokkaaseen avustustoimintaan kykenevä riittävän iso järjestö on kansainvälinen Punainen risti?
        Heillä on eri puolilla maailmaa isoja tarvikevarastoja jne. sekä henkilöstö joka kykenee toimimaan.
        SPR ei taida leijonahattuisille heimopäälliköille (yhdyssana pienellä H:lla!) kerjätä rahaa...


    • Anonyymi

      Yksikin kitupiikki apua tarjoo autollaan, mutta jos tarvitsen autoa, tilaan taksin,
      se tulee halvemmaksi kuin kitupiikin tarjoama "ilmainen" kyyti.

    • Enpä tunne ketään kitupiikkiä,
      jokunen tarkan markan tuttu löytyy,
      he ovat omista rahoistaan nuukia,
      mutta yhtä avokätisiä kuin muutkin kun yhdessä liikutaan
      tai kun vuoroin vieraissa tarjotaan.

    • Anonyymi

      Pihit tavallaan siivestää muita.

    • Koulukaverini aikoinaan kertoi tädistään,
      joka oli naimisissa kitupiikkiin viittaavaan miehen kanssa,
      Mies oli vaatinut tätiä maksamaan puolet hänen tupakoista
      vaikka täti ei itse polttanut,
      mutta sai kuulema samalla sauhut kun mies poltteli.

    • Anonyymi

      Uskon että äärimmäinen saituus juontuu lapsuusaikana syntyneestä traumoista. Saiturin traumatisoivana pelkona on joutua puille paljaille jossakin elämänsä vaiheessa, joutua huoltajiensa armoille.

      Hän hyötyisi varmasti pitkäaikaisesta, ammattitaitoisesta terapiasta. Kun se maksaisi ehkä tuhansia, hän kieltäytyisi siitä kokonaan.
      Tuo sopii ehkä muutamaan saiturityyppiin, mutta kaikki he tarvittisivat keskusteluapua.

    • En yleensä ole nuuka, olen tottunut elämään tulojen mukaan.
      Ruuhkavuosina lapsiin kului paljon, silloin piti tinkiä omista kuluistaan.
      Nyt ostan mitä haluan, lukuunottamatta joskus ilmeneviä nuukailun puuskia. Onneksi tarpeeni ovat vaatimattomia.
      Auto hajosi, kyllä harmitti. Tuhat euroa meni vähän ylikin.
      Nyt ei harmita yhtään kun pääsen taas huristelemaan kissani kanssa mökille.
      Äitini oli tosi nuuka vaikka oli muhkea pankkitili, ehkä nuukuuden ansiosta. Pidin hänet vaatteissa ja kävi usein syömässä luonani kun muutin lähelle asumaan.
      Huomasin että nuukuus vain pahenee kun ikää tulee.

    • Anonyymi

      nuukuus voi olla harrastus vanhana, on mukavaa kun syntyy säästöä, on tarkoitusta elämässä

    • Anonyymi

      En ole, mutta enpä ole päässyt yökyläänkään. Oli aika jolloin meidän huusholli kuin hotelli, jossa oli jatkuvasti sukulaisia, joille oli aina taattava täyshoito. Vastavuoroisuudesta ei ollut mitään puhetta. Jos satuimme heille päin tulemaan niin parin tunnin vierailu sessio tuntui olevan jo liikaa. Onneksi ne ajat ovat ohi, nyt en ota ketään yöksi.
      Olisi ollut ihan kiva bisnes, jos olisin hoksannut rahastaa, nejä henkeä ja kolme yötä, mitähän se olisi maksanut! No, eipä ne saidat sukuaiset olisi maksaneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe