Perintölakiin saatava muutos

Anonyymi

Kun olen raatanut 8 tunnin päiviä tehtaalla, sijoittanut rahani ja tehnyt lähes miljoonan niin en halua että rahaa tuhlaavat, toisia haukkuvat sukulaiseni saavat mitään. Koko omaisuuteni menisi hyväntekeväisyyteen. Vihaan sukulaisiani koko sydämestäni. Olisi mukavaa katsella haudan takaa kun he itkevät köyhyyttään ja haukkuvat minua.

10

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suosittelen sitten tekemään testamentin.

Jos sinulla ei ole rintaperillisiä, saat määrätä omaisuutesi jaosta täysin vapaasti.

• Anonyymi

Eikö lakiosa määrää vanhemmille ja sisaruksille osan jos lapsia ei ole? Jos ei ole vanhemmat elossa eikä sisaruksia niin joku sukulainen saa aina lakiosan? Näin minulle sanottiin. Vai puhuiko lakimies palturia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö lakiosa määrää vanhemmille ja sisaruksille osan jos lapsia ei ole? Jos ei ole vanhemmat elossa eikä sisaruksia niin joku sukulainen saa aina lakiosan? Näin minulle sanottiin. Vai puhuiko lakimies palturia?

Kuulostaa että olet ymmärtänyt hänen puheet väärin. Selostamasi on lakimääräine perintö mutta ei lakiosa.

Lakiosaan oikeutettuja ovat vain suoraan alenevat perilliset. Vanhemmat, sisarukset yms voi surutta jättää ilman mitään perintöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lakiosalla tarkoitetaan rintaperilliselle (lapset, lastenlapset) kuuluvaa vähimmäisosuutta perittävän jäämistöstä."

• Anonyymi

Mitä tuo aloitus koskee perintölakia?

• Anonyymi

Sama suomeksi kiitos?

• Anonyymi

Ainut varma konsti on , että ap tekee lahjoituksen/lahjoitukset siihen suuntaan heti nyt elinaikanaan ja jättää itselleen vain välttämättömän. Silloin ei sukulaiset/ ns. Rintaperilliset pääse saamaan mitään ( lakiosa) , ellei ap kuolla kupsahda 3 vuoden sisällä lahjoituksistaan.

Elikkä tee se vain heti.

• Anonyymi

Älä usko tuota höpsöä, joka "ainoasta varmasta konstista" puhuu.

Testamentti on varmempi keino: lakiosa on vain omilla lapsillasi / lapsenlapsillasi. Jollei näitä ole, saat vapaasti testamentata omaisuutesi ihen kenelle haluat.

Sitä paitsi omaisuutesi pysyy sinulla elinaikasi kokonaan, ei vain välttämättömältä osalta.

• Anonyymi

Eipä aloituksessa käynyt selväksi, onko ap:lla niitä lapsia ja lapsenlapsia ja kuinka paljon. Eikö niitä sanotakkaan sukulaisiksi. Jos ei ole ,niin silloinhan kaikki on hyvin, kun tekee vain testamentin muiden ( siis ei sukulaisten) hyväksi.😃

• Anonyymi

Luepa ap:n jatko 16.9.!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1718
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1452
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1326
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1048
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1019
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      838
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      753
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      718
    Aihe