Moi, ymmärtääkseni molemmat on hybridejä, molemmissa riittävästi ja toisessa enemmän tehoa. Mutta onko näissä jotain muuta eroa, esim. verotuksellisesti tai muuten? Onko molemmat ladattavia ja kulkeeko yhtä pitkälle sähköllä?
Vähän kiinnostelis, mutta käytettyjä 17-19 mallia katsellut, ehkä enemmin tuota GTE:tä joka houkuttais myös voimavarojen puolesta. Onko näissä malleissa jotain erityistä tyyppivikaa (tavanomaisista TSi(DSG-vioista ei tarvite mainita eikä myöskään tavanomaisesta öljynsyönnistä - olettaisi näitä olevan hybridissä vähemmän). MIhin pitää kiinnittää huomiota käytetyssä?
eTsi vs GTE
17
922
Vastaukset
- Anonyymi
Voi olla hieman vaikeaa löytää 2017 tai -18 eTSI Golfeja.
- Anonyymi
Kannattaisi olla paremmin perillä yksityiskohdista kun lähtee trollaamaan.
- Anonyymi
No en itse asiassa ollut trollausmielellä liikenteessä enkä myöskään aio sotkea tähän keskusteluun itämään kotteroita.
Etsiskelen pistokehybridiä.
Budjetti on 20-25 tuhatta. Huomasin että GTE on jopa 204-heppainen ja tuossa hintaluokassa on suht vähän ajettuja hyvin varusteltuja muutaman vuoden ikäisiä. (muita vaihtoehtoja on mm. BMW 225 jonka puolesta puhuu mm. nelipyöräveto, mutta joka ei oikein miellytä silmää).
Sitten huomasin että samassa hintaluokassa on myös eTsi-mallia, jossa näyttäisi olevan 50hv vähemmän.
Siksi kysyin. En tosiaankaan ole tähän eTsiin perehtynyt, mutta näin eilen uuskoppaisen Golfin jossa luki myös eTsi perässä niin että ilmeisesti sellainen on ainakin tällä hetkellä valmistusohjelmassa.- Anonyymi
eTSI on vain kasigolfissa ja se ei ole hybridi. Ei voi ladata vaan se on KERS joka kerää jarrutusenergiaa käytettäväksi polttiksen apuna ja apulaitteissa.
- Anonyymi
Ok ja sitten on vielä joku e-hybrid kolmantena.
ot: vaikuttaako tuo plugari siihen, mitä autosta menee veroja ja maksuja, vai määräytyykö kaikki vain sen mukaan että paljonko auton laskennalliset hiilipäästöt on?
Vai voiko tulla joku käyttövoimavero jos on ladattava tjsp? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok ja sitten on vielä joku e-hybrid kolmantena.
ot: vaikuttaako tuo plugari siihen, mitä autosta menee veroja ja maksuja, vai määräytyykö kaikki vain sen mukaan että paljonko auton laskennalliset hiilipäästöt on?
Vai voiko tulla joku käyttövoimavero jos on ladattava tjsp?Olisi aika iso urakka alkaa kirjoittamaan mitä vaihtoehtoja on nyt tarjolla ja mitä on tarjolla käytettynä vuosilla 2017-19.
Selaile nettiautossa budjetissasi olevia autoja ja kysy kiinnostavien autojen myyjiltä nämä asiat.
Tältä palstalta saa kaikkein huonoimmat vinkit ikinä.
- Anonyymi
no niin kiitos vastauksista.
Onko tuossa GTE:ssä jotain muista vokkeloista poikkeavia heikkoja kohtia? Luulisi että kone ja vaihteisto selviää helpommalla kun on sähkö apuna.- Anonyymi
Aivan näin yleisesti sanottuna. Autoilijana jolla on ollut erimerkkisiä autoja 80-luvulta saakka.
Kun olet ostamassa alta viisivuotiasta autoa niin voit unohtaa kokonaan tämän palstan vikahysteerikkojen jutut.
Ne on porukkaa jotka ajavat vanhoilla katiskoilla ja jokainen leima on saavutus. Se ei ole sun maailmasi kun olet ostamassa max viisivuotiasta.
Pääasia on että ostat käytetyn jossa huoltohistoria on kunnossa. Jos tuonikäisessä autossa porsii jokin iso juttu niin virhevastuu kattaa sen edellyttäen että huollot on tehty.
Täällä nämä paskakatiskoilla ajavat luulevat että muillakin olisi asiat noin huonosti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan näin yleisesti sanottuna. Autoilijana jolla on ollut erimerkkisiä autoja 80-luvulta saakka.
Kun olet ostamassa alta viisivuotiasta autoa niin voit unohtaa kokonaan tämän palstan vikahysteerikkojen jutut.
Ne on porukkaa jotka ajavat vanhoilla katiskoilla ja jokainen leima on saavutus. Se ei ole sun maailmasi kun olet ostamassa max viisivuotiasta.
Pääasia on että ostat käytetyn jossa huoltohistoria on kunnossa. Jos tuonikäisessä autossa porsii jokin iso juttu niin virhevastuu kattaa sen edellyttäen että huollot on tehty.
Täällä nämä paskakatiskoilla ajavat luulevat että muillakin olisi asiat noin huonosti.No itse asiassa joo, olen samaa mieltä siitä että nykyautot ovat varsin luotettavia ja luotettavuuteen voi vähän itsekin vaikuttaa. Ei tähän merkkiin liitetyt viat kuitenkaan ihan tuulesta temmattuja ole, joskin ne ovat saaneet suhteettomasti palstatilaa täällä.
Jos ajaa paljon maantiellä ja huoltaa silloin kun pitääkin eikä säästele filttereissä, niin käyttöikää saattaa tulla enemmän kuin silloin jos ajaa paljon kaupungissa ja säästää huolloissa. Hybridin tapauksessa moottori ja vaihteisto pääsevät kyllä paljon vähemmällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse asiassa joo, olen samaa mieltä siitä että nykyautot ovat varsin luotettavia ja luotettavuuteen voi vähän itsekin vaikuttaa. Ei tähän merkkiin liitetyt viat kuitenkaan ihan tuulesta temmattuja ole, joskin ne ovat saaneet suhteettomasti palstatilaa täällä.
Jos ajaa paljon maantiellä ja huoltaa silloin kun pitääkin eikä säästele filttereissä, niin käyttöikää saattaa tulla enemmän kuin silloin jos ajaa paljon kaupungissa ja säästää huolloissa. Hybridin tapauksessa moottori ja vaihteisto pääsevät kyllä paljon vähemmällä."joskin ne ovat saaneet suhteettomasti palstatilaa täällä."
Jos haluaa saada elämänsä oikein huonoon jamaan niin silloin kannattaa alkaa ottamaan vinkkejä anonyymeilta nettipalstoilla.
Sulla on oma järki. Älä anna narsistien trollien käyttää sua hyväkseen.
- Anonyymi
GTE:ssä on kaikki samat heikot kohdat kuin saman ikäisessä 1.4TSI DSG:ssä.
nokkaketju ja DSG.
Sähkömoottori jonkin verra ehkäisee laatikon nykimisiä ja varsinkin pysäköinti helpottuu. Sähkömoottori auttaa myös ruuhkissa ryömiessä. Kuivakytkin DSG tuppaa joskus ylikuumiamaan ja katkaiseen vedon. GTEssä tätä ei pitäisi tapahtua kun ryömiessä mennään sähköllä.
Kulutus ilman lataamista on samaa luokkaa kuin normi 1.4TSI DSG:llä, eli hybriditekniikka ei ole kovin kummoinen , se ei siis alenna kulutusta mutta sähköllä voi ajaa sen mitä akussa on virtaa.- Anonyymi
Hybridi alentaa sekä bensan että moottorin kulumista kaupunkiliikenteessä. Alle satasen maantiematkoilla se auttaa sen verran mitä on ehtinyt yön aikana lataamaan, tavan shukopistorasiallakin sen verran tulee yön aikana että sen kolmisenkymmentä kilometria ajaa sähköllä. Silloin 100km kulutus on vain 70 km:n kulutus, eli vajaan kuuden litran sijaan ehkä neljä litraa sadalla.
Meillä on muuten pistokehybridi taloyhtiön lämmitintöpselissä joka antaa sähköä kaksi tuntia vuorokaudessa. Olen sopinut taloyhtiön kanssa samanlaisen diilin kuin naapurikin, maksan hiukan lisää taloyhtiölle. Itse asiassa, talvisaikaan kun ajoa on vähän, laitan sen lataamaan vain tunniksi/vrk. Hyvin pysyy täytenä. - Anonyymi
Höpötetään jälleen mitä sattuu, jakoketjua ei tuon ikäisissä 1.4 TSI-koneissa ole ollut enää vuosiin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi alentaa sekä bensan että moottorin kulumista kaupunkiliikenteessä. Alle satasen maantiematkoilla se auttaa sen verran mitä on ehtinyt yön aikana lataamaan, tavan shukopistorasiallakin sen verran tulee yön aikana että sen kolmisenkymmentä kilometria ajaa sähköllä. Silloin 100km kulutus on vain 70 km:n kulutus, eli vajaan kuuden litran sijaan ehkä neljä litraa sadalla.
Meillä on muuten pistokehybridi taloyhtiön lämmitintöpselissä joka antaa sähköä kaksi tuntia vuorokaudessa. Olen sopinut taloyhtiön kanssa samanlaisen diilin kuin naapurikin, maksan hiukan lisää taloyhtiölle. Itse asiassa, talvisaikaan kun ajoa on vähän, laitan sen lataamaan vain tunniksi/vrk. Hyvin pysyy täytenä.TM mittausten mukaan plugari vageni kuluttaa saman kuin akku tyhjänä kuin vastaava polttis.
Tojottimen plugari on sitten eri asia ne kuluttaa akku tyhjänäkin hyvin vähän. Niiden voimalinja on suunniteltu alusta asti hybridiksi. VAGeni plugarissa sähkömoottorin vain "liimattu" vaihteiston kylkeen jotta voidaan ajaa sähköllä.
- Anonyymi
Luulenpa että nuo DSG:n ongelmat liittyvät usein tilanteissiin jossa sitä on yritetty luistattaa kuin automaattia. Ja tärinään. Robottivaihteistoa ei saisi mielellään vedättää. Toki joskus on pakko.
- Anonyymi
Surkeita röppänöitä, kattele suosiolla laatu Toyota hybridi mallia!😍😍
- Anonyymi
"nokkaketju"
VW on käyttänyt ketjua joskus monia vuosia ennen tämän kaverin määrittelemää ikähaarukkaa.
Tässä taas osoitus kuinka pihalla nettikommentoijat ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli3083137Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?
Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!2221967Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt591602Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!
Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t41404- 811288
Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?
8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni2721213- 811064
Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen
mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.521051- 80991
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk145867