Se onnistui alkuun hyvin, mutta matkan jatkuessa alkoivat ongelmat.ID4 VW vetoautona
14
514
Vastaukset
- Anonyymi
pythyi sontaa kuluttajille
- Anonyymi
Mitään todellisia, juuri ID4:ään liittyviä ongelmiahan tuossa koeajossa ei tullut esille. Alun tökkimiset perävaunun liittämisessä ovat puhtaasti käyttäjälähtöisiä, kun auton asetuksia ei muutettu sallimaan peruutusta kohteen lähelle. Auton ajon aikainen holhoaminen erilaisiin vaaratilanteisiin taas ei liity sähköautoihin mitenkään, niinkuin tekstissä mainitaan.
Kaikkia perävaunun kanssa liikkuvia sähköautoja koskeva ongelma latauspaikoilla on latauspisteiden rakenne, joka ei salli latausta perävaunun kanssa, koska latauspaikat eivät ole läpiajettavia kuten polttoaineiden tankkauspaikat.
Vetokokemus oli reilua kulutuksen lisäystä lukuunottamatta positiivinen:
"Kun kärry oli kyydissä, matka sujui leppoisesti. Tarkoitus oli ajaa pitkä siivu Lohjalta Mikkeliin. ID.4 ei ole sporttiauto, mutta käytännön voima riitti mainiosti kärryn vetoon. Tien päällä pääsi nauttimaan Volkswagenin vakaasta kulusta ja hyvästä suuntavakaudesta."- Anonyymi
Tällaisen tekstin tietenkin "unohdit" (varmaankin vahingossa HA HA) tuosta saitistasi pois:
"Sähköön eli sen riittävyyteen liittyviä ongelma alkoi ilmetä, kun vaihtoi hitaalta tieltä moottoritielle ja kärryä pääsi kiskomaan suurinta sallittua eli sadan kilometrin tuntinopeutta.
Energian kulutus tuntuu sähköautossa lisääntyvän kuorman kasvaessa jopa enemmän kuin bensa-autossa. Syy voi olla se, että polttomoottorin hyötysuhde paranee yleensä kuormituksen kasvaessa, sähkömoottorissa niin ei käy. Iso kuorma vajaan satasen nopeudella yli kaksinkertaisti ID.4:n sähkökulutuksen pitkälti yli 40 kilowattituntiin sadalla kilometrillä. Se tarkoitti, että toimintamatkalaskelmat menivät uusiksi."
77 kilowattitunnin akku on hyvän kokoinen normaaliin ajoon, mutta kärryn vetoon niukka. WLTP-normin mukainen toimintamatka on peräti 520 kilometriä.
"Olin haaveillut latauksen riittävän Lohjalta Mikkeliin, siis reilut 250 kilometriä, mutta haave ei alkuunkaan toteutunut. Välilataus oli pakollinen ja sitäkin olisi pitänyt jatkaa pidempään kuin reilun 80 prosentin varausasteeseen. Mikkelin lähestyessä ja sateen yltyessä sähkö hupeni akusta pelottavan nopeasti. Pyyhin hikikarpaloita otsalta ja tiputin vauhdin 70 kilometriin tunnissa. Takana ajaneet varmaan manailivat, mutta pääsin kuin pääsinkin suurteholatausasemalle Mikkeliin."
Että silleen.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisen tekstin tietenkin "unohdit" (varmaankin vahingossa HA HA) tuosta saitistasi pois:
"Sähköön eli sen riittävyyteen liittyviä ongelma alkoi ilmetä, kun vaihtoi hitaalta tieltä moottoritielle ja kärryä pääsi kiskomaan suurinta sallittua eli sadan kilometrin tuntinopeutta.
Energian kulutus tuntuu sähköautossa lisääntyvän kuorman kasvaessa jopa enemmän kuin bensa-autossa. Syy voi olla se, että polttomoottorin hyötysuhde paranee yleensä kuormituksen kasvaessa, sähkömoottorissa niin ei käy. Iso kuorma vajaan satasen nopeudella yli kaksinkertaisti ID.4:n sähkökulutuksen pitkälti yli 40 kilowattituntiin sadalla kilometrillä. Se tarkoitti, että toimintamatkalaskelmat menivät uusiksi."
77 kilowattitunnin akku on hyvän kokoinen normaaliin ajoon, mutta kärryn vetoon niukka. WLTP-normin mukainen toimintamatka on peräti 520 kilometriä.
"Olin haaveillut latauksen riittävän Lohjalta Mikkeliin, siis reilut 250 kilometriä, mutta haave ei alkuunkaan toteutunut. Välilataus oli pakollinen ja sitäkin olisi pitänyt jatkaa pidempään kuin reilun 80 prosentin varausasteeseen. Mikkelin lähestyessä ja sateen yltyessä sähkö hupeni akusta pelottavan nopeasti. Pyyhin hikikarpaloita otsalta ja tiputin vauhdin 70 kilometriin tunnissa. Takana ajaneet varmaan manailivat, mutta pääsin kuin pääsinkin suurteholatausasemalle Mikkeliin."
Että silleen....Pitkä vuodatus tuosta kulutuksen lisäyksestä, mutta muutenhan autoa vain kehuttiin vetohommissa: hyvä ajettava myös traileri perässä, voimaa on riittävästi, voimalinja toimii erittäin hyvin myös pehmeillä vetoluiskilla jne.
Jos on säännöllinen tarve kiskoa sitä venettä useita satoja kilometrejä niin sitten varmaan kannattaa valita joku muu auto. Kaikilla ei tuota tarvetta kuitenkaan ole.
- Anonyymi
Tuosta näkee kuinka onnettomia nuo sähkökinnerit ovat arkiliikenteessä.
- Anonyymi
Venetrailerin vetäminen pitkiä matkoja on arkiliikennettä erittäin erittäin harvalle kuluttajalle.
Ja sekin homma ID.4:llä hoituu mallikkaasti mutta lataamiseen joutuu varaamaan aikaa parinsadan kilometrin välein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venetrailerin vetäminen pitkiä matkoja on arkiliikennettä erittäin erittäin harvalle kuluttajalle.
Ja sekin homma ID.4:llä hoituu mallikkaasti mutta lataamiseen joutuu varaamaan aikaa parinsadan kilometrin välein.ja lataaminen oli kärryn kanssa vaikeaa kun pitää irroittaa autosta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja lataaminen oli kärryn kanssa vaikeaa kun pitää irroittaa autosta...
Ja jotkut urpot valittavat sitä, kun joutuu polttomoottoriauton tankkaamaan huoltoasemalla, ja pitää letkua kiinni 3 minuuttia. Hih!
- Anonyymi
wille oottelee latausta pysäkillä...
- Anonyymi
entä vetyautona?
- Anonyymi
nelipaikkainen nysä-kantavuus Nolla
- Anonyymi
kantavuus 4 hengelle...
- Anonyymi
Kaikki sähköautot eivät ole nelipaikkaisia, eikä vajaita kantavuudeltaan.
Minun ID4:n kokonaispaino on 2540kg ja omapaino on 2109kg. Kantavuus on siten 431kg kuljettajan lisäksi, koska kuljettajan paino on mukana omapainossa. 107,7kg/matkustaja on vähintäänkin riittävä.
- Anonyymi
Ohase se jännä harrastus toi Volttiautoilu 😀
Innokkaat harrastajat maksaa kehitystyön...ja tekee kehitystyön 😎 ilmaseks!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1173716Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3122619Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02170Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k431971Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll111738Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1251230- 1001192
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....61105Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu84977- 52952