Kuormansidonta

Anonyymi

Onko kaukokiidolla omat lait, kun kuormaa ei tarvitse sitoa lainkaan ?
Oli yllätys, kun tonnien painoiset betoni möhkäleet sitomatta.
Ei taida enää konginkangas olla kuljettajien muistissa.
Kuskin laiskuus, vai kuljetusliikkeen ohjeistus kysymyksessä ?

25

1842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuljettajaksi ei opiskella vaan synnytään.

      • Anonyymi

        Joku on tainnut syntyä rektaalin kautta tai aika monikin.


    • Anonyymi

      Ei tarvi sitoa, jos lavassa on laidat.

      • Anonyymi

        Ei auta ajaa nykimällä.


      • Anonyymi

        Väärin kuorma on sidottava aina laidoilla ei mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Kuorman sitominen on turhaa ajan haaskusta.

      • Anonyymi

        Vain täystollo puhuu sinulle palkan maksu on rahan haaskausta. Jätä kuorma sitomatta parikäryä ja olet työtön .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain täystollo puhuu sinulle palkan maksu on rahan haaskausta. Jätä kuorma sitomatta parikäryä ja olet työtön .

        Ei tarvitse sitoa kuormaa kun ei aja nykimällä.


    • Anonyymi

      Sora-auton lavalla ei tavaraa tarvitse sitoa. Eihän hiekkaa voi sitoa.

      • Anonyymi

        Sorakuorma pitää peittää.


    • Anonyymi

      Kuormaa ei tarvi sitoa kun on korkeat tukevat laidat.

    • Anonyymi

      Jos on riittävä tuenta ja kitka niin ei tarvitse erikseen sitoa.

      • Anonyymi

        Sitominen on ajan haaskausta.


    • Anonyymi

      Varsinkin terminaaleista lähtevät nupit lähijakelussa eivä sido kuormaa laisinkaan.

    • Anonyymi

      Niin vahvoja liinoja ei löydy, joka kestäisi massan liikkumisen töppäyksessä!😲😲

    • Anonyymi

      Ennen ei sidottu kuin pyörillä olevat rullakkokuormat alkuvuosina naruilla ja myöhemmin vetohihnalla.
      Lavatavaraa ei sidottu eikä teräskuormia.
      Ajelin 70 luvulla rautarekkaa puoliperävaunu scania 76 nokkamalli ja ajoin rautaa akselilla hki-hanko,turku,kotka lappeenranta ja hämeenlinna,rautapalkit ja harjateräs kyydissä,työnnettiin muutama puupölli väliin tukemaan.
      Vr lavatavaraa ajoin ouluun asti nupilla ja myös täysperävaunulla ei lavoja sidottu koskaan ja kyydissä pysyivät aina
      Aluksi ajoin avolavalla ja huonomilla keleillä piti pressu vetää ja pressun narut tuki ja suojasi kuorman kun sain umpikoriauton oli juhlaa ei tarvinnut kiipeillä kuorman päällä.
      Tukon ajossa ajoin rullakoita ja kuten sanoin ne sidottiin,minulla oli jakopiiri hesasta karjaalle ja tammisaareen ja vuoroviikoin riihimäki hämeenlinna,kuorma päivässä nupilla ajoin ja joskus kärryn kanssa terminaaliajoa ajoin.
      Nykysäädökset on menneet hulluiksi.ennem oli samassa kuormassa elintarvikkeet ja sementtisäkit ja kaasupullot ym.
      Olen ajanut pakasteitakin eikä ollut kylmäkonetta autossa pakasteet oli styroxlaatikossa ja kuivatavara ja kananmunat rullakoissa.
      Mansikkaaikaan ajettiin tukusta pelkkää mansikkaa kauppoihin 300 kilometrin etäisyyksillä.
      Tuli noita hommia tehtyä 40 vuotta ja kortiston kautta eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Ei tarvi sitoa kun ei aja nykimällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi sitoa kun ei aja nykimällä.

        Onnettomat tunarit räpeltää.


    • Anonyymi

      Ja taas oli kiire (ei huvittanut) ja jäi kuorma sitomatta. Nuori, elämänsä alkumetreillä oleva tyttö kuoli !
      Toivottavasti tämä teiden ritari palkitaan muullakin, kuin torumisella.

      • Anonyymi

        Taas ajettiin nykimällä, siittä johtui.


    • Anonyymi

      Onko joku ajanut nykimällä?

    • Anonyymi

      Useinmiten ei pysty sitomaan kuin painavimmat ja kaatuessaan hajoamisvaarassa olevat esineet. Aina ei ole edes paikkaa mihin voisi laittaa liinan rikkomatta tavaraa. Sekä tietysti rullakot paikalleen.

    • Anonyymi

      Liinat on väärä tapa sitoa kaikkia kuormia. Esim konginkankaan nuoret kuolivat kun paperirullat ei pysyneet kuormatilassa

      Oikea tapa on tehdä kehikko metallista joka on kiinnitetty rungoon. Jonka alla on tuollaiset ja muut tavarat joita ei saa liinoilla pysymään varmasti paikoillaan.

      Levyjä nipussa, on mahdoton kiinnittään liinoilla varmasti että pysyy kyydissä

      Suuri osa tuolla kuorma-autojen ohuiden seinien takana kuorma lavoilla olevat kuormat on kiinnittämättä runkoon ollenkaan.


      Suomessa on sellainen turaaja kulttuuri joka näkyy näissäkin kuljetuksissa.

    • Anonyymi

      Hitto, kun pääsi sidonnat loppumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      26
      4081
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      132
      3987
    3. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      56
      3549
    4. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      20
      3435
    5. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3417
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      63
      3270
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      81
      2856
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2775
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      20
      2514
    10. Korjaamo suositus

      Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2254
    Aihe