Työkaveri on kehunut vm.98 feliciaansa ja ajattelin sellaisen hankintaa perheen kakkos autoksi. Paikallisissa autoliikkeissä kävin vaihtoehtoja tutkimassa. vm.-97-98 varmareita, bensakoneella. Muuten ryhdikkään näköisiä autoja, mutta armottoman ruosteisia. Siis jokainen (5kpl). Onko nämä ollut uutena niin halpoja, että ruostesuojaukset ja pesut on laiminlyöty? Vai onko esim. takaluukun, suojankaarien ja ovien alareunojen ruostuminen ihan "normaalia" tuon ikäisessä feliciassa?
felicia
10
1768
Vastaukset
- edelleen
monet uskoo että wv , audi , skoda ja seat on ihan samaa puuta , kuten asimerkillisesti osoitit esim. korroosiokäsittelyt (sinkitukset/kotelojen kuumavahaukset) tehdään saksalaisiin saksalaisittain ja skodiin shekkiläisittäin !
Poikkeuksiakin löytyy , esim. vw polo classic on periaattees sama auto kuin seat cordoba ! Samalta linjalta epsanjassa manoliiton kasaamana pantu maalimalle !
Hauska juttu sinällään et cordoba lanseerattiin vuotta ennen classic poloo ja sen myynti ei oikein ottanut tuulta siipien alle . No sitten sillä samaisella linjalla laitettiin surkeamman näköinen kori päälle ja vw merkki keulaan ... johan myytiin kuin halpaa voita köyhille !
Eipä tänne täältä merkkiliikkeestä monasti viitti kirjotella , mut näin se arvon asiakkaat menee et on niissä autoissa kummiskin eroja , ihan pikkuriikkisiä monasti mut ah niin mielenkiintoisia sellaisia !- merkkiliikkeestä ;-)
Tähän osaan varmuudella vastata, että Skoda Octavian suojaus on korkealuokkainen.
Eilen pesin ja vahasin koko auton. Alustan pesin tarkasti ja syynäsin mahdollisen ruosteen varalta. Taka-akselin maalipintojen pientä pintaruostetta lukuunottamatta mitään muuta ruosteeseen viittaavaa ei autossa ole. Ikää autolla kuusi vuotta, ei lisäsuojauksia tehtaan jäljiltä.
Jokainen voi itse todeta alustan korkealuokkaisen suojauksen auton alla ja omin silmin, ettei tavitse lausua edelläolevan kirjoittajan tavoin täyttä hölynpölyä.
Palkkeja en ole toki tiirannut mutta VAG:n kuumavahakäsittely niissäkin on joten no problem. Ovien sisään olen katsonut ja ne on suojattu kunnolla.
Ja taas kerran kerron, että olen käynyt itse tehtaalla Mlada Boleslavissa katsomassa miten Octaviat suojataan. Puhut merkkiliikejuttuinesi täyttä paskaa ainakin Octavian osalta, tarinasi on keksitty. Felicia on vanhan sukupolven auto ja tämä ei sitä koske. - liike?
Kerrotko mihin merkkiliikkeeseen pääsee tuolla oikeinkirjoitustaidolla? Ehkä on tosiaan parempi olla kirjoittelematta useammin, voi toimitusjohtajalla ola pian ärräpitoista sanomista ;-)
- på svenksa!
Pomosi voi avustaa sinua ruostetietouden lisäämisessä vaikka ruotsalaisen ruosterekisterin avulla:
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Tuolla on OIKEAN ruostesuojausfirman OIKEAN asiantuntijan arvioita.
Octavian suojaus 4/5 pinnaa, samoin Golfissa. Vielä parempaa tasoa löytyy Skoda Superbista (5/5).
- halpisautoilta
Olihan ne halvimman pään autoja aikoinaan - jossakin n. -98 (?) TM:ssä Felicia oli 70 tmk auotjen vertailussakin.
Felicia ei ole vielä VAG-suunnittelua, joten ilmeisesti ei sinkittyä koria. Ja jostakin syystä halpojen autojen omistajat laiminlyö pesut ja vahaukset, mikä oleellisesti herkistää korin ruostumiselle ja varsinkin ovien alaosasta.
Hyvinkin siistejä Felicioita olen nähnyt, mutta kieltämättä suuri osa kumminkin on ruosteessa nimenomaan takaluukun osalta.Felicia on nimen omaan ensimmäinen konsernimalli.
Mun fellussa on ainakin laitettu sinkkiä peltiin eikä ole ruosteessa mistään ei.
Autoja kannattais joskus pestäkin,ainakin suolat pois etteivät pääse ruastumaan.- Lada 1200s
vanha-erkki kirjoitti:
Felicia on nimen omaan ensimmäinen konsernimalli.
Mun fellussa on ainakin laitettu sinkkiä peltiin eikä ole ruosteessa mistään ei.
Autoja kannattais joskus pestäkin,ainakin suolat pois etteivät pääse ruastumaan.Näin minäkin olen antanut itselleni kertoa. Fabia kai on niitä "vanhempia"? Pitänee siis jatkaa etsiskelyjä, sillä minäkin olen nähnyt tuon ikäisi suht. ruosteettomia felicioita.
- lada 1200s
Lada 1200s kirjoitti:
Näin minäkin olen antanut itselleni kertoa. Fabia kai on niitä "vanhempia"? Pitänee siis jatkaa etsiskelyjä, sillä minäkin olen nähnyt tuon ikäisi suht. ruosteettomia felicioita.
Eiku forman on sitä "vanhaa". Vai miten ne menee, ikäjärjestyksessä: forman, felicia, fabia, vai?
- auto ku auto
lada 1200s kirjoitti:
Eiku forman on sitä "vanhaa". Vai miten ne menee, ikäjärjestyksessä: forman, felicia, fabia, vai?
taida ainakaan ruosteita Ocua löytyä!(kolarimallit luku sinäänsä)! Muuten maaleillen kärsineitä kylläkin voi olla!
Laita Ocu,2kkosautoksi! suht edullisii,tilavii,ja aika harmittomii!
- olen ajanut
Moro,
Järkivalinta,
diesel 1.9, ei järin tehokas matka auto mutta pärjäilee isollakin tiellä aikuisella kiireellä. Huoltokohteet hyvin käsillä, hehkut joutuu vaihtamaan 90 välein.
Ei tosiaan ruostu, jos autoa pesee talvella. Erinomaiset ajo-ominaisuudet, ainakin dieselissä. Luultavasti jäykemmät jouset moottorin ja vaihdelaatikon tukevuuden takia. Ohjaustehostin. Lämmin talvella ja lämpenee suht nopeasti. Airbag.
Halvat huollot ja edullinen rengaskoko. Tilava baksi combissa.
Hauska ajaa. Valot kannattaa heti tarkastaa, nimenomaan suuntaus ja vaihtaa tehopolttimot. Ne ovat muuten surkeat. Lämppärin moottori vinkuu, tyyppivika, uusi ei paljon maksa. Lämmityslaitteen kennon venttiili saattapi vuotaa.
T:P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090