Puhelinmyyntiin halutaan rajoituksia

Anonyymi

37

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli ensin pitäisi soittaa kysyäkseen lupaa ja sitten vasta soittaa se oikea myyntipuhelu...
      Mutta että eivätkö nämä kaupat lopu kun ostajat yksinkertaisesti jättävät ostamatta?

    • Itselläni on markkinointikielto robinson, jonka saa maksutta. Melko hyvin firmat sitä noudattaa. Ei kovin usein tule markkinointisoittoja.

    • Anonyymi

      Paljon niitä kyllä tulee ...jotkut on jo muistissa että myyjä ... Olen kuullut että jotkut rahastavat puheluilla ...lyövät luurin korvaan ja odottaa että heille soitettaisiin takaisin...Sitä en kylläkään tiedä että mistä se raha tulee kun on puhuttu aika isoistakin summista...
      Sitten on näitä satelliitti puheluja ulkomailta...
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Ettekö osaa laittaa estoa ?
      Minulla on markkinointi- ja myyntipuheluiden esto. Ei tule,

    • Anonyymi

      Puhelinmyyjistä pääsee helposti eroon. Sanoo ''kiitos mutta ei kiitos'' ja painaa punaista luurin kuvaa.

      • Anonyymi

        juuri noin minäkin teen.


    • Anonyymi

      Soita 060013404. Se on Kuluttajaliiton automaattinen puhelinmyynnin rajoittamisnumero. Ei tarvitse kuin oikeassa kohdassa sanoa "kyllä"
      ja odottaa, että automaatti, että puhelu on rekisteröity.

      Esto tulee voimaan 2-3 kuukaudessa ja on voimassa kolme vuotta.

      • Anonyymi

        Mistä numero 060013404 osaa valikoida ettei valikoi tärkeitä puheluja joita saan aika usein.

        Viimeviikolla soitti valittujen palojen tarjous jutusta, tyrmäsin soittajan sanomalla aikomus lopettaa valitut palat kokonaan, ei kun yritti höpöttää, aloin kiroilemaan jo lopetti.

        Sähkötarjouksia Forttumilta ja muilta tulee melkein kuukausittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä numero 060013404 osaa valikoida ettei valikoi tärkeitä puheluja joita saan aika usein.

        Viimeviikolla soitti valittujen palojen tarjous jutusta, tyrmäsin soittajan sanomalla aikomus lopettaa valitut palat kokonaan, ei kun yritti höpöttää, aloin kiroilemaan jo lopetti.

        Sähkötarjouksia Forttumilta ja muilta tulee melkein kuukausittain.

        Älä sitten valita suoramarkkinointipuheluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä numero 060013404 osaa valikoida ettei valikoi tärkeitä puheluja joita saan aika usein.

        Viimeviikolla soitti valittujen palojen tarjous jutusta, tyrmäsin soittajan sanomalla aikomus lopettaa valitut palat kokonaan, ei kun yritti höpöttää, aloin kiroilemaan jo lopetti.

        Sähkötarjouksia Forttumilta ja muilta tulee melkein kuukausittain.

        Mm. Fortum kuuluu luotettaviin sähkönmyyjiin. Minullakin oli tuo kuluttajaliiton puhelinkieltosopimus.
        En tiennytkään, että sen toiminta-aika loppuu 3 vuoden päästä. Kiitos numerosta. Uusin huomenna puhelimen mainoskiellon.


    • Anonyymi

      Puhelinmyyjistä pitäisi maksaa tapporahaa.

      • Anonyymi

        Oho.
        Nuo puhelinmyyjät ovat jonkun työantajan listoilla ja tekevät työtään. Reilu kymmenen vuotta sitten tyttäreni aloitti erään yrityksen puhelinmyyjänä, nuorena ihmisenä kun ei saanut heti muuta työtä, taisi olla 17 ikäinen. Kotia tulia itkien. Sanoi, että oli kamalaa, hänet haukuttiin aivan lyttyyn eikä ymmärtänyt miksi. Kuukauden teki ja sanoi itsensä irti. Sen koommin hän ei ole kyseiseen työhön vilkaissutkaan.
        Ite en koskaan hauku puhelinmyyjää, kerron kyllä etten osta tai tilaa tai ota nettiin mitään ylmääräistä, koska en maksa enenpää. Puhelut päättyvät siihen hyvänpäivn toivotuksi.
        On parempi kertoa heti ettei voi tai ei hanki mitään lisää kuin mennä haukkumaan. Työtään he tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho.
        Nuo puhelinmyyjät ovat jonkun työantajan listoilla ja tekevät työtään. Reilu kymmenen vuotta sitten tyttäreni aloitti erään yrityksen puhelinmyyjänä, nuorena ihmisenä kun ei saanut heti muuta työtä, taisi olla 17 ikäinen. Kotia tulia itkien. Sanoi, että oli kamalaa, hänet haukuttiin aivan lyttyyn eikä ymmärtänyt miksi. Kuukauden teki ja sanoi itsensä irti. Sen koommin hän ei ole kyseiseen työhön vilkaissutkaan.
        Ite en koskaan hauku puhelinmyyjää, kerron kyllä etten osta tai tilaa tai ota nettiin mitään ylmääräistä, koska en maksa enenpää. Puhelut päättyvät siihen hyvänpäivn toivotuksi.
        On parempi kertoa heti ettei voi tai ei hanki mitään lisää kuin mennä haukkumaan. Työtään he tekevät.

        Ymmärrän, tekevät työtään hyvä niin kun uskoisivat kun sanotaan EI kukaan halua olla tyly.

        Lehtitarjoukseen tulee muka yhtä arvokas tilaus kytky-palkinto kuin itse lehtitilaus.
        Sähköyhtiöille sanon, saan vertaulu hinnat netistä, tilaan jos tilaan ilman sun soittoasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, tekevät työtään hyvä niin kun uskoisivat kun sanotaan EI kukaan halua olla tyly.

        Lehtitarjoukseen tulee muka yhtä arvokas tilaus kytky-palkinto kuin itse lehtitilaus.
        Sähköyhtiöille sanon, saan vertaulu hinnat netistä, tilaan jos tilaan ilman sun soittoasi.

        Niinpä, halusin vain tuoda esille toisen puolen. Onhan puhelinmyyjiä asiallisia ja tyrkyttäjiä ja tyrkyt saattavat nosta "niskavillat" pystyyn. Mutta, hyvä, että tulee sääntöjä työnantajille, hehän määräävät kuinka myydään.
        Olen samaa mieltä, että halutessa saa tietoa ammattitaitoiselta asiantuntijalta suoraan mm sähköyhtiöltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oho.
        Nuo puhelinmyyjät ovat jonkun työantajan listoilla ja tekevät työtään. Reilu kymmenen vuotta sitten tyttäreni aloitti erään yrityksen puhelinmyyjänä, nuorena ihmisenä kun ei saanut heti muuta työtä, taisi olla 17 ikäinen. Kotia tulia itkien. Sanoi, että oli kamalaa, hänet haukuttiin aivan lyttyyn eikä ymmärtänyt miksi. Kuukauden teki ja sanoi itsensä irti. Sen koommin hän ei ole kyseiseen työhön vilkaissutkaan.
        Ite en koskaan hauku puhelinmyyjää, kerron kyllä etten osta tai tilaa tai ota nettiin mitään ylmääräistä, koska en maksa enenpää. Puhelut päättyvät siihen hyvänpäivn toivotuksi.
        On parempi kertoa heti ettei voi tai ei hanki mitään lisää kuin mennä haukkumaan. Työtään he tekevät.

        En minäkään hauku puhelinmyyjiä.
        Heidän työnsä ei ole helppoa, monesti on pakko ottaa työ tai saa karenssin.
        Olen heti kättelyssä tiukasti en osta mitään linjalla.
        Toivottelen hyviä kauppoja ja laitan puhelimen kiinni jos eivät usko.


      • Anonyymi

        Ainakin nuo puhelinmyyntifirmojen omistajat pitäisi suolata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin nuo puhelinmyyntifirmojen omistajat pitäisi suolata.

        Kummallista ajattelua. Yritys se on puhelinmyyntifirmakin, joka työllistää tuhansittain ihmisiä. Voi tosiaankin hankkia eston puhelimeen, jos ei halua myyntipuheluita.

        Minulla on esto, mutta se ei koske tietenkään yrityksiä jonka asiakas olen.
        Esim. Elisa tai DNA tai muu firma jonka asiakas olet saa soittaa sinulle estosta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin nuo puhelinmyyntifirmojen omistajat pitäisi suolata.

        Juuri noin pitäisi tehdä!!


    • Anonyymi

      olin aikoinaan ja kesti kuukauden, mukavin oli nuohooja joka kertoi et on katolla piipun päällä ja ei voi puhua :))

    • Anonyymi

      Kaikki yritykset, joitten asiakas olet hammaslääkäristä, kampaajastasi,
      operaattoristasi alkaen soittavat sinulle estosta huolimatta, jos niillä on sinulle asiaa.
      Et jää ilman tärkeitä puheluitasi.

    • Anonyymi

      Vataan yleensä myytipuheluihin ." Olen vanha äijä enkä enää jaksa kiinnostua kyseisestä asiasta". Jotkut toivottelevat jo siinä vaiheessa hyvää jatkoa, joku kysyy minkä ikäinen olet. Vastaan ikäni reilusti ylöspäin, Yleensä puhelut loppuvat siihen !!

      • Anonyymi

        Nokitan näin innokkaille puhelintyrkyttäjille; valitettavasti olen hoivapotilas. Vuokra vie isoimman osan kuukausi eläkkeestä. Moneen kalastelijaan tepsii.


    • Anonyymi

      Jos sattuisi tulemaan tyrkytyspuhelu suoramarkkinointikiellosta huolimatta
      kerron, että minulla suoramarkkinointikielto. Soittaja pyytää anteeksi ja lopettaa.

      Yritysrekistereitä on monta koskien suoramarkkinointikieltoa.
      Kuluttajaliiton suoramarkkinointikielto kattaa laajimman rekisterin yritykset.

      • Anonyymi

        Siis on monta suoramarkkinointikieltonumeroa ja niillä voi olla suppea määrä
        yrityksiä rekisterissään, joita esto koskisi.
        Kuluttaliiton numerolla on laajin rekisteri yrityksistä, jotka noudattavat kieltoa.

        Monet estot maksavat esim 15 euroa eikä tapahdu mitään, puheluja vaan tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis on monta suoramarkkinointikieltonumeroa ja niillä voi olla suppea määrä
        yrityksiä rekisterissään, joita esto koskisi.
        Kuluttaliiton numerolla on laajin rekisteri yrityksistä, jotka noudattavat kieltoa.

        Monet estot maksavat esim 15 euroa eikä tapahdu mitään, puheluja vaan tulee.

        En ymmärrä sillä en ole koskaan tehnyt yhtään kauppaa puhelinsoiton perusteella...Mikä tässä on NIIN vaikeata?


    • Anonyymi

      Sain juuri "hyvän" tarjouksen postissa. 3 kk Seura-lehteä ja ensi vuoden kalenteri kaupan päälle 29 euroa.
      Onneksi luin tarkemmin. Tilaus jatkuu kestotilauksena normaalihintaan
      3 kk jälkeen.
      Normaalia lehtitilauksissa.

      • Anonyymi

        Oliko ihan vain sinulle räätälöity tarjous? En ole ainakaan kymmeneen- viiteentoista vuoteen saanut yhtään lehtitilaustarjousta varsinkaan postitse, olen jotenkin kaltoinkohdeltu yksilö?


      • Noinhan ne tarjoukset ovat, että jatkuu ellet peruuta.
        Kerran olen mennyt retkuun.
        Kun mulla on tuo mainosesto, niin Helsingin Helen lähetti kirjeellä tarjouksen. (asun Pirkanmaalla)
        Saan myös muita lehtitarjouksia kirjeellä, johtuu varmaan juuri tuosta estosta, kun eivät halua rikkoa sitä.
        Se on niille imagokysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko ihan vain sinulle räätälöity tarjous? En ole ainakaan kymmeneen- viiteentoista vuoteen saanut yhtään lehtitilaustarjousta varsinkaan postitse, olen jotenkin kaltoinkohdeltu yksilö?

        Ei se tietenkään ollut minulle räätälöity tarjous :DDD


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En puhu lainkaan niiden kanssa.

    • Anonyymi

      Sanon soittajalle, en halua että päätätte minun puolesta, sähköliittymää tarjoavalle, pystyn itse vertailemaan netissä liittymät.

      Sähköliittymää en ole vaihtanut, saa nähdä jos tilanne muuttu hintojen kallistuessa.

    • maissiii

      Nykyisin sanon, että Kuules kun olen niin kauhian vanha ja
      kaiken lisäkssi näenkin kovin huonosti,
      Etsi joku nuorempi lukemaan lehtiäsi.

      Joskus joku hyväpuhheinen nuori mies voi yllättää ja
      saada tilaamaan jonkun lehdykän kun aikansa hupattaa kanssani.

      Ei yleensä muuta kaupata kuin lehtiä.
      Joskus en tuntemattomiin numeroihin edes kehtaa vastata.

    • Anonyymi

      Digitreenit: Näin teet suoramarkkinointikiellon
      https://yle.fi/aihe/a/20-10001132

      Voi suoraan sanoa puhelinmyyjälle, että tähän numeroon on suoramarkkinointikielto ja sammuttaa puhelu.

    • Minä en viitsi puhelinmyyjistä päänsärkyä ottaa, työtänsä vain tekevät. Alkajaisiksi kysyn aina että mitä myyt, se saa heillä pasmat sekaisin, ja kun se myyntijargon alkaa, sanon vain että ei kiitos ja laitan puhelimen kiinni. Estoja en noin pienen haitan vuoksi puhelimeen hanki, ainakaan minulle ei riesaksi asti soitella.

      • Anonyymi

        Minustakin sosiaaliturvan voisi poistaa kun en sitä itse käytä, ainakin siltäosin, se on niiden päänsärky

        Zysse jolla on krooninen päänsärky meni eduskunnan lääkärille ja valitti huonoa oloa

        Lääkärin vastaus oli selvä jälleen
        Joo, mutta se on sinun päänsärkysi


    • Anonyymi

      On outoa, ettei sitä saada kiellettyä. Se on kotirauhan rikkomista. Ei muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      149
      2155
    2. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      48
      2072
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      83
      1725
    4. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      22
      1670
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      122
      1406
    6. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      89
      1297
    7. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      218
      1268
    8. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      22
      1227
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      256
      1098
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe