Perheyritysten liiton mukaan retoriikka on aiheuttanut sekaannusta ja huolta omistajissa.
Perheyritysten liiton toimitusjohtaja Auli Hänninen harmittelee pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallituksen riviestä kuultuja puheita perheyritysten omistajista. Hän pitää keskustelualoitteita harkitsemattomina.
– Esimerkiksi systemaattinen osinkoverotukseen liittyvä heittely vasemmiston suunnalta on haitallista, koska se on ristiriidassa hallitusohjelman kanssa, Auli Hänninen toteaa tiedotteessa.
– Heitot ovat omiaan aiheuttamaan sekaannusta ja huolta omistajissa, jotka tarvitsevat vakaata ja ennustettavaa toimintaympäristöä. Yritysten investoinnit ja työpaikat ovat omistajien päätösten varassa.
Suomen tilanne poikkeaa esimerkiksi perintöveron osalta muista Pohjoismaista.
– Perintöveron suhteen taas fakta on, että naapurimaissamme ei ole perintöveroa, ja se asettaa suomalaiset perheyritykset pitkällä tähtäyksellä epäsuotuisaan kilpailuasemaan, Hänninen muistuttaa.
Suomen työllistävistä yrityksistä noin 70 prosenttia on perheyrityksiä. Ne työllistävät noin 40 prosenttia koko yrityssektorin henkilöstöstä.
-Verkkouutiset-
Hallituksen retoriikka on aiheuttanut sekaannusta ja huolta omistajissa
Anonyymi
1
111
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen tilanne poikkeaa esimerkiksi perintöveron osalta muista Pohjoismaista.
– Perintöveron suhteen taas fakta on, että naapurimaissamme ei ole perintöveroa, ja se asettaa suomalaiset perheyritykset pitkällä tähtäyksellä epäsuotuisaan kilpailuasemaan, Hänninen muistuttaa.
Suomen työllistävistä yrityksistä noin 70 prosenttia on perheyrityksiä.
Ne työllistävät noin 40 prosenttia koko yrityssektorin henkilöstöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043