Maatuuko muovipapanat?

peksi_

Olen sitä usein miettinyt että jääkö ne muoviammuspapanat nyt sitten aina sinne metikköön maahan makaamaan kun sodankäynti on ohi vai kerätäänkö niitä uudelleen käytettäväksi? Maatuuko ne muovit?

Toinen mitä olen ihmetellyt että miksi yleensä airsoftata kun käytössä olisi myös värikuula-aseet, joilla osumien toteaminen olisi yksiselitteisempää eikä petkuttamisen mahdollisuutta juuri olisi? Kuullostaa näin ulkopuolisen korviin hullulta ammuskella kavereita muovikuulilla, jotka vaan sattuu eikä muuten tee mitään. Noh, toisaalta niinhän ne kaikki harrastukset kuullostaa enemmän tai vähemmän hoopoilta ulkopuolisten korvin. Mitkä ovat edut tässä airsoftissa värikuulasotaan verrattuna?

19

5796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Proairsoft.com

      No ensinnäkin aseet on halvenpii, niit saa ostettii helpommin kuin värikuula-aseita.
      Värikuula-aseet sattuu nii helvetisti jos sotii t-paidal, toisin kuin kuula-aseet ( sattuu neki).
      Softata voi mis tahansa melkee ja mihin aikaa tahansa kun taas värikuula-aseil ammutaan vaan halleissa. ( TODELLA KALLISTA, TÄYTYY OSTAA KUULAT JA KAIKKI ) kuula-aseita on monia erilaisia, pistooleita, kivääreitä, konepistooleja, rynnäkkökivääreitä ja ns raskaitakonekivääreitä ja kiikarikivääreitä, uzeja ( tietysti ne voi toimiä jousella, sähköllä tai kaasulla, itse kannatan SÄHKÖÄ!! )
      Siinä oli kai jotain ´perusteluja..

      Eikä nä kuulat kai mun tietääkseni maadu, sinne ne jää kökkimään...

      • Anonyymi

        Normi kuulat maatuu noin5-10n vuoden päästä mutta bio kuulat noin2-5 n vuoden päästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normi kuulat maatuu noin5-10n vuoden päästä mutta bio kuulat noin2-5 n vuoden päästä

        Normikuulat eivät maadu koskaan..


    • tietomasiina

      osa maatuu osa ei riippuu kuulist, suurin osa maatuu. Eikä kuulia todellakaan kerää oikeastaan kukaan. airsoft on paljon aidomman tuntuista aseey ja muut.. värikuula sota on siitä huono että sitä ei saa olla läheskään niin monessa paikassa kuin airsoftia ja aseet ovat kamalia ja se on paljon kalliimpaa vaikkei airsoftauskaan ole mitään halpaa.

      • Softaaja

        Maailmalla valmistetaan monenlaisia maatuvia kuulia joilla voi äitiä rauhoitella että ne eivät jää pyörimään luontoon. Näitä kuulia ovat mm. Bioval ja vehnästä valmistetut kuulat. Biovallin kuulille on luvattu max. maatumisajaksi 2 vuotta ja nuo vehnä kuulat varmasti nopeamminkin.
        Yksi yhteinen asia on maatuvilla kuulilla verrattuna normaaleihin kuuliin... ja se on p*rkeleen kova hinta! 1500 (0,2(paino)) kuulaa n. 18€ ja sitä rataa kun taas maatumattomat kuulat 1600 (0,2) kuulaa 8,5€ .

        Miksikö paintballin sijasta airsoft?
        Ensinäkin airsoft on halvempaa.
        Airsoft aseet ovat realistisempia.
        Airsoft on turvallisempaa sillä jos sinua ammutaan paintballissa kurkkuun melko varmasti tukehdut. Airsoftissa taas jää korkeintaan punainen läiskä nyrkin kokoisen mustelman sijasta.

        Totta, jotkut lajit kuulostavat taatelin tallaajista aivan ihmeellisiltä.
        Otetaan muutama esimerkki: Itse en ymmärrä yhtään mitä ideaa kuviokellunnassa on! Miksi siinä kilpaillaan maailmanlaajuisesti?

        Miksi jotkut potkivat nahkapalloa kahden tolpan väliin?

        Miksi lauma ihmisiä juoksee raudanpalaset jaloissa jäällä jahtaamassa jotain kuminpalasta?

        ... o0 ... Tuossa oli muutama esimerkki.
        Voin vain kuvitella mitä ihmiset miettivät softaamisesta kun on saannut kuulan joltain naskilta päähän.

        Miksi juosta metsässä aseiden näköisillä leluilla? Miksi satojen jopa tuhansien €urojen edestä maksavilla kamppeilla ryömitään jokaisessa lammikossa ja pusikossa? Miksi ampua muovikuulia metsät täyteen?

        JA KAIKISTA PAHIN!

        Miksi airsoftissa ammutaan kaduilla muita ihmisiä päin?

        Ei näin ihmiset ei näin!!


      • T.R
        Softaaja kirjoitti:

        Maailmalla valmistetaan monenlaisia maatuvia kuulia joilla voi äitiä rauhoitella että ne eivät jää pyörimään luontoon. Näitä kuulia ovat mm. Bioval ja vehnästä valmistetut kuulat. Biovallin kuulille on luvattu max. maatumisajaksi 2 vuotta ja nuo vehnä kuulat varmasti nopeamminkin.
        Yksi yhteinen asia on maatuvilla kuulilla verrattuna normaaleihin kuuliin... ja se on p*rkeleen kova hinta! 1500 (0,2(paino)) kuulaa n. 18€ ja sitä rataa kun taas maatumattomat kuulat 1600 (0,2) kuulaa 8,5€ .

        Miksikö paintballin sijasta airsoft?
        Ensinäkin airsoft on halvempaa.
        Airsoft aseet ovat realistisempia.
        Airsoft on turvallisempaa sillä jos sinua ammutaan paintballissa kurkkuun melko varmasti tukehdut. Airsoftissa taas jää korkeintaan punainen läiskä nyrkin kokoisen mustelman sijasta.

        Totta, jotkut lajit kuulostavat taatelin tallaajista aivan ihmeellisiltä.
        Otetaan muutama esimerkki: Itse en ymmärrä yhtään mitä ideaa kuviokellunnassa on! Miksi siinä kilpaillaan maailmanlaajuisesti?

        Miksi jotkut potkivat nahkapalloa kahden tolpan väliin?

        Miksi lauma ihmisiä juoksee raudanpalaset jaloissa jäällä jahtaamassa jotain kuminpalasta?

        ... o0 ... Tuossa oli muutama esimerkki.
        Voin vain kuvitella mitä ihmiset miettivät softaamisesta kun on saannut kuulan joltain naskilta päähän.

        Miksi juosta metsässä aseiden näköisillä leluilla? Miksi satojen jopa tuhansien €urojen edestä maksavilla kamppeilla ryömitään jokaisessa lammikossa ja pusikossa? Miksi ampua muovikuulia metsät täyteen?

        JA KAIKISTA PAHIN!

        Miksi airsoftissa ammutaan kaduilla muita ihmisiä päin?

        Ei näin ihmiset ei näin!!

        Sepä se joka lajissa on omat huligaanit jotka samalla pilaavat muidenkin maineen ampumalla esim. naapurin mummoja kadulla, ryöstämällä kiskan airsoft aseella uhaten ja tätä listaa voi jatkaa loputtomiin.

        Laji sinänsä on liikunnallinen harrastus siinä missä jalkapallo ja jääkiekkokin ja verrattuna paintballiin se on halpa harrastus, eikä osumasta jää väriläiskiä.


      • Paintball
        Softaaja kirjoitti:

        Maailmalla valmistetaan monenlaisia maatuvia kuulia joilla voi äitiä rauhoitella että ne eivät jää pyörimään luontoon. Näitä kuulia ovat mm. Bioval ja vehnästä valmistetut kuulat. Biovallin kuulille on luvattu max. maatumisajaksi 2 vuotta ja nuo vehnä kuulat varmasti nopeamminkin.
        Yksi yhteinen asia on maatuvilla kuulilla verrattuna normaaleihin kuuliin... ja se on p*rkeleen kova hinta! 1500 (0,2(paino)) kuulaa n. 18€ ja sitä rataa kun taas maatumattomat kuulat 1600 (0,2) kuulaa 8,5€ .

        Miksikö paintballin sijasta airsoft?
        Ensinäkin airsoft on halvempaa.
        Airsoft aseet ovat realistisempia.
        Airsoft on turvallisempaa sillä jos sinua ammutaan paintballissa kurkkuun melko varmasti tukehdut. Airsoftissa taas jää korkeintaan punainen läiskä nyrkin kokoisen mustelman sijasta.

        Totta, jotkut lajit kuulostavat taatelin tallaajista aivan ihmeellisiltä.
        Otetaan muutama esimerkki: Itse en ymmärrä yhtään mitä ideaa kuviokellunnassa on! Miksi siinä kilpaillaan maailmanlaajuisesti?

        Miksi jotkut potkivat nahkapalloa kahden tolpan väliin?

        Miksi lauma ihmisiä juoksee raudanpalaset jaloissa jäällä jahtaamassa jotain kuminpalasta?

        ... o0 ... Tuossa oli muutama esimerkki.
        Voin vain kuvitella mitä ihmiset miettivät softaamisesta kun on saannut kuulan joltain naskilta päähän.

        Miksi juosta metsässä aseiden näköisillä leluilla? Miksi satojen jopa tuhansien €urojen edestä maksavilla kamppeilla ryömitään jokaisessa lammikossa ja pusikossa? Miksi ampua muovikuulia metsät täyteen?

        JA KAIKISTA PAHIN!

        Miksi airsoftissa ammutaan kaduilla muita ihmisiä päin?

        Ei näin ihmiset ei näin!!

        Oon pelannu sitä paintballii ja se sattuu ihan saatanasti!!! Helv. mä olin joka paikasta ihan verimustelmilla. Ja mul meni pimeeks vähä aikaa ku mua ammuttii takaraivoon!!! ( maski ei ylety sinne)


      • RaumaReaper
        T.R kirjoitti:

        Sepä se joka lajissa on omat huligaanit jotka samalla pilaavat muidenkin maineen ampumalla esim. naapurin mummoja kadulla, ryöstämällä kiskan airsoft aseella uhaten ja tätä listaa voi jatkaa loputtomiin.

        Laji sinänsä on liikunnallinen harrastus siinä missä jalkapallo ja jääkiekkokin ja verrattuna paintballiin se on halpa harrastus, eikä osumasta jää väriläiskiä.

        "peinttis"kuula sattuu stnasti kun osuu ja varusteet on muutenkin halvempia. Petkutus ei ole hyväksyttävää ainakaan meikun porukoissa. Jos tuntee osuman niin ole poissa pelistä. Toki näitä huijaamisia sattuu enkä itekkään *köh* ole siinä asiassa puhdas kuin pulmunen mutta on se parempaa kuin pb. PS. Kyllä ne muovikuulat maatuu mutta to-del-la hitaasti. Siis TODELLA hitaasti. Ei niitä talteenkaan voi noukkia kaikkia, ja jos käyttää likaisia kuulia niin hop-up voi mennä sököksi...


      • Airsoft.
        Softaaja kirjoitti:

        Maailmalla valmistetaan monenlaisia maatuvia kuulia joilla voi äitiä rauhoitella että ne eivät jää pyörimään luontoon. Näitä kuulia ovat mm. Bioval ja vehnästä valmistetut kuulat. Biovallin kuulille on luvattu max. maatumisajaksi 2 vuotta ja nuo vehnä kuulat varmasti nopeamminkin.
        Yksi yhteinen asia on maatuvilla kuulilla verrattuna normaaleihin kuuliin... ja se on p*rkeleen kova hinta! 1500 (0,2(paino)) kuulaa n. 18€ ja sitä rataa kun taas maatumattomat kuulat 1600 (0,2) kuulaa 8,5€ .

        Miksikö paintballin sijasta airsoft?
        Ensinäkin airsoft on halvempaa.
        Airsoft aseet ovat realistisempia.
        Airsoft on turvallisempaa sillä jos sinua ammutaan paintballissa kurkkuun melko varmasti tukehdut. Airsoftissa taas jää korkeintaan punainen läiskä nyrkin kokoisen mustelman sijasta.

        Totta, jotkut lajit kuulostavat taatelin tallaajista aivan ihmeellisiltä.
        Otetaan muutama esimerkki: Itse en ymmärrä yhtään mitä ideaa kuviokellunnassa on! Miksi siinä kilpaillaan maailmanlaajuisesti?

        Miksi jotkut potkivat nahkapalloa kahden tolpan väliin?

        Miksi lauma ihmisiä juoksee raudanpalaset jaloissa jäällä jahtaamassa jotain kuminpalasta?

        ... o0 ... Tuossa oli muutama esimerkki.
        Voin vain kuvitella mitä ihmiset miettivät softaamisesta kun on saannut kuulan joltain naskilta päähän.

        Miksi juosta metsässä aseiden näköisillä leluilla? Miksi satojen jopa tuhansien €urojen edestä maksavilla kamppeilla ryömitään jokaisessa lammikossa ja pusikossa? Miksi ampua muovikuulia metsät täyteen?

        JA KAIKISTA PAHIN!

        Miksi airsoftissa ammutaan kaduilla muita ihmisiä päin?

        Ei näin ihmiset ei näin!!

        Niimpä. Mä ite pidän airsoftista, mutta
        itte mä en todellakaan pidä, että
        joku edes samassa tiimissä oleva kuin minä,
        ampuu ulkopuolisia kaduilla. Ja yleensäkkin kun pelissä gameoffissa olevat ampuu muita, tai toisiaan. Välillä kun on oltu softaamassa, niin välillä kyllä joku ampuu gameoffissa, ja mä
        yleensä ammun kyl takas, vähä opetuksena.
        Mut softaatko ite, Softaaja? (Tosin nimestä vois luulla..) Joo ja sit softaus on kyl halvempaa, ku paintball. Ja softaus on muutenki.. No, mun mielest kivempaa.. Aidomman näköset aseet jne, jne. Jokaisella on omat mieltymyksensä..


      • spiderman
        Paintball kirjoitti:

        Oon pelannu sitä paintballii ja se sattuu ihan saatanasti!!! Helv. mä olin joka paikasta ihan verimustelmilla. Ja mul meni pimeeks vähä aikaa ku mua ammuttii takaraivoon!!! ( maski ei ylety sinne)

        kyllähän nyt vittu kipuu pitää kestää!!


    • bam margera

      ootko kattonu jackass the movien jos ot kattonu niin tiedät että värikuulat tekee aika kipeetä kun siinä jackasissäkin ampuvat sitä yhtä ukko melkein munille niin ja kahden päivän päästä siinä on ihan älyttömän iso mustelma ja tuskin muovikuulista tulee niin isoa jälkeä kuin värikuulista

      • ___

        Kyllä se 6 -millin muovikuula tekee perkeleen kipeää ku sattuu tulemaan reiteen 140 m/s. Jos olis tullu silmään, en olis tässä kirjottamas tätä.


    • airsoft master

      ne on paljon halvempia käyttää ja sit ne sattu paljon vähemmän ku värikuula aseet ku niistä lähtee 100m sekunnissa se panos ja kaiken lisäks ne tekee rumia jälkiä ku niillä ampuu

    • Olen

      Muovikuulat ei maadu mutta onhan jo maatuviakin kuulia keksitty

    • zargo

      Niin maruin valmistamat kuulat eivät maadu, mutta sitten on saatavilla exel valmistajan kuulia mitkä bio hajoavat metsään, ja niitä saa eri painoina mm: 0,20g, 0,23,0,25 ite käytän 0,25 koska on viritetty ase, ja kuulia ei todellakaan aleta keräämään maasta vaan aina ostetaan uude tilalle. Sitten mitä tohon sattumiseen tulee niin olen softannut kohta jo 5 vuotta niin ei sitä edes oikeen enään tunne ;). Edut värikuula sotaan verrattuna: Ei satu niin paljoa, tyylikkäämmät aseet, ei jää kauheen näkösiä läiskiä muuta en oikeen osaa sanoa.

      • hehee

        Ehkä maailman huonointa suomenkieltä tässä keskustelusarjassa :)

        P.S. Ei paintball-kuulatkaan niin paljoa satu. Ei oo pakko ampua aivan vierestä munille - tottakai siinä tilanteessa jääkin kamalat rannut keneen tahansa.


    • airsoft-santtu

      kyllä kuulat maatuu ainakin nemesiksen exel kuulat koska minulla on ollut sellaisia

      • -Rollaattori-

        Ainakin Biovalin ja Excelin kuulat maatuvat.


    • Anonyymi

      Koska airsoft aseet on replicoja dumbass
      JA NE ON BB:ITÄ EI MUOVIAMMUS PAPANOJA HUMPTY DUMPTY

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe