"Asuinhuoneenvuokralain mukaisesti vuokralainen ei saa tehdä käytännössä mitään merkittäviä muutoksia asunnossa ilman vuokranantajan kirjallista lupaa."
https://lumilapset.fi/vuokrasopimuspohjan-tarkeimmat-ehdot/
Pitääkö tämä ihan tosissaan paikkaansa?
Voiko todella pitää paikkaansa, että vuokralainen ei saa tehdä käytännössä mitään muutoksia asunnosa
3
275
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se lain mukaan menee, sinähän et vuokralaisena omista sitä asuntoa niin pitää sopia omistajan kanssa tekemiset. Ilman lupaa et edes seinää maalaa vaikka olis missä kunnossa.
- Anonyymi
Näin on, edes vaatekaappia ei saa siirtää. Ei kannata asua vuokralla. Itekin ostin kämpän ja jotenkin niistä lyhennyksistä selvisin. Mutta eipä tuu kukaan määräämään miten sisustan. Ei se velka loppujen lopuksi niin paha oo, verrattuna vuokran antajien pikkumaisuuteen. Toi kaapin siirto kuulostaa pieneltä, mutta se käytännössä esti huoneen sisustamisen kahdelle muksulle ja jouduimme muuttaan pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, edes vaatekaappia ei saa siirtää. Ei kannata asua vuokralla. Itekin ostin kämpän ja jotenkin niistä lyhennyksistä selvisin. Mutta eipä tuu kukaan määräämään miten sisustan. Ei se velka loppujen lopuksi niin paha oo, verrattuna vuokran antajien pikkumaisuuteen. Toi kaapin siirto kuulostaa pieneltä, mutta se käytännössä esti huoneen sisustamisen kahdelle muksulle ja jouduimme muuttaan pois.
Kiinteitä kalusteita ei vuokralainen tosiaankaan saa siirtää ilman vuokranantajan lupaa.
Itse olen tosin siirtänyt jääkaappi-pakastimen vuokra-asunnossa ilman lupaa, mutta ko. JK-PK ei ollutkaan kiinteästi kalusteisiin asennettu, vaan oli ns. vapaasti lattialla seisovaa mallia.
JOS em. JK-PK olisi ollut kiinteästi kalusteisiin asennettua mallia, niin en olisi ilman lupaa siirtänyt, koska se olisi ollut vuokrausehtojen vastaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984