Se onnistui alkuun hyvin, mutta matkan jatkuessa alkoivat ongelmat.ID4 VW vetoautona
14
446
Vastaukset
- Anonyymi
pythyi sontaa kuluttajille
- Anonyymi
Mitään todellisia, juuri ID4:ään liittyviä ongelmiahan tuossa koeajossa ei tullut esille. Alun tökkimiset perävaunun liittämisessä ovat puhtaasti käyttäjälähtöisiä, kun auton asetuksia ei muutettu sallimaan peruutusta kohteen lähelle. Auton ajon aikainen holhoaminen erilaisiin vaaratilanteisiin taas ei liity sähköautoihin mitenkään, niinkuin tekstissä mainitaan.
Kaikkia perävaunun kanssa liikkuvia sähköautoja koskeva ongelma latauspaikoilla on latauspisteiden rakenne, joka ei salli latausta perävaunun kanssa, koska latauspaikat eivät ole läpiajettavia kuten polttoaineiden tankkauspaikat.
Vetokokemus oli reilua kulutuksen lisäystä lukuunottamatta positiivinen:
"Kun kärry oli kyydissä, matka sujui leppoisesti. Tarkoitus oli ajaa pitkä siivu Lohjalta Mikkeliin. ID.4 ei ole sporttiauto, mutta käytännön voima riitti mainiosti kärryn vetoon. Tien päällä pääsi nauttimaan Volkswagenin vakaasta kulusta ja hyvästä suuntavakaudesta."- Anonyymi
Tällaisen tekstin tietenkin "unohdit" (varmaankin vahingossa HA HA) tuosta saitistasi pois:
"Sähköön eli sen riittävyyteen liittyviä ongelma alkoi ilmetä, kun vaihtoi hitaalta tieltä moottoritielle ja kärryä pääsi kiskomaan suurinta sallittua eli sadan kilometrin tuntinopeutta.
Energian kulutus tuntuu sähköautossa lisääntyvän kuorman kasvaessa jopa enemmän kuin bensa-autossa. Syy voi olla se, että polttomoottorin hyötysuhde paranee yleensä kuormituksen kasvaessa, sähkömoottorissa niin ei käy. Iso kuorma vajaan satasen nopeudella yli kaksinkertaisti ID.4:n sähkökulutuksen pitkälti yli 40 kilowattituntiin sadalla kilometrillä. Se tarkoitti, että toimintamatkalaskelmat menivät uusiksi."
77 kilowattitunnin akku on hyvän kokoinen normaaliin ajoon, mutta kärryn vetoon niukka. WLTP-normin mukainen toimintamatka on peräti 520 kilometriä.
"Olin haaveillut latauksen riittävän Lohjalta Mikkeliin, siis reilut 250 kilometriä, mutta haave ei alkuunkaan toteutunut. Välilataus oli pakollinen ja sitäkin olisi pitänyt jatkaa pidempään kuin reilun 80 prosentin varausasteeseen. Mikkelin lähestyessä ja sateen yltyessä sähkö hupeni akusta pelottavan nopeasti. Pyyhin hikikarpaloita otsalta ja tiputin vauhdin 70 kilometriin tunnissa. Takana ajaneet varmaan manailivat, mutta pääsin kuin pääsinkin suurteholatausasemalle Mikkeliin."
Että silleen.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisen tekstin tietenkin "unohdit" (varmaankin vahingossa HA HA) tuosta saitistasi pois:
"Sähköön eli sen riittävyyteen liittyviä ongelma alkoi ilmetä, kun vaihtoi hitaalta tieltä moottoritielle ja kärryä pääsi kiskomaan suurinta sallittua eli sadan kilometrin tuntinopeutta.
Energian kulutus tuntuu sähköautossa lisääntyvän kuorman kasvaessa jopa enemmän kuin bensa-autossa. Syy voi olla se, että polttomoottorin hyötysuhde paranee yleensä kuormituksen kasvaessa, sähkömoottorissa niin ei käy. Iso kuorma vajaan satasen nopeudella yli kaksinkertaisti ID.4:n sähkökulutuksen pitkälti yli 40 kilowattituntiin sadalla kilometrillä. Se tarkoitti, että toimintamatkalaskelmat menivät uusiksi."
77 kilowattitunnin akku on hyvän kokoinen normaaliin ajoon, mutta kärryn vetoon niukka. WLTP-normin mukainen toimintamatka on peräti 520 kilometriä.
"Olin haaveillut latauksen riittävän Lohjalta Mikkeliin, siis reilut 250 kilometriä, mutta haave ei alkuunkaan toteutunut. Välilataus oli pakollinen ja sitäkin olisi pitänyt jatkaa pidempään kuin reilun 80 prosentin varausasteeseen. Mikkelin lähestyessä ja sateen yltyessä sähkö hupeni akusta pelottavan nopeasti. Pyyhin hikikarpaloita otsalta ja tiputin vauhdin 70 kilometriin tunnissa. Takana ajaneet varmaan manailivat, mutta pääsin kuin pääsinkin suurteholatausasemalle Mikkeliin."
Että silleen....Pitkä vuodatus tuosta kulutuksen lisäyksestä, mutta muutenhan autoa vain kehuttiin vetohommissa: hyvä ajettava myös traileri perässä, voimaa on riittävästi, voimalinja toimii erittäin hyvin myös pehmeillä vetoluiskilla jne.
Jos on säännöllinen tarve kiskoa sitä venettä useita satoja kilometrejä niin sitten varmaan kannattaa valita joku muu auto. Kaikilla ei tuota tarvetta kuitenkaan ole.
- Anonyymi
Tuosta näkee kuinka onnettomia nuo sähkökinnerit ovat arkiliikenteessä.
- Anonyymi
Venetrailerin vetäminen pitkiä matkoja on arkiliikennettä erittäin erittäin harvalle kuluttajalle.
Ja sekin homma ID.4:llä hoituu mallikkaasti mutta lataamiseen joutuu varaamaan aikaa parinsadan kilometrin välein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venetrailerin vetäminen pitkiä matkoja on arkiliikennettä erittäin erittäin harvalle kuluttajalle.
Ja sekin homma ID.4:llä hoituu mallikkaasti mutta lataamiseen joutuu varaamaan aikaa parinsadan kilometrin välein.ja lataaminen oli kärryn kanssa vaikeaa kun pitää irroittaa autosta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja lataaminen oli kärryn kanssa vaikeaa kun pitää irroittaa autosta...
Ja jotkut urpot valittavat sitä, kun joutuu polttomoottoriauton tankkaamaan huoltoasemalla, ja pitää letkua kiinni 3 minuuttia. Hih!
- Anonyymi
wille oottelee latausta pysäkillä...
- Anonyymi
entä vetyautona?
- Anonyymi
nelipaikkainen nysä-kantavuus Nolla
- Anonyymi
kantavuus 4 hengelle...
- Anonyymi
Kaikki sähköautot eivät ole nelipaikkaisia, eikä vajaita kantavuudeltaan.
Minun ID4:n kokonaispaino on 2540kg ja omapaino on 2109kg. Kantavuus on siten 431kg kuljettajan lisäksi, koska kuljettajan paino on mukana omapainossa. 107,7kg/matkustaja on vähintäänkin riittävä.
- Anonyymi
Ohase se jännä harrastus toi Volttiautoilu 😀
Innokkaat harrastajat maksaa kehitystyön...ja tekee kehitystyön 😎 ilmaseks!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076