Yläpohjan suojaaminen linnuilta

Anonyymi

Miten suojata yläpohja linnuikta ja muilta elukoilta. Katselin, että sieltä on nokittu eristeitä. Koko tuuletusraon verkotus galvanoidulla verkolla? Nitojalla vaan kiinni?

3

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, niin se tehdään.
      Itse laitoin ötökän sähkösinkittyä hienosilmäistä verkkoa, niin ei pääse pörriäisetkään pesimään. Muutaman vuoden olen nyt seurannut verkkojen kestämistä ja ainakaan itsellä ei ole jyrsijät kokeilleet hampaidensa kestävyyttä tähän aika heppoiseen verkkoonkaan. Sähkösinkitys sen sijaan näyttää hieman liian heikolta ratkaisulta ilmankosteutta vastaan, mutta tuskin nämä nyt ihan pois sulavat seuraavan 20 vuoden aikana.
      Asennuksesta sen verran, että itse käytin kattotuoliväleissä rimasta nikkaroituja "kehyksiä", joihin nidoin verkon, kehykset ammuin kiinni kattotuoleihin viimeistelynaulaimella. Siisti, mutta vähän työläs ratkaisu, mutta koska ylöspäin vastassa oli vain aluskate, niin tuo rimakehys tuntui ainoalta hyvältä ratkaisulta kattotuoliväleissä. päätykolmiossa nidoin verkon suoraan talon rakenteeseen..

    • Anonyymi

      Mielummin rosteriverkkoa. Se sinkitty tuppaa ajan oloon ruostumaan. Oravat menevät kyllä verkostakin läpi. Jos niin käy, niin joutuu tukkimaan aukon teräslevyllä.

      Syksyisin ammun jousella varotuslaukauksia oravien suuntaan. Syövät muuten reikiä puutaloon, eikä se stanan liito-orava ole yhtään sen parempi. Tuppaa sisätiloihin lämmittelemään. On vissiin lukenut jostain olevansa rauhoitettu, ei ole, ei meidän olohuoneessa.

      • Anonyymi

        Oravan hätistely pois tontilta. Ota ämpäriin karkeaa hiekkaa ja kun näet Oravan, niin heitä kourallinen hiekkaa oravan niskaan, niin kyllä häipyy tontiltasi.
        Sama pätee Tikan hätistelyyn.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe