Pääsykokeisiin mentäessä pitäisi esittää kuvallinen henkilöllisyystodistus (passi, ajokortti, kuvallinen Kela-kortti..) ja ajattelin kysyä että mistä minun kannattaisi sellainen hakea. Ajokorttia ei ole, Kela-kortissa ei ole kuvaa (kuvallisen kela-kortin hakemiseen tarvitsee kuvallisen henk.tod.).Passia ei ole.
Eli mitä vaihtoehtoja minulla on? Mistä voisin vielä hakea henk.tod. kuvineen jonka voin esittää paikan päällä?
Kiitos jos osaatte neuvoa.
Henkilöllisyystodistus
6
9885
Vastaukset
- Hoi
http:/www.poliisi.fi -> Luvat -> Henkilökortit
Mistään et kuvallista henkkaria saa maksutta, eli sitä ei "noudeta" vaan se ostetaan.
Vaikka tuolla poliisin verkkosivuilla sanotaankin että henkilökorttia haettaessa on oltava luotettava todistus henkilöllisyydestä niin ei meillä ainakaan tarvinnut olla mitään todistusta. Se on monelle mahdotonta ja sen kyllä ymmärtävät.- minä vaan
mun piti tässä vähän aikaa sitten hommata tollanen henkilökortti, mut sit kävi ilmi et passi makso saman verran ni otin sit sellasen kun sitä kuitenkin tulen pian tarviimaan...
- tipsy
Mulla ei ollut mitään kuvallista henkilötodistusta, kun hain Kelan kuvallista korttia. Kyseistä korttiahan hain juuri siksi, ettei mulla ollut kuvallista henk.todistusta. ;) Tosiaan Kelan sivuillahan sanotaan muuta, mutta mä ainakin kortin sain ongelmitta.
Marssi vain Kelaan passikuvan tai muun samantapaisen (värillinen käy myös) kuvan, nykyisen Kela-kortin 25 euron kanssa.
Kaikista vaihtoehdoista Kelan kortti on ainaskin halvin. :) Itsekin ihmettelin tuota poliisin myöntämää henkilökorttia, mutta Kelan kortti luultavasti riittää.- ****
Kelan kuvallinen kortti, ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. Eli se ei kelpaa kaikissa paikoissa.
Kannattaa ostaa passi tai henkilökortti, vaikka ne on kalliimpia niin ne kelpaa kaikkialle henkilöllisyyden todistamiseen.
- Troubled no more
Kiitoksia vinkeistänne. Päädyin lopulta henkilökorttiin, jonka saikin yllättävän helposti (kela-kortissa ei kuvaa, mutta vilautin lähes kaikkia korttejani lompakostani mukaanlukien ei-niin-virallisen-Suomen Lukiolaisten Liiton kuvallisen kortin) ja nyt ei pitäisi pääsykokeisiinkaan mentäessä olla ongelmia (paitsi ne kysymykset :P)
- mimmu
mulla ei tarvinnut ainakaan kelalta hakiessa olla kuvallista henk.todistusta.. tavan kelakortti riitti.. en sit tiiä miten muualla toimitaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263