Koulu-uinti

Anonyymi

Mulla ois kahen viikon päästä koulu-uinti, enkä oo todellakaan menossa sinne! Olen siis kutos luokalla. Viimevuonna kouluuinnissa jouduin joka päivä lopettaa uinnin kesken koska paniikkihäiriöni takia alkoi ahdistamaan, ja astman takia happi loppui jo ekassa 25 metrissä jonka seurauksena tuli aina huono-olo ja migreeni. Nyt en viiti kuitenkaan lopettaa uintia kesken, kun on uus luokka. Tänä vuonna pitäisi suorittaa 200metrin uinti enkä viimevuonna päässyt edes sitä 100 metriä. Häpeän myös paljon kroppaani, ja ahistaa olla kaikkien edessä puoli alasti! Oon miettinyt että joko murran mun sormen tai varpaan, käyn ottaan lävistyksen tai sanon että mulla on menkat, vaikka ne loppuu just ennen koulu-uintia mutta pelottaa että toi kuukautis juttu ei mee läpi…

3

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Okei, miksi halusit kertoa meille tämän? Haluatko apua?
      No anyway, kerron nyt pari juttua sulle.
      Sun ei kannata lintsata siitä uinnista. Ei kannata aloittaa sun ikäsenä pakoilua inhottavista tilanteista, koska joudut niitä elämässäsi kokemaan. Aina ei voi keksiä tekosyytä jäädä pois, on vaan mentävä kohtaamaan inhottava asia. Niin nyt kuin aikuisenakin.

      Toisena, ymmärrän hyvin että murrosiässä varsinkin tytöt ovat epävarmoja kropastaan. Joten muista, et ole ainoa. Todennäköisesti melkein kaikkia muitakin tyttöjä luokallasi jännittää mennä uintiin ja he ovat epävarmoja kropastaan. Meillä ainakin joka vuosi opettaja puhui ennen uintiin lähtöä kehorauhasta, eli esimerkiksi siitä, että toisen kehoa ei mennä kommentoimaan, ei ollenkaan, ei edes hyvällä tarkoituksella, koska kehumisen kohde voi ymmärtää sen väärin ja siitä, että todellakaan tuijoteta ketään pukkareissa, suihkutilassa, saati sitten altailla. Se vasta on ahdistavaa.

      Uskon, että selviät kyllä uinnista. Kehotan vahvasti puhumaan samasta asiasta liikunnan opettajan kanssa tai vanhmpiesi kanssa ja he voivat laittaa viestin opettajalle. Jos kerrot tämän kaiken, et ehkä joudu uimaan. Kyllä minun luokalla useasti joku jäi pois juurikin saman tapaisista syistä.
      ÄLÄ kuitenkaan lintsaa. Jos ei kuitenkaan muuta vaihtoehtoa ole kuin keksiä joku tekosyy, älä käytä kuukautisia syynä, älä murra yhtään mitään, äläkä ota lävistystä tuon takia. Sano sitten vaikka kotona aamulla että olet kipeä ettet voi lähteä kouluun. Siinä menee sitten koko koulupäivä kotona mutta ei voi mitään. Tehokkaampaa tuo kuin jokin hölmö tekosyy.

      En kuitenkaan kehota jäämään kotiin, vaan ensin puhua joko suoraan sille opettajalle tai vanhemmillesi. Ja uskon, että jos sinne uintiin joudut menemään, sä selviit kyllä.

      Tsemppiä sulle!

      -17v nuori

    • Anonyymi

      Yksinkertaisesti vaan lintsaat kyseisen päivän tai sen tunnin jolloin olette uimahallissa. Menet vaikka piiloon jonnekin. Saat korkeintaan tunnin jälki-istunnon ja siinä se. Ei sitä jälki-istuntoa kannata stressata, pienempi murhe se jälkkä kuin että nolaat itsesi uimahallissa.

    • Anonyymi

      Jos sul on astma niin eikös sun kuuluis saada vapautus uinnista. Eikä sinne tarvi mennä jos kärsii paniikkihäiriöstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2541
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1632
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      220
      1008
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe