Mikä vm.tarvitsee kortin?

jonna

Terve,
Minä vuonna syntyneen tarvitsee ajaa moottoripyöräkortti? Eli missä menee se raja? Kaikkien tai monien vanhempien henkilöidenhän ei tarvitse sitä ajaa ollenkaan.Tätä tietoa ei löydy mistään. Kiitos :)

14

10049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      Muistelen, että vuoden 1972 aikana syntyneet saivat vielä automaattisesti ajo-oikeuden.

      Eli 1973 syntyneet ja nuoremmat autokouluun vaan!

      • ajuri

        Siis sehän on niin että alle -78 vanhaa pyörää saa ajaa ilman korttia.


    • sitä

      omaa ajokorttiasi. Jos löytyy A siitä B:n edestä niin sinulla on ajo-oikeus. että näin=)

    • Että syntymävuosi ei vaikuta asiaan mitenkään, vaan se, koska kortti on ajettu.

    • DONALD TRUMP

      Kortissa jos on A niin onneksi olkoon ei muuta kuin ostamaan tehokkain pyörä mikä kaupasta löytyy ja ajamaan (lahjattomat treenaa), kypärä ja shortsit riittävät hyvin varusteiksi.

      1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata.

      • Jammu

        "1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata."

        Tulihan se sieltä. Tässä oli taas hyvä esimerkki, kuinka moni laittaa täysin turhan viestin, ennen kuin oikea vastaus saadaan näkyviin.


      • Susa
        Jammu kirjoitti:

        "1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata."

        Tulihan se sieltä. Tässä oli taas hyvä esimerkki, kuinka moni laittaa täysin turhan viestin, ennen kuin oikea vastaus saadaan näkyviin.

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.


      • tero
        Susa kirjoitti:

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.

        kaverisi ajoikaan korttia 11-vuotiaana?


      • hippo
        Susa kirjoitti:

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.

        ... hitaalla...


    • Lady

      oon syntyny huhtikuus 74 eikä oo A:ta kortissa automaattisesti...

    • LuetunYmmärtäminen

      1979 tai 1974 syntynyt ei ole voinut saada autonajokorttiaan ennen 1.10.1990. Siis vain ne, jotka ovat saaneet korttinsa ihan omaan käteen poliisilaitoksen sedältä tai tädiltä viimeistään 30.9.1990 ovat saaneeet "lahjaksi" oikeuden kuljettaa moottoripyörää. Te tai teidän ystävänne ovat jääneet riemusta paitsi, sillä esimerkiksi 1974 syntynyt henkilö on voinut saada ajokorttinsa aikaisintaan 2.1.1992 (tuskin viraston puoli on ollut tuolloin auki uudenvuodenpäivänä), olettaen että hän on syntynyt tammikuun ensimmäisenä tai toisena päivänä. Voi, voi! Mutta Huugo-peikkoa lainaten: "Aina ei voi voittaa, eikä edes joka kerta!"

      • sellasta

        .. että onko tuolla liikeentessä paljonkin noita?? Ovat jotain reittiä saaneet kortinkin??

        Ja jotta varmasti menee perille, 1.10.1972 jälkeen syntyneet joutuvat ajamaan A:nsa erikseen!!

        Ja totta aina ei voi voittaa, mä aloitin autokouluni 1.10.1990 :((
        Se se vasta katkeraa olikin..


    • Kortillinen

      MIETTIKÄÄ EDES VÄHÄN ENNEKUIN KYSYTTE!!!!

    • kuutamolla 1

      minä sain isojen poikien kortin.vuonna 88

      tuli ajettua eka vuotena neljä pyörää romuksi
      oli mukavaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe