Mikä vm.tarvitsee kortin?

jonna

Terve,
Minä vuonna syntyneen tarvitsee ajaa moottoripyöräkortti? Eli missä menee se raja? Kaikkien tai monien vanhempien henkilöidenhän ei tarvitse sitä ajaa ollenkaan.Tätä tietoa ei löydy mistään. Kiitos :)

14

10049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      Muistelen, että vuoden 1972 aikana syntyneet saivat vielä automaattisesti ajo-oikeuden.

      Eli 1973 syntyneet ja nuoremmat autokouluun vaan!

      • ajuri

        Siis sehän on niin että alle -78 vanhaa pyörää saa ajaa ilman korttia.


    • sitä

      omaa ajokorttiasi. Jos löytyy A siitä B:n edestä niin sinulla on ajo-oikeus. että näin=)

    • Että syntymävuosi ei vaikuta asiaan mitenkään, vaan se, koska kortti on ajettu.

    • DONALD TRUMP

      Kortissa jos on A niin onneksi olkoon ei muuta kuin ostamaan tehokkain pyörä mikä kaupasta löytyy ja ajamaan (lahjattomat treenaa), kypärä ja shortsit riittävät hyvin varusteiksi.

      1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata.

      • Jammu

        "1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata."

        Tulihan se sieltä. Tässä oli taas hyvä esimerkki, kuinka moni laittaa täysin turhan viestin, ennen kuin oikea vastaus saadaan näkyviin.


      • Susa
        Jammu kirjoitti:

        "1.10.1990 tai sen jälkeen jos kortin sait niin ei ole automaattisesti tuota aata."

        Tulihan se sieltä. Tässä oli taas hyvä esimerkki, kuinka moni laittaa täysin turhan viestin, ennen kuin oikea vastaus saadaan näkyviin.

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.


      • tero
        Susa kirjoitti:

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.

        kaverisi ajoikaan korttia 11-vuotiaana?


      • hippo
        Susa kirjoitti:

        Kaveri syntyny v.-79 eikä tullu enää A:ta korttiin automaattisesti.

        ... hitaalla...


    • Lady

      oon syntyny huhtikuus 74 eikä oo A:ta kortissa automaattisesti...

    • LuetunYmmärtäminen

      1979 tai 1974 syntynyt ei ole voinut saada autonajokorttiaan ennen 1.10.1990. Siis vain ne, jotka ovat saaneet korttinsa ihan omaan käteen poliisilaitoksen sedältä tai tädiltä viimeistään 30.9.1990 ovat saaneeet "lahjaksi" oikeuden kuljettaa moottoripyörää. Te tai teidän ystävänne ovat jääneet riemusta paitsi, sillä esimerkiksi 1974 syntynyt henkilö on voinut saada ajokorttinsa aikaisintaan 2.1.1992 (tuskin viraston puoli on ollut tuolloin auki uudenvuodenpäivänä), olettaen että hän on syntynyt tammikuun ensimmäisenä tai toisena päivänä. Voi, voi! Mutta Huugo-peikkoa lainaten: "Aina ei voi voittaa, eikä edes joka kerta!"

      • sellasta

        .. että onko tuolla liikeentessä paljonkin noita?? Ovat jotain reittiä saaneet kortinkin??

        Ja jotta varmasti menee perille, 1.10.1972 jälkeen syntyneet joutuvat ajamaan A:nsa erikseen!!

        Ja totta aina ei voi voittaa, mä aloitin autokouluni 1.10.1990 :((
        Se se vasta katkeraa olikin..


    • Kortillinen

      MIETTIKÄÄ EDES VÄHÄN ENNEKUIN KYSYTTE!!!!

    • kuutamolla 1

      minä sain isojen poikien kortin.vuonna 88

      tuli ajettua eka vuotena neljä pyörää romuksi
      oli mukavaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe