eTsi vs GTE

Anonyymi

Moi, ymmärtääkseni molemmat on hybridejä, molemmissa riittävästi ja toisessa enemmän tehoa. Mutta onko näissä jotain muuta eroa, esim. verotuksellisesti tai muuten? Onko molemmat ladattavia ja kulkeeko yhtä pitkälle sähköllä?

Vähän kiinnostelis, mutta käytettyjä 17-19 mallia katsellut, ehkä enemmin tuota GTE:tä joka houkuttais myös voimavarojen puolesta. Onko näissä malleissa jotain erityistä tyyppivikaa (tavanomaisista TSi(DSG-vioista ei tarvite mainita eikä myöskään tavanomaisesta öljynsyönnistä - olettaisi näitä olevan hybridissä vähemmän). MIhin pitää kiinnittää huomiota käytetyssä?

17

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla hieman vaikeaa löytää 2017 tai -18 eTSI Golfeja.

    • Anonyymi

      Kannattaisi olla paremmin perillä yksityiskohdista kun lähtee trollaamaan.

    • Anonyymi

      No en itse asiassa ollut trollausmielellä liikenteessä enkä myöskään aio sotkea tähän keskusteluun itämään kotteroita.

      Etsiskelen pistokehybridiä.

      Budjetti on 20-25 tuhatta. Huomasin että GTE on jopa 204-heppainen ja tuossa hintaluokassa on suht vähän ajettuja hyvin varusteltuja muutaman vuoden ikäisiä. (muita vaihtoehtoja on mm. BMW 225 jonka puolesta puhuu mm. nelipyöräveto, mutta joka ei oikein miellytä silmää).

      Sitten huomasin että samassa hintaluokassa on myös eTsi-mallia, jossa näyttäisi olevan 50hv vähemmän.

      Siksi kysyin. En tosiaankaan ole tähän eTsiin perehtynyt, mutta näin eilen uuskoppaisen Golfin jossa luki myös eTsi perässä niin että ilmeisesti sellainen on ainakin tällä hetkellä valmistusohjelmassa.

      • Anonyymi

        eTSI on vain kasigolfissa ja se ei ole hybridi. Ei voi ladata vaan se on KERS joka kerää jarrutusenergiaa käytettäväksi polttiksen apuna ja apulaitteissa.


      • Anonyymi

        Ok ja sitten on vielä joku e-hybrid kolmantena.

        ot: vaikuttaako tuo plugari siihen, mitä autosta menee veroja ja maksuja, vai määräytyykö kaikki vain sen mukaan että paljonko auton laskennalliset hiilipäästöt on?

        Vai voiko tulla joku käyttövoimavero jos on ladattava tjsp?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok ja sitten on vielä joku e-hybrid kolmantena.

        ot: vaikuttaako tuo plugari siihen, mitä autosta menee veroja ja maksuja, vai määräytyykö kaikki vain sen mukaan että paljonko auton laskennalliset hiilipäästöt on?

        Vai voiko tulla joku käyttövoimavero jos on ladattava tjsp?

        Olisi aika iso urakka alkaa kirjoittamaan mitä vaihtoehtoja on nyt tarjolla ja mitä on tarjolla käytettynä vuosilla 2017-19.
        Selaile nettiautossa budjetissasi olevia autoja ja kysy kiinnostavien autojen myyjiltä nämä asiat.
        Tältä palstalta saa kaikkein huonoimmat vinkit ikinä.


    • Anonyymi

      no niin kiitos vastauksista.

      Onko tuossa GTE:ssä jotain muista vokkeloista poikkeavia heikkoja kohtia? Luulisi että kone ja vaihteisto selviää helpommalla kun on sähkö apuna.

      • Anonyymi

        Aivan näin yleisesti sanottuna. Autoilijana jolla on ollut erimerkkisiä autoja 80-luvulta saakka.
        Kun olet ostamassa alta viisivuotiasta autoa niin voit unohtaa kokonaan tämän palstan vikahysteerikkojen jutut.
        Ne on porukkaa jotka ajavat vanhoilla katiskoilla ja jokainen leima on saavutus. Se ei ole sun maailmasi kun olet ostamassa max viisivuotiasta.
        Pääasia on että ostat käytetyn jossa huoltohistoria on kunnossa. Jos tuonikäisessä autossa porsii jokin iso juttu niin virhevastuu kattaa sen edellyttäen että huollot on tehty.

        Täällä nämä paskakatiskoilla ajavat luulevat että muillakin olisi asiat noin huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan näin yleisesti sanottuna. Autoilijana jolla on ollut erimerkkisiä autoja 80-luvulta saakka.
        Kun olet ostamassa alta viisivuotiasta autoa niin voit unohtaa kokonaan tämän palstan vikahysteerikkojen jutut.
        Ne on porukkaa jotka ajavat vanhoilla katiskoilla ja jokainen leima on saavutus. Se ei ole sun maailmasi kun olet ostamassa max viisivuotiasta.
        Pääasia on että ostat käytetyn jossa huoltohistoria on kunnossa. Jos tuonikäisessä autossa porsii jokin iso juttu niin virhevastuu kattaa sen edellyttäen että huollot on tehty.

        Täällä nämä paskakatiskoilla ajavat luulevat että muillakin olisi asiat noin huonosti.

        No itse asiassa joo, olen samaa mieltä siitä että nykyautot ovat varsin luotettavia ja luotettavuuteen voi vähän itsekin vaikuttaa. Ei tähän merkkiin liitetyt viat kuitenkaan ihan tuulesta temmattuja ole, joskin ne ovat saaneet suhteettomasti palstatilaa täällä.

        Jos ajaa paljon maantiellä ja huoltaa silloin kun pitääkin eikä säästele filttereissä, niin käyttöikää saattaa tulla enemmän kuin silloin jos ajaa paljon kaupungissa ja säästää huolloissa. Hybridin tapauksessa moottori ja vaihteisto pääsevät kyllä paljon vähemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse asiassa joo, olen samaa mieltä siitä että nykyautot ovat varsin luotettavia ja luotettavuuteen voi vähän itsekin vaikuttaa. Ei tähän merkkiin liitetyt viat kuitenkaan ihan tuulesta temmattuja ole, joskin ne ovat saaneet suhteettomasti palstatilaa täällä.

        Jos ajaa paljon maantiellä ja huoltaa silloin kun pitääkin eikä säästele filttereissä, niin käyttöikää saattaa tulla enemmän kuin silloin jos ajaa paljon kaupungissa ja säästää huolloissa. Hybridin tapauksessa moottori ja vaihteisto pääsevät kyllä paljon vähemmällä.

        "joskin ne ovat saaneet suhteettomasti palstatilaa täällä."

        Jos haluaa saada elämänsä oikein huonoon jamaan niin silloin kannattaa alkaa ottamaan vinkkejä anonyymeilta nettipalstoilla.

        Sulla on oma järki. Älä anna narsistien trollien käyttää sua hyväkseen.


    • Anonyymi

      GTE:ssä on kaikki samat heikot kohdat kuin saman ikäisessä 1.4TSI DSG:ssä.
      nokkaketju ja DSG.

      Sähkömoottori jonkin verra ehkäisee laatikon nykimisiä ja varsinkin pysäköinti helpottuu. Sähkömoottori auttaa myös ruuhkissa ryömiessä. Kuivakytkin DSG tuppaa joskus ylikuumiamaan ja katkaiseen vedon. GTEssä tätä ei pitäisi tapahtua kun ryömiessä mennään sähköllä.

      Kulutus ilman lataamista on samaa luokkaa kuin normi 1.4TSI DSG:llä, eli hybriditekniikka ei ole kovin kummoinen , se ei siis alenna kulutusta mutta sähköllä voi ajaa sen mitä akussa on virtaa.

      • Anonyymi

        Hybridi alentaa sekä bensan että moottorin kulumista kaupunkiliikenteessä. Alle satasen maantiematkoilla se auttaa sen verran mitä on ehtinyt yön aikana lataamaan, tavan shukopistorasiallakin sen verran tulee yön aikana että sen kolmisenkymmentä kilometria ajaa sähköllä. Silloin 100km kulutus on vain 70 km:n kulutus, eli vajaan kuuden litran sijaan ehkä neljä litraa sadalla.

        Meillä on muuten pistokehybridi taloyhtiön lämmitintöpselissä joka antaa sähköä kaksi tuntia vuorokaudessa. Olen sopinut taloyhtiön kanssa samanlaisen diilin kuin naapurikin, maksan hiukan lisää taloyhtiölle. Itse asiassa, talvisaikaan kun ajoa on vähän, laitan sen lataamaan vain tunniksi/vrk. Hyvin pysyy täytenä.


      • Anonyymi

        Höpötetään jälleen mitä sattuu, jakoketjua ei tuon ikäisissä 1.4 TSI-koneissa ole ollut enää vuosiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi alentaa sekä bensan että moottorin kulumista kaupunkiliikenteessä. Alle satasen maantiematkoilla se auttaa sen verran mitä on ehtinyt yön aikana lataamaan, tavan shukopistorasiallakin sen verran tulee yön aikana että sen kolmisenkymmentä kilometria ajaa sähköllä. Silloin 100km kulutus on vain 70 km:n kulutus, eli vajaan kuuden litran sijaan ehkä neljä litraa sadalla.

        Meillä on muuten pistokehybridi taloyhtiön lämmitintöpselissä joka antaa sähköä kaksi tuntia vuorokaudessa. Olen sopinut taloyhtiön kanssa samanlaisen diilin kuin naapurikin, maksan hiukan lisää taloyhtiölle. Itse asiassa, talvisaikaan kun ajoa on vähän, laitan sen lataamaan vain tunniksi/vrk. Hyvin pysyy täytenä.

        TM mittausten mukaan plugari vageni kuluttaa saman kuin akku tyhjänä kuin vastaava polttis.
        Tojottimen plugari on sitten eri asia ne kuluttaa akku tyhjänäkin hyvin vähän. Niiden voimalinja on suunniteltu alusta asti hybridiksi. VAGeni plugarissa sähkömoottorin vain "liimattu" vaihteiston kylkeen jotta voidaan ajaa sähköllä.


    • Anonyymi

      Luulenpa että nuo DSG:n ongelmat liittyvät usein tilanteissiin jossa sitä on yritetty luistattaa kuin automaattia. Ja tärinään. Robottivaihteistoa ei saisi mielellään vedättää. Toki joskus on pakko.

    • Anonyymi

      Surkeita röppänöitä, kattele suosiolla laatu Toyota hybridi mallia!😍😍

    • Anonyymi

      "nokkaketju"

      VW on käyttänyt ketjua joskus monia vuosia ennen tämän kaverin määrittelemää ikähaarukkaa.
      Tässä taas osoitus kuinka pihalla nettikommentoijat ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      38
      4102
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      45
      3167
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3056
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      484
      2754
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      191
      2003
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1886
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      29
      1512
    8. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      40
      1447
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1281
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1222
    Aihe