Se onnistui alkuun hyvin, mutta matkan jatkuessa alkoivat ongelmat.ID4 VW vetoautona

Anonyymi

14

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      pythyi sontaa kuluttajille

    • Anonyymi

      Mitään todellisia, juuri ID4:ään liittyviä ongelmiahan tuossa koeajossa ei tullut esille. Alun tökkimiset perävaunun liittämisessä ovat puhtaasti käyttäjälähtöisiä, kun auton asetuksia ei muutettu sallimaan peruutusta kohteen lähelle. Auton ajon aikainen holhoaminen erilaisiin vaaratilanteisiin taas ei liity sähköautoihin mitenkään, niinkuin tekstissä mainitaan.
      Kaikkia perävaunun kanssa liikkuvia sähköautoja koskeva ongelma latauspaikoilla on latauspisteiden rakenne, joka ei salli latausta perävaunun kanssa, koska latauspaikat eivät ole läpiajettavia kuten polttoaineiden tankkauspaikat.
      Vetokokemus oli reilua kulutuksen lisäystä lukuunottamatta positiivinen:
      "Kun kärry oli kyydissä, matka sujui leppoisesti. Tarkoitus oli ajaa pitkä siivu Lohjalta Mikkeliin. ID.4 ei ole sporttiauto, mutta käytännön voima riitti mainiosti kärryn vetoon. Tien päällä pääsi nauttimaan Volkswagenin vakaasta kulusta ja hyvästä suuntavakaudesta."

      • Anonyymi

        Tällaisen tekstin tietenkin "unohdit" (varmaankin vahingossa HA HA) tuosta saitistasi pois:

        "Sähköön eli sen riittävyyteen liittyviä ongelma alkoi ilmetä, kun vaihtoi hitaalta tieltä moottoritielle ja kärryä pääsi kiskomaan suurinta sallittua eli sadan kilometrin tuntinopeutta.

        Energian kulutus tuntuu sähköautossa lisääntyvän kuorman kasvaessa jopa enemmän kuin bensa-autossa. Syy voi olla se, että polttomoottorin hyötysuhde paranee yleensä kuormituksen kasvaessa, sähkömoottorissa niin ei käy. Iso kuorma vajaan satasen nopeudella yli kaksinkertaisti ID.4:n sähkökulutuksen pitkälti yli 40 kilowattituntiin sadalla kilometrillä. Se tarkoitti, että toimintamatkalaskelmat menivät uusiksi."

        77 kilowattitunnin akku on hyvän kokoinen normaaliin ajoon, mutta kärryn vetoon niukka. WLTP-normin mukainen toimintamatka on peräti 520 kilometriä.

        "Olin haaveillut latauksen riittävän Lohjalta Mikkeliin, siis reilut 250 kilometriä, mutta haave ei alkuunkaan toteutunut. Välilataus oli pakollinen ja sitäkin olisi pitänyt jatkaa pidempään kuin reilun 80 prosentin varausasteeseen. Mikkelin lähestyessä ja sateen yltyessä sähkö hupeni akusta pelottavan nopeasti. Pyyhin hikikarpaloita otsalta ja tiputin vauhdin 70 kilometriin tunnissa. Takana ajaneet varmaan manailivat, mutta pääsin kuin pääsinkin suurteholatausasemalle Mikkeliin."

        Että silleen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisen tekstin tietenkin "unohdit" (varmaankin vahingossa HA HA) tuosta saitistasi pois:

        "Sähköön eli sen riittävyyteen liittyviä ongelma alkoi ilmetä, kun vaihtoi hitaalta tieltä moottoritielle ja kärryä pääsi kiskomaan suurinta sallittua eli sadan kilometrin tuntinopeutta.

        Energian kulutus tuntuu sähköautossa lisääntyvän kuorman kasvaessa jopa enemmän kuin bensa-autossa. Syy voi olla se, että polttomoottorin hyötysuhde paranee yleensä kuormituksen kasvaessa, sähkömoottorissa niin ei käy. Iso kuorma vajaan satasen nopeudella yli kaksinkertaisti ID.4:n sähkökulutuksen pitkälti yli 40 kilowattituntiin sadalla kilometrillä. Se tarkoitti, että toimintamatkalaskelmat menivät uusiksi."

        77 kilowattitunnin akku on hyvän kokoinen normaaliin ajoon, mutta kärryn vetoon niukka. WLTP-normin mukainen toimintamatka on peräti 520 kilometriä.

        "Olin haaveillut latauksen riittävän Lohjalta Mikkeliin, siis reilut 250 kilometriä, mutta haave ei alkuunkaan toteutunut. Välilataus oli pakollinen ja sitäkin olisi pitänyt jatkaa pidempään kuin reilun 80 prosentin varausasteeseen. Mikkelin lähestyessä ja sateen yltyessä sähkö hupeni akusta pelottavan nopeasti. Pyyhin hikikarpaloita otsalta ja tiputin vauhdin 70 kilometriin tunnissa. Takana ajaneet varmaan manailivat, mutta pääsin kuin pääsinkin suurteholatausasemalle Mikkeliin."

        Että silleen....

        Pitkä vuodatus tuosta kulutuksen lisäyksestä, mutta muutenhan autoa vain kehuttiin vetohommissa: hyvä ajettava myös traileri perässä, voimaa on riittävästi, voimalinja toimii erittäin hyvin myös pehmeillä vetoluiskilla jne.

        Jos on säännöllinen tarve kiskoa sitä venettä useita satoja kilometrejä niin sitten varmaan kannattaa valita joku muu auto. Kaikilla ei tuota tarvetta kuitenkaan ole.


    • Anonyymi

      Tuosta näkee kuinka onnettomia nuo sähkökinnerit ovat arkiliikenteessä.

      • Anonyymi

        Venetrailerin vetäminen pitkiä matkoja on arkiliikennettä erittäin erittäin harvalle kuluttajalle.
        Ja sekin homma ID.4:llä hoituu mallikkaasti mutta lataamiseen joutuu varaamaan aikaa parinsadan kilometrin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venetrailerin vetäminen pitkiä matkoja on arkiliikennettä erittäin erittäin harvalle kuluttajalle.
        Ja sekin homma ID.4:llä hoituu mallikkaasti mutta lataamiseen joutuu varaamaan aikaa parinsadan kilometrin välein.

        ja lataaminen oli kärryn kanssa vaikeaa kun pitää irroittaa autosta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja lataaminen oli kärryn kanssa vaikeaa kun pitää irroittaa autosta...

        Ja jotkut urpot valittavat sitä, kun joutuu polttomoottoriauton tankkaamaan huoltoasemalla, ja pitää letkua kiinni 3 minuuttia. Hih!


    • Anonyymi

      wille oottelee latausta pysäkillä...

    • Anonyymi

      entä vetyautona?

    • Anonyymi

      nelipaikkainen nysä-kantavuus Nolla

    • Anonyymi

      kantavuus 4 hengelle...

      • Anonyymi

        Kaikki sähköautot eivät ole nelipaikkaisia, eikä vajaita kantavuudeltaan.
        Minun ID4:n kokonaispaino on 2540kg ja omapaino on 2109kg. Kantavuus on siten 431kg kuljettajan lisäksi, koska kuljettajan paino on mukana omapainossa. 107,7kg/matkustaja on vähintäänkin riittävä.


    • Anonyymi

      Ohase se jännä harrastus toi Volttiautoilu 😀

      Innokkaat harrastajat maksaa kehitystyön...ja tekee kehitystyön 😎 ilmaseks!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1849
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      190
      1507
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1421
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      168
      1386
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      990
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      933
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      921
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe