Voisiko joku auttaa seuraavassa:
Tein Accessilla tietokannan, jonka taulukossa on lukuisia sekä numero- että kirjainsarakkeita. Näiden laatimisessa ja muotoilussa ei ollut kummempia ongelmia, joskin 10 vuotta siitä, kun ohjelmaa olin viimeksi käyttänyt, on melko pitkä aika; aluksi oli tietysti vähän tumpulointia.
Tein sitten lomakkeen, jolla tietojen syöttö olisi kätevää. Homma onnistui muuten, mutta lomake näyttää desimaaliluvut ainoastaan pyöristettyinä kokonaislukuina, esim. 8,7 -> 9. En ole löytänyt ohjelman uumenista säätöä, jolla saisin määritettyä lomakkeen lukumuodoksi esim. yksidesimaalisen luvun. Ruudun määrittelyssä näkyy kyllä parametri ”desimaalipaikka”, mutta se ei näytä vaikuttavan tähän. Vaikka kokeilin tässä parametrissa arvoja 1 - 5, sillä ei ollut vaikutusta.
Voisiko joku neuvoa?
Access-ongelma
4
835
Vastaukset
- Anonyymi
Ota se lomake rakennenäkymään, valitse ruutu jota haluat muokata, hiiren oikelalla näppäimellä "Ominaisuudet". Avautuvasta luettelosta valitse välilehti "Muoto" muuta desimaalipaikat.
Voit myös ottaa rakennenäkymään taulukon johon syötettävät tiedot tallennetaan ja sieltä käsin muuttaa ko. kentän ominaisuuksia.exhellari86 kirjoitti:
Muchas gracias, kokeilen heti kun pääsen illalla kotiin!
Hei
Tiedoksi: onnistui seuraavan artikkelin tiedoilla:
https://docs.microsoft.com/en-us/office/troubleshoot/access/decimal-value-rounded-up-down-integer
Luvun muodoksi piti muuttaa ”kaksoistarkkuus” suomenkielisessä Accessissa.- Anonyymi
exhellari86 kirjoitti:
Hei
Tiedoksi: onnistui seuraavan artikkelin tiedoilla:
https://docs.microsoft.com/en-us/office/troubleshoot/access/decimal-value-rounded-up-down-integer
Luvun muodoksi piti muuttaa ”kaksoistarkkuus” suomenkielisessä Accessissa.Tätähän minä tarkoitin eka vastauksessani. En vain hoksannut ratakiskosta vääntää, vaihtoehdothan tulevat esiin esim. taulukon rakennenäkymässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795367
- 824331
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784273Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4943814- 1503411
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.542835- 232738
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211