Puolison kanssa eriävät ajatukset lapsen hankinnasta

Anonyymi

Meillä on yksi yhteinen lapsi ja avopuolisollani yksi lapsi aiemmasta suhteesta. Haluaisin kovasti toisen oman lapsen. Olen keskustellut asiasta puolisoni kanssa jo kauemman aikaa sitten ja silloin hän lupasi miettiä asiaa myöhemmin. Se myöhemmin tuli ja hän sanoi olevansa valmis koittamaan vielä lasta kanssani ja että perheeseemme vielä mahtuisi yksi mutta hänelle se ei ole myöskään välttämätöntä vaan on tyytyväinen tilanteeseen myös tällaisenaan. Innostuin kovasti kun puoliso näytti vihreää valoa. Harrastimme seksiäkin kertaalleen otolliseen aikaan ilman suojausta, ilman tulosta. Minua kuitenkin vaivaa, että minun ollessani innoissani asiasta ja miettivän otollista aikaa, hän vaikuttaa ahdistuvan keskustelusta. Otin asian puheeksi ja sanoin, että haluan olla varma, ettei puolisoni ole näyttänyt vihreää valoa vain minun toiveen takia vaan haluaa lasta itsekin omasta tahdosta. Hänen ajatuksena on, että lapsi tulee jos on tullakseen. Harrastamme seksiä melko harvoin ja toki lapsi voi sattumasta saadakin alkunsa, mutta ei tuo lähitulevaisuudessa mitenkään erityisen todennäköistä ole tällä aktiivisuudella. En haluaisi olla yksin se, joka asiaa miettii ja toivoo, saati ajoittaa. Mietinkin pitäisikö minun luopua omasta toiveestani vai odotanko liikaa, kun toivoisin, hänenkin edes kerran sanovansa tahtovansa lapsen eikä niin että tulee jos on tullakseen? Toivoisin niin, että tämä olisi enemmän yhteinen asia ja toive alusta alkaen. Tiedän kyllä, että hänkin olisi onnellinen lapsesta. Rakastan myös puolisoani niin, että olisin valmis luopumaan omasta haaveestani. Olen myös lukenut muiden tarinoita, jossa toinen on luopunut haaveistaan ja jälkeenpäin katunut jääneensä suhteeseen

0

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
        Maailman menoa
        93
        4722
      2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
        Maailman menoa
        113
        3902
      3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
        Maailman menoa
        204
        3768
      4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
        Maailman menoa
        88
        2169
      5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
        Maailman menoa
        75
        1951
      6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
        Haapavesi
        79
        1328
      7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
        Ikävä
        131
        1214
      8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
        Vantaa
        161
        1183
      9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
        Ikävä
        53
        1085
      10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
        Saarijärvi
        30
        934
      Aihe