Saako maanomistaja niin hyvät tuotot tuulivoimaloista,

Anonyymi

13

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuulimyllyjen lähellä asuva tietää jo millaista elo tuulimyllyjen kupeessa on, sillä Tuuliwatti on rakentanut alueelle viime vuosina kahdeksan myllyä. Lähimmistä on matkaa Koivistojen talolle noin puolitoista kilometriä. Niiden surina kuuluu televisionkin äänen yli.

      Nyt suunnitteilla on vajaat 50 myllyä lisää, ja entistäkin suurempia eli jopa 300-metrisiä.

      • Anonyymi

        Tietävät ja tietävät.....On sitäkin tutkittu.

        ''Pelkän melutason sijaan äänen häiritsevyyttä ennustivat koetut unihäiriöt, tuulivoimalan näkyminen omasta ikkunasta, ajatukset maisemahaitasta ja pelko tuulivoimaloiden kielteisestä vaikutuksesta omaan terveyteen. Mitä kielteisempi oma asenne tuulivoimaa kohti oli, sen enemmän ääni häiritsi.''

        Minä olen nojannut voimalantolppaan siipien pyöriessä aivan vimmatusti. Tuulen suhina kuului, ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietävät ja tietävät.....On sitäkin tutkittu.

        ''Pelkän melutason sijaan äänen häiritsevyyttä ennustivat koetut unihäiriöt, tuulivoimalan näkyminen omasta ikkunasta, ajatukset maisemahaitasta ja pelko tuulivoimaloiden kielteisestä vaikutuksesta omaan terveyteen. Mitä kielteisempi oma asenne tuulivoimaa kohti oli, sen enemmän ääni häiritsi.''

        Minä olen nojannut voimalantolppaan siipien pyöriessä aivan vimmatusti. Tuulen suhina kuului, ei mitään muuta.

        Tutkittu on...
        https://tietokayttoon.fi/-/10616/katsaus-infraaanialtistus-ei-selita-tuulivoimaan-liitettya-oireilua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietävät ja tietävät.....On sitäkin tutkittu.

        ''Pelkän melutason sijaan äänen häiritsevyyttä ennustivat koetut unihäiriöt, tuulivoimalan näkyminen omasta ikkunasta, ajatukset maisemahaitasta ja pelko tuulivoimaloiden kielteisestä vaikutuksesta omaan terveyteen. Mitä kielteisempi oma asenne tuulivoimaa kohti oli, sen enemmän ääni häiritsi.''

        Minä olen nojannut voimalantolppaan siipien pyöriessä aivan vimmatusti. Tuulen suhina kuului, ei mitään muuta.

        ''Tuulen suhina kuului, ei mitään muuta.''

        Räjähtelevät lepakot peitti muut äänet;)


    • Anonyymi

      Tuulimyllyt ovat kalliita rumiluksia ja niiden huolto maksaa.
      Agenda toimii vain valtion tuella.

      • Anonyymi

        Valtion tuotantotukijärjestelmä sulkeutui uusien tuulivoimaloiden osalta jo vuonna 2017. Ajatus valtion ja veronmaksajien kustantamasta tuulivoimasta elää kuitenkin edelleen, vaikka esimerkiksi vuonna 2019 kaikki 56 valmistunutta tuulivoimalaa rakennettiin täysin markkinoiden ehdoilla.


    • Anonyymi

      "Tuulivoimaloiden aiheuttamaa infraääntä on viime vuosina ehdotettu tuulivoimaloiden mahdollisten terveyshaittojen aiheuttajaksi. Osa tuulivoimatuotantoalueiden läheisyydessä asuvista henkilöistä on kertonut monenlaisista elämänlaatua heikentävistä oireista, jotka he ovat itse yhdistäneet tuulivoimaloiden infraääneen. Yleisimpiä heidän kuvaamiaan oireita ovat päänsärky
      ja muut säryt, pahoinvointi, huimaus, uupumus, paineen tunne korvassa, tinnitus, korkea verenpaine ja rytmihäiriöt."

      Onko kaikki tieteellisesti mitattavissa ? Toistaiseksi ei.

      • Anonyymi

        ''Onko kaikki tieteellisesti mitattavissa ? Toistaiseksi ei.''

        Katso linkki pari viestiä ylempänä.


      • Anonyymi

        Jännää tässä on sekin että mitkään noista oireista eivät mitenkään saata liittyä esim. ihmisten ikääntymiseen tms.


    • Hyvät tuotot sitä saa, riippuu siitä vuokraako maata myllyille ja tuulipuistoon vai joutuuko maa vain huonosti korvattavan pakkolunastuksen alle kun paikalle rakennetaan vaadittavia teitä.

      Prosenttiosuudet tuotosta on tarkasti jyvitetty sijinnn mukaan jakorvauksen hinta riippuu myös siitä onko just myllyn kohdalla vai niitä laita-alueita joita tuulipuisto myös tarvitsee.

      Kunnanisät ovat innoissaan tuulipuistoista, paisi työpaikkojen takia myös kiinteistövero tuottaa hyvin kunnan kassaan.

    • Anonyymi

      Maanomistaja voi saada vuokratuloja yhdestä tuulimyllystä jopa 30 000 euroa vuodessa –
      tuulivoimaloiden maanvuokrat ovat nousseet huimasti parissa vuodessa.

      Metsä tuottaa nykyään parhaiten, jos sen vuokraa tuulivoimala-alueeksi. ...

      Metsän vuokratulot katsotaan verotuksessa maatalouden tuloksi.

      • Anonyymi

        Hirveän paljon. En enää ihmettele, että niistä ei ole muka haittaa. . .
        niitä laitetaan väkisin kuntiin ahne tilallinen määrää
        ei kuntalainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hirveän paljon. En enää ihmettele, että niistä ei ole muka haittaa. . .
        niitä laitetaan väkisin kuntiin ahne tilallinen määrää
        ei kuntalainen.

        Tuulipuistojen suunnittelu ja rakentaminen on niin monimutkainen prosessi,
        että ei siinä paljon "ahneet tilalliset"määräile.

        Tuulipuisto pitää torpatjo kaavamuutosvaiheessa.
        Kun kaava on hyväksytty niin turha enää räpiköidä,
        kunnan edust alakavat jo siinä vaiheessa vaikuttamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      46
      2562
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      138
      1886
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      82
      1641
    4. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      32
      1592
    5. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      18
      1433
    6. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      115
      1285
    7. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      89
      1247
    8. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      188
      1094
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      252
      1002
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      987
    Aihe