Mihin syömään Lahdessa?

nuunuu

Olen vastikään muuttanut mieheni kanssa Lahteen ja meitä kiinnostaisi tietää joitain hyviä ruokaravintoloita, joissa voisimme silloin tällöin illastaa viinilasillisen ääressä. Eli mistä löytyisi? Entä löytyykö kiinalaista tai japanilaista ravintolaa? (Kotipizza varmaan löytyy, mutta emme etsi nyt sitä =) Kiitos jo etukäteen!

18

6605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekä lounas että ala carte

Santa fe tai Mamma maria kumpikin torin laidalla

• Näpsä

Lahdessa on ainakin kaksi mainiota kiinalaista ravintolaa. Ne eivät kylläkään ehkä ole mitään kovin korkeatasoisia viini-illallsi-ravintoloita, mutta mainioita muuten.

Great Wall sijaitsee Aleksanterinkatu 1:ssä sisäpihalla ja Mantsuria Karjalankatu 1:ssä.

Suosittelen lämpimästi.

• Kinuski

Mantsuriassa on muuten seisova lounaspöytä 6 € ;)

• njam

Jos haluat taatusti tuoreista raaka-aineista valmistettua OIKEAA ruokaa, etkä mitään loco-moco-vehnänyytti -moskaa, niin suosittelen lämpöisesti Mariankadun El Toroa!

Kohtuulliset hinnat, kaupungin paras palvelu, kotoinen miljöö ja todella maukkaat ruuat!!!! Todella tunnettu ja arvostettu pihviravintola, josta saa myös njaminjami-kasvisruokaa.

Toimii muuten myös täällä Treella :)

• syönyt

Varsinkin kesäaikaan on kivoja paikkoja, ja hyviä ruokia, ravintola Lokki Jalkarannantiellä ja ravintola Casseli Sibeliustalon liepeillä.

• MInna

Itse pidän Jackalopesta.

• man_or_astroman

Olen kerran käynyt syömässä Jackalopessa. Omistaja on ymmärtääkseni sama kuin Santa Fellä, mutta ainakin juustopekonihampurilainen oli selkeästi huonompi kuin Santiksessa.

• Sugemesta

Menkää alatorin "Sippi-puistoon." Omat evät ja pullo sallittuja. Arvotavarat kannattaa jättää kotiin tai piilottaa.

• Spugemesta

Menkää alatorin "Sippi-puistoon." Omat evät ja pullo sallittuja. Arvotavarat kannattaa jättää kotiin tai piilottaa.

• vuosi

Uutena lahtelaisena olen todennut aikuisille sopiviksi tasokkaiksi paikoiksi mm. Casselin, Taivaanrannan, Bistron, El Toron, JackaLopen.
      "Tavallisen" tasokkaita mielestäni: Santa Fe, Torero, Rosso, Mamma Maria (ei kesäaikaan), kiinalaiset...

• mette-maarit

moi!

kokeilkaa sitä hämeenmaan uusinta siinä sokoksen vieressä mikä tore`tai jotain sinne päin.. käytiin työkaveriden kaa ja oli hyvä palvelu ja tasokas paikka. Hinta ja laatu suhde toimii mun mielestä.

T; Mette-maarit

• nuunuu

kiitos todella paljon ehdotuksista, pistäydymme varmasti kokeilemassa yhtä ravintolaa jo tällä viikolla! =)

• ...

Intialaista Bengolia Rautatienkadulla, kreikkalaista Tavernaa vastapäätä. Ei ole mikään illallispaikka, on pieni eikä kovin tunnelmallinen, mutta ruoka on todella hyvää!

• buckag

Lahti on surullinen paikka ruokatarjonnaltaan.
        Ainoita paikkoja missä syödessä ei tule paha mieli on sympaattinen Bulgarialainen ravintola Serdika hämeenkadulla, Pacco's espresso bar kirkkokadulla. El Toro on myös ihan hyvä pihvipaikka.
        Jackalopessa oon syönyt vaan burgereita, mutta ne on kelvanneet.

Santa Fe ja Mamma Maria on todella mustalla listalla.

Mamma Maria oli hyvä taannoin toimiessaan Vesijärvenkadulla, mutta nykyisin palvelu huonoa, jopa töykeää, ruoka ala-arvoista ja sisustus ja ympäristö onnetonta.

Santa Fen ongelma on se, että sieltä saatavaa Meksikolainen ruoka on kotitekoisena parempaa ja edullisempaa. Itse ainakin haluaisin ravintolassa välillä syödä jotain joka olisi kenties parempaa kuin itse tekemäni pöperö.

Tämä ei ole makuasia.

• Fiilistelijä

Bulgarialaispaikka Serdikassa on kotoisa tunnelma ja ruoka hyvää. Kokeile vaikka kebabzetaa). Hollolan Olkihatussa on erinomaiset lounaat, eikä listalta valitutkaan ole koskaan tuottaneet pettymyksiä. Edellämainitut on molemmat yksityisiä, ei siis mitään ketjupaikkoja, ja paikalla olevan emäntä tekee kumpaankin oman tunnelmansa. Serdikassa tarjoilemassa, Olkihatussa keittiön puolella.

"Fine Dining" onkin sitten Lahdessa melkoisen toivotonta. Hienona itseään pitävä Taivaanranta tuottaa kerta toisensa jälkeen pettymyksiä puisevilla parsoillaan ja kalliilla hinnoillaan.
        Aikaisemmissa vastauksissa on käyty läpi kaikki hyvät paikat, erinomaisia ei ikävä kyllä täällä ole.
        Oma suosikkilistani:
        Casseli, Jackalope, Serdika, El Toro. Mukavia myös SantaFe ja Torero (jossa erittäin miellyttävä palvelu.) Kesäisin ihan miljöön takia Myllysaaren Kommodorissa kannattaa käydä lohikeitolla.

Pitää vielä laittaa kaikkein kauhein kokemus: Manhattan Steak House. Kauhea sisustus ja vielä kauheampi pihvi. Nesteen baarin wieninleike on siihen verrattuna gourmeeta.

• Pikkuliisa21
        Fiilistelijä kirjoitti:

Bulgarialaispaikka Serdikassa on kotoisa tunnelma ja ruoka hyvää. Kokeile vaikka kebabzetaa). Hollolan Olkihatussa on erinomaiset lounaat, eikä listalta valitutkaan ole koskaan tuottaneet pettymyksiä. Edellämainitut on molemmat yksityisiä, ei siis mitään ketjupaikkoja, ja paikalla olevan emäntä tekee kumpaankin oman tunnelmansa. Serdikassa tarjoilemassa, Olkihatussa keittiön puolella.

"Fine Dining" onkin sitten Lahdessa melkoisen toivotonta. Hienona itseään pitävä Taivaanranta tuottaa kerta toisensa jälkeen pettymyksiä puisevilla parsoillaan ja kalliilla hinnoillaan.
        Aikaisemmissa vastauksissa on käyty läpi kaikki hyvät paikat, erinomaisia ei ikävä kyllä täällä ole.
        Oma suosikkilistani:
        Casseli, Jackalope, Serdika, El Toro. Mukavia myös SantaFe ja Torero (jossa erittäin miellyttävä palvelu.) Kesäisin ihan miljöön takia Myllysaaren Kommodorissa kannattaa käydä lohikeitolla.

Pitää vielä laittaa kaikkein kauhein kokemus: Manhattan Steak House. Kauhea sisustus ja vielä kauheampi pihvi. Nesteen baarin wieninleike on siihen verrattuna gourmeeta.

Jättäkää nyt jo se casseli pois listoilta jos suosittelette ihmisille ruokapaikkoja!! Miljööhän siellä on kiva ja palvelukin asiallista, mutta ruokaa on vaikea saada tuoreena lautaselle. Pienessä ystäväpiirissäni kolme meistä on saanut syötäväksi kelpaamatonta, mm. kalaa ja jälkiruokaa, pöperöä eteensä. Ainakin yhden ruokamyrkytystapauksen olen kuullut tapahtuneen. Tosin tästä on jo kuukausia aikaa kun olen viimeksi casselissa käynyt, joten voihan olla, että vastuu keittiön puolella on jo vaihtunut!

• Parilla eurolla hyvät pöperöt!!!

• Syötte kotonanne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82