Puolison kanssa eriävät ajatukset lapsen hankinnasta

Anonyymi

Meillä on yksi yhteinen lapsi ja avopuolisollani yksi lapsi aiemmasta suhteesta. Haluaisin kovasti toisen oman lapsen. Olen keskustellut asiasta puolisoni kanssa jo kauemman aikaa sitten ja silloin hän lupasi miettiä asiaa myöhemmin. Se myöhemmin tuli ja hän sanoi olevansa valmis koittamaan vielä lasta kanssani ja että perheeseemme vielä mahtuisi yksi mutta hänelle se ei ole myöskään välttämätöntä vaan on tyytyväinen tilanteeseen myös tällaisenaan. Innostuin kovasti kun puoliso näytti vihreää valoa. Harrastimme seksiäkin kertaalleen otolliseen aikaan ilman suojausta, ilman tulosta. Minua kuitenkin vaivaa, että minun ollessani innoissani asiasta ja miettivän otollista aikaa, hän vaikuttaa ahdistuvan keskustelusta. Otin asian puheeksi ja sanoin, että haluan olla varma, ettei puolisoni ole näyttänyt vihreää valoa vain minun toiveen takia vaan haluaa lasta itsekin omasta tahdosta. Hänen ajatuksena on, että lapsi tulee jos on tullakseen. Harrastamme seksiä melko harvoin ja toki lapsi voi sattumasta saadakin alkunsa, mutta ei tuo lähitulevaisuudessa mitenkään erityisen todennäköistä ole tällä aktiivisuudella. En haluaisi olla yksin se, joka asiaa miettii ja toivoo, saati ajoittaa. Mietinkin pitäisikö minun luopua omasta toiveestani vai odotanko liikaa, kun toivoisin, hänenkin edes kerran sanovansa tahtovansa lapsen eikä niin että tulee jos on tullakseen? Toivoisin niin, että tämä olisi enemmän yhteinen asia ja toive alusta alkaen. Tiedän kyllä, että hänkin olisi onnellinen lapsesta. Rakastan myös puolisoani niin, että olisin valmis luopumaan omasta haaveestani. Olen myös lukenut muiden tarinoita, jossa toinen on luopunut haaveistaan ja jälkeenpäin katunut jääneensä suhteeseen

0

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
        Maailman menoa
        79
        4333
      2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
        Maailman menoa
        18
        2776
      3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
        Ikävä
        24
        2688
      4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
        Maailman menoa
        16
        2465
      5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
        Maailman menoa
        112
        2444
      6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
        Maailman menoa
        111
        2214
      7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
        Maailman menoa
        99
        2161
      8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
        Luterilaisuus
        629
        2016
      9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
        Suomalaiset julkkikset
        14
        1965
      10. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
        Ikävä
        32
        1796
      Aihe