Kertokaapa millaisia taukopaikka ratkaisuja teillä on. Kerrostalo siivous. Kävellen liikkuminen. Siivous komerot ym on hirveitä paikkoja vanhat kerrostalot. Homeisia asbestia ym....ei ilmanvaihtoa. Kiukku kasvaa kun en tiiä missä söisi eväitään. Kävellä saa muutenkin. Toimisto on virkailijat missä on sanottu näytetty taukopaikka. Saa käydä. Mutta...toteutus.... Eihän siinä ole järkeä. Parin kilometrinkin päästä kävelet ees taas sinne ja työkohteeseen.
Tai lyhyempikin matka. Ei sitä kukaan jaksa. Voi laskee mitä menis jo taukojen kävelyyn aikaa. Tätä pitäis tehdä 3 kertaa päivässä. 2 kahvitaukoa ja puolen tunnin ruokkis. Hyvä se on sanoa mutta...käytäntö. Esimies vois mennä itse kokeilemaan. Työtä on tehty 35 v. Kerrostaloja lomituksien aikana vuosia , 3 tai 4 viikkoa, silloin sitä vaan tehnyt ja syöminen ollu esim banaani. mutta nyt on siirretty vakituiseen kerrostalo siivoukseen eikä se siitä muutu. Mitä vois tehdä.
Siivoustyö taukotilat
8
347
Vastaukset
- Anonyymi
Tauko? Mikä se on?
Omaa aikaa minulla. Ei siinä kuitenkaan kunnolla ehtisi lepuuttaa, ellei vedä kinttuja jollekin penkille ns naisten pikkupukkarissa, ja tuijota tylsänä peltikaappia.
Siitä kun nousee niin taas jaksaa.
Syömällä kesken päivän homma ei toimi.
Tulee huono olo aina syönnin jälkeen.
Siispä syön vasta vuoron jälkeen johonkin aikaan. - Anonyymi
Siivojan työ on arvokasta kerrostaloissakin.hukutaisin paskaan rappukäytävät ja muut yleiset tilat,sauna tilat mukaan lukien.Siivojilla ja pussikuskeilla Helsinki alueet aina vantaa espoo.Ammatia ei arvosteta ja syö työsi äärellä.Miesten mennä helppo pusikoon pissaa päätepysäkillä,entä naiskuljetajat? siivojat pääsee sentään sauna tilojen Wc.Liitykää ammatiliitoihin ,jo alkaa asianmukaiset taukotilat tulee siivojille kuin pussi kuskeille.
- Anonyymi
Eipä ole muuta tilaa kuin wc missä istua, ja taukotila jos löytyy, niin siellä ei saisi kerralla liikaa porukkaa olla, eli mieluummin pidän seisontatauon. Selkä parka on kipeä koko viikon wct koittanut saada paremmin siivottua, putket ym. Pyyhkiä. Rappukäytävä olisi hyvä, mutta eipä sellaista löydy.
- Anonyymi
Olen koulusiivooja ja ihan samaa taukotilaa käytän kuin opettajat.
- Anonyymi
Jos ois vanhoja kunnon luottamusmiehiä työsuojeluvaltuutettuja. Pitäisivät kyllä huolen oikeaoppista taukotiloista. Niistä kun pitäis löytyä saniteettitilat suihkulla. Mikä ihmeen ammattiryhmä siivojat on ettei saa vaatia oikeita tiloja. Ruokatauon nekin tarvii ja diabeetikon on syötävä tasaisesti. Kyllä toimisto henkilöillä löytyy. Siivooja hikoilee vähän erilailla. Töiden päätteeksi ois kiva käydä suihkussa. Ihan samanlailla siihen on oikeus siivoojallakin.
- Anonyymi
Minkä pituiset ruoka tauot teillä muilla muuten on? Meillä 20 minuuttia,hyvä kun kerkee ruokansa lämmittää ja ei saa poistua talosta esim jos käy vaikka kioskilla eväiden ostossa
- Anonyymi
30min.
- Anonyymi
Iso siivouskeskus, mutta siellä on kielletty syödä, vaikka on pöytä ja tuolit. Löytyy kyllä asiakkaiden taukotila, mutta sinne ei voi mennä, kun tunnelma on kireä ja asiakkaat eivät tykkää, jos käyttää samaa tilaa. Tyhjiä huoneita löytyy, mutta siitäkään ei tykätä, jos syö jossain toimistohuoneessa. Ei saa poistua kohteesta, vaikka ruokatauko on omaa aikaa, siis ei makseta palkkaa. Toisinaan syön pikaisesti jossain vessakopissa, lukkojen takana, ettei kukaan varmasti näe, että pidän taukoa ja syön. On tää vaikeeta.... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171