Kuormansidonta

Anonyymi

Onko kaukokiidolla omat lait, kun kuormaa ei tarvitse sitoa lainkaan ?
Oli yllätys, kun tonnien painoiset betoni möhkäleet sitomatta.
Ei taida enää konginkangas olla kuljettajien muistissa.
Kuskin laiskuus, vai kuljetusliikkeen ohjeistus kysymyksessä ?

25

1697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuljettajaksi ei opiskella vaan synnytään.

      • Anonyymi

        Joku on tainnut syntyä rektaalin kautta tai aika monikin.


    • Anonyymi

      Ei tarvi sitoa, jos lavassa on laidat.

      • Anonyymi

        Ei auta ajaa nykimällä.


      • Anonyymi

        Väärin kuorma on sidottava aina laidoilla ei mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Kuorman sitominen on turhaa ajan haaskusta.

      • Anonyymi

        Vain täystollo puhuu sinulle palkan maksu on rahan haaskausta. Jätä kuorma sitomatta parikäryä ja olet työtön .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain täystollo puhuu sinulle palkan maksu on rahan haaskausta. Jätä kuorma sitomatta parikäryä ja olet työtön .

        Ei tarvitse sitoa kuormaa kun ei aja nykimällä.


    • Anonyymi

      Sora-auton lavalla ei tavaraa tarvitse sitoa. Eihän hiekkaa voi sitoa.

      • Anonyymi

        Sorakuorma pitää peittää.


    • Anonyymi

      Kuormaa ei tarvi sitoa kun on korkeat tukevat laidat.

    • Anonyymi

      Jos on riittävä tuenta ja kitka niin ei tarvitse erikseen sitoa.

      • Anonyymi

        Sitominen on ajan haaskausta.


    • Anonyymi

      Varsinkin terminaaleista lähtevät nupit lähijakelussa eivä sido kuormaa laisinkaan.

    • Anonyymi

      Niin vahvoja liinoja ei löydy, joka kestäisi massan liikkumisen töppäyksessä!😲😲

    • Anonyymi

      Ennen ei sidottu kuin pyörillä olevat rullakkokuormat alkuvuosina naruilla ja myöhemmin vetohihnalla.
      Lavatavaraa ei sidottu eikä teräskuormia.
      Ajelin 70 luvulla rautarekkaa puoliperävaunu scania 76 nokkamalli ja ajoin rautaa akselilla hki-hanko,turku,kotka lappeenranta ja hämeenlinna,rautapalkit ja harjateräs kyydissä,työnnettiin muutama puupölli väliin tukemaan.
      Vr lavatavaraa ajoin ouluun asti nupilla ja myös täysperävaunulla ei lavoja sidottu koskaan ja kyydissä pysyivät aina
      Aluksi ajoin avolavalla ja huonomilla keleillä piti pressu vetää ja pressun narut tuki ja suojasi kuorman kun sain umpikoriauton oli juhlaa ei tarvinnut kiipeillä kuorman päällä.
      Tukon ajossa ajoin rullakoita ja kuten sanoin ne sidottiin,minulla oli jakopiiri hesasta karjaalle ja tammisaareen ja vuoroviikoin riihimäki hämeenlinna,kuorma päivässä nupilla ajoin ja joskus kärryn kanssa terminaaliajoa ajoin.
      Nykysäädökset on menneet hulluiksi.ennem oli samassa kuormassa elintarvikkeet ja sementtisäkit ja kaasupullot ym.
      Olen ajanut pakasteitakin eikä ollut kylmäkonetta autossa pakasteet oli styroxlaatikossa ja kuivatavara ja kananmunat rullakoissa.
      Mansikkaaikaan ajettiin tukusta pelkkää mansikkaa kauppoihin 300 kilometrin etäisyyksillä.
      Tuli noita hommia tehtyä 40 vuotta ja kortiston kautta eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Ei tarvi sitoa kun ei aja nykimällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi sitoa kun ei aja nykimällä.

        Onnettomat tunarit räpeltää.


    • Anonyymi

      Ja taas oli kiire (ei huvittanut) ja jäi kuorma sitomatta. Nuori, elämänsä alkumetreillä oleva tyttö kuoli !
      Toivottavasti tämä teiden ritari palkitaan muullakin, kuin torumisella.

      • Anonyymi

        Taas ajettiin nykimällä, siittä johtui.


    • Anonyymi

      Onko joku ajanut nykimällä?

    • Anonyymi

      Useinmiten ei pysty sitomaan kuin painavimmat ja kaatuessaan hajoamisvaarassa olevat esineet. Aina ei ole edes paikkaa mihin voisi laittaa liinan rikkomatta tavaraa. Sekä tietysti rullakot paikalleen.

    • Anonyymi

      Liinat on väärä tapa sitoa kaikkia kuormia. Esim konginkankaan nuoret kuolivat kun paperirullat ei pysyneet kuormatilassa

      Oikea tapa on tehdä kehikko metallista joka on kiinnitetty rungoon. Jonka alla on tuollaiset ja muut tavarat joita ei saa liinoilla pysymään varmasti paikoillaan.

      Levyjä nipussa, on mahdoton kiinnittään liinoilla varmasti että pysyy kyydissä

      Suuri osa tuolla kuorma-autojen ohuiden seinien takana kuorma lavoilla olevat kuormat on kiinnittämättä runkoon ollenkaan.


      Suomessa on sellainen turaaja kulttuuri joka näkyy näissäkin kuljetuksissa.

    • Anonyymi

      Hitto, kun pääsi sidonnat loppumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe