Ulosotto asiahenkilön vaihtuminen

Anonyymi

Olen ollut ulosotossa 3 vuotta. Ulosotto henkilönä ollut naishenkilö on ollut hyvin inhimillinen ja asiat ovat hänen kanssaan hoituneet ja olen saanut vapaakuukaudet aina sovitusti. Nyt oli tullut viesti, että ulosotto henkilö vaihtuu ja tilalla joku mies. Nyt pelottaa oikeasti, mitä käy. Minulla on maksusopimus, josta maksan joka kk itse 1/3. Asunnon omistan miehen kanssa puoliksi. Molemmilla siis omat asuntolainat. Auto n. 7-8000€ arvoinen, jonka olen saanut pitää koska siitä vielä vähän velkaa. Omistan myös muuta omaisuutta, kuten mökin ja sijoitusasunnon puoliksi, joissa 3 henkilö haltijana. Nyt pelottaa, että rupeaako tämä henkilö vaatimaan näiden myymistä. Ihan kun tässä ei olisi ollut jo hirveä stressi 3-vuotta sitten kun kaikki alkoi. Olin tosi ahdistunut, en muistanut juuri mitään, jouduin hommaamaan verenpainelääkkeet, koska oli niin kova stressi. Lisäksi sairastan suolistosairautta, ja tälläiset tilanteet pahentaa asiaa. Onneksi sentään vakituinen ja hyvä palkkainen työ. Miten muille on käynyt tälläisessä tilanteessa? Vielä eilen laitoin entiselle uoasiahenkilölle palkkalaskelman ja tiliin 1/3. Sieltä tuli automaattinen vastaus, ettei ole paikalla. Pitääkö nyt ottaa heti ensi viikolla yhteyttä tähän uuteen uoasiahenkilöön vai vaan odottaa.

7

2007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, sen uuden ulosottohenkilön aivoituksia on hankala lähteä ilman kristallipalloa selvittämään. Noin yleisesti ottaen, jos ulosottovelka lyhenee hyvää tahtia, niin eipä sitä vanhaa systeemiä ole tarvista muuttaa. Kuinka pitkään nykyisellä maksutahdilla kestäisi velan poismaksu?

    • Anonyymi

      Jos sulla on maksusuunnitelma, niin eipä sitä voi omin päin lakkauttaa, jos et laiminlyö sitä.

    • Anonyymi

      Kyllä siinä menee vielä useampi vuosi tällä tahdilla, jos en saa parempi palkkausta työtä. Valmistuin alkukesästä toiseen ammattiin ja olinkin kesän toisella alla ja sain maksettua vähän enemmän kuukaudessa, noin kaksi tilitystä. Nyt palaan omaan työhöni ja tilitys kerran kuukaudessa. Palkkani on kuitenkin ihan hyvä ja olen ollut samalla työnantajalla töissä 12-vuotta. Mietin vaan, että pitääkö koko systeemi käydä tämän uuden UOhenkilön kanssa taas läpi selvityksineen vai siirtyykö tiedot tälle?? Ja pitääkö minun ottaa yhteyttä vai jatkanko vaan entiseen malliin? Lokakuun maksusopimustiedot olen siis jo saanut. Ja ilmoitus siis tuli, että tuo henkilö vaihtuu, mutta siinä ei ollut mitään mainintaa että pitäisi olla yhteydessä tähän uuteen UO-henkilöön.

      • Anonyymi

        "Kyllä siinä menee vielä useampi vuosi tällä tahdilla, jos en saa parempi palkkausta työtä"

        Onhan se kyllä niinkin että uo:n pitää ajatella ensisijaisesti velkojaa ja niiden etuja joten en ihmettelisi että omaisuutesi menee vasaran alle tai vähintään turvaava ulosmittaus niihin.

        Mutta jos uudella ulosottomiehellä ei ole huono päivä niin eiköhän tuo anna mennä kuten ennenkin.


    • Anonyymi

      Taitaa olla ulosottolaitoksella joku organisaatio uudistus menossa, kun minullekin tuli "ilmoitus vastaavan ulosottomiehen vaihtumisesta". Homma jatkuu ihan entisellään vaikka henkilö vaihtuikin.

      • Anonyymi

        Ulosottolaitoksen uusi organisaatio lupasi tehostaa toimintaa, näin sanoivat, mutta ei ole minullekaan tullut mitään muuta muutosta kuin että uo-henkilö vaihtui ja asiointi tehdään vain sähköisesti. Itselläni on suomi.fi-palvelu ja sinne tippuu tiedotteet. Ihan hyvin on mennyt tähän asti. Sain pyytämättä ensimmäiset vapaakuukaudetkin. Jippii!
        Nykyinen järjestelmä vaikuttaa olevan ok. Ei turhia naamakontakteja eikä lätinää.


    • Anonyymi

      Minulla vaihtui puolisen vuotta sitten ulosottomies. Olen hakenut yli kuukausi sitten vapaakuukautta. Hakemusta ei ole edelleenkään käsitelty :(. Ennen vapaakuukausihakemus käsiteltiin alle viikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe