Vuosi sitten meidän 17-vuotias uros kissa alkoi voimaan huonosti, oli apaattinen ja katsoi vain tyhjyyteen, lopetti syömisen ja juomisen, nukkui vain koko päivän ja vaikutti heikolta.
Vietiin lääkäriin, jossa ei oikeastaan tehty muuta joka voi parantaa oloa, kun nesteytys (piikki niskan alueelle).
Olin varma että kissa pitäisi lopettaa, mutta pääsikin takaisin kotiin, ja muutaman päivän sisällä alkoi olo normalisoitumaan.
Olo oli hyvä talven ja kesän, kunnes nyt päivä/pari sitten taas alkoi samat oireet.
Lääkäriin kissa varmaan huomenna vietävä, ja pelkään taas pahinta.
Mihin kissan ongelmiin tuo nesteytys voi auttaa?
Kissalla oli virtsatietulehdus joku 4-5 vuotta sitten, voiko siihen auttaa?
Kiitos.
Mihin kissan nesteytys auttaa?
2
759
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota. Ikää on. Ruokahalu, juomahalu jos huono, siitähän tulee nestehukka. Ja sitten ei pysty enää syömäänkään...
-Auttaisiko että antaa kissan syödä vain hyvin maistuvia, kosteampia ruokajuttuja? eli mikä vaan kissalle sopiva, mikä maistuu.
Tuolla iällä voi jo aisteissa olla ongelmia, maku-, ja hajuaistissa. samoin vatsan toimiminen voi olla jo hankalampaa.
Niin kauan kuin nestehukka on helposti hoidettavissa, ja nesteytys auttaa, mikäs siinä, jos elo muutoin yhä maistuu vähänkin.
Vanhoilla yksi vuorokausi voi olla hyvä, toinen huono.
Itse asiassa vanhuus ei ole sairaus, se kuuluu normaaliin elämän kaareen niin kissoilla kuin muillakin.
Kunhan hoito on lempeää, saa elää kotonaan, rakkaiden ihmisten kanssa, miksei kissa saisi olla kunnes se tekee sitten sitä lähtöä.
Jos kissan elämässä on pakjon kipua/paha vakava sairaus, silloin armeliainta on lopetus.
Eläinlääkäri hoitaa vaivaa, ei määritä lopetusta, ellei ole aihetta. Kissanomistaja itse tuntee kissan voinnin hyvin, ja osaa pyytää lopetusta, jos huonolta tilanne kissan kannalta näyttää.
Kissalla voi olla dementiakin. Se saattaa unohtaa syödä.- Anonyymi
Hyviä huomioita edellisessä kommentissa.
Vanhalla kollikissalla voi olla myös nivelten kulumasta aiheutuvaa kipua jota voi helpottaa tulehduskipulääkkeellä.
Omalla kollillani on lonkkanivelet aivan lopussa aktiivisen liikkumisen johdosta.
Sille on loppuelämän kestävä lääkitys jonka avulla se voi jatkaa ulkoilua voimiensa mukaan.
En lopeta sitä ennen sen tahtotilan hiipumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346