Henkilöllisyystodistus

Troubled

Pääsykokeisiin mentäessä pitäisi esittää kuvallinen henkilöllisyystodistus (passi, ajokortti, kuvallinen Kela-kortti..) ja ajattelin kysyä että mistä minun kannattaisi sellainen hakea. Ajokorttia ei ole, Kela-kortissa ei ole kuvaa (kuvallisen kela-kortin hakemiseen tarvitsee kuvallisen henk.tod.).Passia ei ole.
Eli mitä vaihtoehtoja minulla on? Mistä voisin vielä hakea henk.tod. kuvineen jonka voin esittää paikan päällä?
Kiitos jos osaatte neuvoa.

6

9915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoi

http:/www.poliisi.fi -> Luvat -> Henkilökortit

Mistään et kuvallista henkkaria saa maksutta, eli sitä ei "noudeta" vaan se ostetaan.

Vaikka tuolla poliisin verkkosivuilla sanotaankin että henkilökorttia haettaessa on oltava luotettava todistus henkilöllisyydestä niin ei meillä ainakaan tarvinnut olla mitään todistusta. Se on monelle mahdotonta ja sen kyllä ymmärtävät.

• minä vaan

mun piti tässä vähän aikaa sitten hommata tollanen henkilökortti, mut sit kävi ilmi et passi makso saman verran ni otin sit sellasen kun sitä kuitenkin tulen pian tarviimaan...

• tipsy

Mulla ei ollut mitään kuvallista henkilötodistusta, kun hain Kelan kuvallista korttia. Kyseistä korttiahan hain juuri siksi, ettei mulla ollut kuvallista henk.todistusta. ;) Tosiaan Kelan sivuillahan sanotaan muuta, mutta mä ainakin kortin sain ongelmitta.

Marssi vain Kelaan passikuvan tai muun samantapaisen (värillinen käy myös) kuvan, nykyisen Kela-kortin 25 euron kanssa.

Kaikista vaihtoehdoista Kelan kortti on ainaskin halvin. :) Itsekin ihmettelin tuota poliisin myöntämää henkilökorttia, mutta Kelan kortti luultavasti riittää.

Kelan kuvallinen kortti, ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. Eli se ei kelpaa kaikissa paikoissa.
        Kannattaa ostaa passi tai henkilökortti, vaikka ne on kalliimpia niin ne kelpaa kaikkialle henkilöllisyyden todistamiseen.

• Troubled no more

Kiitoksia vinkeistänne. Päädyin lopulta henkilökorttiin, jonka saikin yllättävän helposti (kela-kortissa ei kuvaa, mutta vilautin lähes kaikkia korttejani lompakostani mukaanlukien ei-niin-virallisen-Suomen Lukiolaisten Liiton kuvallisen kortin) ja nyt ei pitäisi pääsykokeisiinkaan mentäessä olla ongelmia (paitsi ne kysymykset :P)

• mimmu

mulla ei tarvinnut ainakaan kelalta hakiessa olla kuvallista henk.todistusta.. tavan kelakortti riitti.. en sit tiiä miten muualla toimitaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7530
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2959
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1793
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      117
      1479
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      764
    Aihe