Riparin kokemuksia

Anonyymi

Mulla on ens vuonna tulossa rippileiri kohdattavaksi. Kuulisin mielellään vähän teidän jo käyneiden tai tulevien käviöiden fiiliksiä. Ite ootan innolla tulevaa! :)

1

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moikka! Mä kävin rippileirin kesällä 2018. Rippikoulu itessään oli mun mielestä tosi kiva juttu. Olin tuolloin tosi yksinäinen tyyppi, joten toivoin et riparin myötä tutustuisin uusiin tyyppeihin. En tuntenu ketään mun ripariryhmästä ja se jännitti aika paljon. Tykkäsin kuitenki opetuksista ja muista tapaamisista ennen ite sitä rippileiriä.

Meidän leiri oli sellasessa kivassa maatila tyylisessä leirikeskuksessa jonne kesti bussilla noin 2 tuntia. Päädyin jakamaan huoneen kahden tytön kanssa joiden kanssa olin istunut bussissa. Me tutustuttiin toisiimme tosi nopeesti ja tuntu et oltais tunnettu aina.

Meidän päivät koostui lähinnä opetuksista ja yhteisestä tekemisestä. Opetukset tuntu tosi pitkäveteisiltä mut oli ne ihan mielenkiintosia. Meillä oli erilaisia kilpailuja meidän isosryhmissä eli pienemmissä ryhmissä joihin meidät oltiin jaettu leirin alussa. Tää ryhmä koostu noin 4-5 riparilaisesta ja meillä oli oma isonen. Nää kilpailut autto tosi hyvin meitä ryhmäytymään ja tän avulla pääsi tutustumaan muihinkin tyyppeihin tosi nopeesti.

Iltaisin meidän leirillä oli sellanen hetki kun isoset esitti erilaisia sketsejä ja me leikittiin sekä laulettiin yhdessä. Ne oli ehottomasti mun lemppareita. Meidän isoset oli tosi mukavia ja niiden kanssa oli kiva touhuilla kaikkea. Huomasin siinä leirin edetessä kuinka kivaa työtä isoset teki ja aattelin et mä haluun olla niinku noi. Leirin jälkeen hain siis ite isoseksi.

Rippileiri oli valehtelematta yks mun elämän parhaimpii kokemuksii. Sen myötä oon tutustunu tosi huippu tyyppeihin ja oon oppinu kans itestäni samalla tosi paljon. Myös näin isosen näkökulmasta leirit on tosi huippu kokemuksia ja haluun antaa riparilaisille yhtä kivan kokemuksen ku mulla itellä oli.

Leireillä on aina omanlainen sellanen tunnelma ja se on aina sellanen hetki et voi vaan unohtaa muun maailman ja pitää kivaa. Kannattaa siis suhtautuu kaikkeen avoiminmielin ja ottaa kaikki ilo irti leiristä. Toivottavasti sulla on super kiva leiri!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2907
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2686
    3. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      23
      2525
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2468
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1818
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      146
      1813
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1365
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1212
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1109
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1027
    Aihe