Renault Arkana E-Tech 145 Intense Hybrid

Anonyymi

Kävimme koeajamassa otsikossa mainitun auton. Auto kulki pirteästi ja laadukkaasti.
Mielestämme miellyttävän näköinen sekä ulkoa, että sisältä.
Meille sopii mainiosti, ettei autoa tarvitse eikä voi ladata verkosta, vaan se toimii ns.sarjahybridinä hoitaen itse sähköntarpeensa.
Auto toimii myös rinnakkaishybridinä silloin, kun huipputehoa todella, joskin harvoin tarvitsee.
Laatu tuntuu hiljaisena menona, kuin sukkasillaan.
Niin siinä sitten kävi "tavalliset" eli nimi sopimukseen ja Kadjar vaihtuu Arkanaan joskus tammikuun puolessavälissä, jota ajankohtaa mielenkiinnolla odotamme.

48

10649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmasti hieno auto mutta palstan ”asiantuntijoiden” mukaan se on vain latauskelvoton romu..

    • Anonyymi

      Mahtaakos olla euro kakka tekniikkaa, enempi mitä laki sallii?🙄

      • Anonyymi

        Kakkaa on housuissasi enemmän kuin laki sallii!


    • Anonyymi

      Onnittelut uuden auton tilauksesta. Varmaan on hyvä auto ja on se hieno!

    • Anonyymi

      Auto valmistetaan Etelä-Koreassa Busanin kaupungissa.
      Tällaista se on nykyään globaalisessa maailmassa:
      Ranskalaista tekniikkaa Aasiasta, samoin kuin esim. Mersu suomesta.
      Youtubesta muuten voi katsella eri autojen valmistusvideoita laittamalla hakuun merkin ja
      -manufacturing sanan.
      Helpolta tuo pellin muotoilu näyttää, kun on oikeanlaiset koneet ja robotit.

      • Anonyymi

        Vastaavasti japanilainen Yaris tehdään Ranskassa ja korealaisia Kiaa ja Hyundaita Tsekissä. Osien tuotanto on hajautettu ympäri pallon.


      • Anonyymi

        Eikös Audia tehty jo ajat sitten jossain itäblokissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Audia tehty jo ajat sitten jossain itäblokissa?

        Ei nyt sentään, sitä on vatmistetta Tsekissä, mutta sehän ei ole ollut itäblokkia Neuvostoliitpn hajoamisen jälkeen, eikä se ollut itäblokkia ennen toista maailmansotaakaan.


    • Anonyymi

      Arkanan luovutus oli pari viikkoa sitten ja pääasiassa kaupunkiajoa on mittariin kertynyt 250 km.
      Koeajossa kehkeytynyt positiivinen suhde autoon on vain vahvistunut.
      Voimalinja toimii luvatun mukaisesti ja vaihteiston B asennon mahdollistava lähes yhden polkimen ajo helpottaa kaupunkiajoa. Lisäksi kokeilin ruuhkassa mukautuvan vakionopeudensäädön toimintaa - auto toimi ruuhkassa itsenäisesti pysähtyen ja lähtien liikkeelle ilman polkimiin koskemista.
      Ajotietokoneen näyttöön jäi keskikulutukseksi 5,9 l /100 km. eli yli kaksi litraa vähemmän, kuin entisellä autolla samantyylisessä ajossa.
      Mukava havaita tuokin, vaikka minun ajoillani kulutuksella ei juurikaan ole taloudellista merkitystä (pääasia on ajamisen mukavuus ja sitä riittää).
      Tänään taas mennään opiskelemaan lisää.

      • Anonyymi

        En ole tarkistanut mikä on hintaero tuolla hybridillä vs. sama pelkällä bensalla tai dieselinä.

        Pitkin EU:ta ostetaan paljon erilaisia hybridejä sen vuoksi, että jo nyt on paljon ajokieltoja polttareilla niiden Euro-luokasta riippuen ja tahti vain kirityy, joskin joillakin alueilla itselataavat luokitellaan polttareiden luokkaan vs. ladattavat hybridit, eli monenkirjavaa politiikkaa pitkin maita ja mantuja.

        Oheisen otsikon mukaan 'Arkana ei ole kuten muut', artikkeli auton äidinkielellä:

        - https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-renault-arkana-hybride-le-suv-pas-comme-les-autres-10639401.html


    • Anonyymi

      Ajot Arkanalla on tältä päivältä ajettu. Säätelin vähän bassoa lisää soittimeen ja sointi muuttui mieleisekseni.
      Ajelin B asennolla ja se on tosi hyvä, että jarruttelu jää olemattomaksi ja samalla saa ainakin mittarin mukaan akkuun energiaa, ohjausta kevensin myös, koska tykkään ajaa trukkimaisesti kämmenpohjalla kääntämällä.
      Ruuhka-ajossa käytin adaptiivista vakkaria ja vaimokin totesi tekniikan olevan ihmeellistä. Autohan seurasi edellä ajavaa, kuin hai laivaa.
      Lisävarusteena otin tuohon vielä kattoluukun, sellainen on joskus ollut ja muistelin sen olevan mukava. Ainakin tuo lisää valoa avaruutta matkustamoon.
      Keskikulutus tippui desillä 5,8 l:aan sadalla. Johtui varmaan ulkolämpötilasta, joka oli nollan vaiheilla.
      Hyvä vehje, toistaiseksi ei huomautettavaa.

    • Anonyymi

      Joo, ettei olis Samsung-konserni jotenkin liittynyt tähän autoo, vaikka ensivaikutelma onkin ranskalaisen tyylikäs. Kaikki autot on yleensä aika kansainvälisiä, Joko moottorilehti tuon koeajoi ja vaikutti ihan kiinnostavalta.

    • Anonyymi

      Joo koeajoin tuon saman koirankopin hirviä kolina ja pauke kuulu jokapaikasta ja laski vielä öljyt maahan ja keitti sitten lähti tyhjäkäynti. "Auto" oli vain puolentunnin koeajossa sitten se myyjä joku rellureino huusi pää punasena että hajotit sen sinä maksat ja alko vaatimaan jotain viittäkymmentä tuhatta! En varmasti maksa mitä tekevät nuin paskoja romuja lähin kävelemään. Oi voi kaikkia perkeleitä ne suomen teilleki ostaa ongelmajätteeksi.

      • Anonyymi

        Äläs sinä audisuhari huutele! Se kun tommosen teknillisen ja modernin auton kyytiin nousee ni sää pystyt sen hajottaa aika helposti kun tartut sen rattiin suoraan omasta autostas joka luultavasti on sellanen 2000 luvun alkupuolella tehty japsi romu! Meinaan ikäni olen relluilla ajanu ja kertaakaan ei oo huoltoon tarttenu viedä tommosten takia.


      • Anonyymi

        Etkö tiiä et valehtelu on rumaa?


      • Anonyymi

        Kövitkin ajamassa toyotan ja muistat nyt väärin.
        Eikä tuo Arkana taida viittäkymppiä maksaa.

        Tämä on hyvö esimerkki siitä että latauskelvotonkin voi olla kiinnostava kun valmistajan valitsee oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs sinä audisuhari huutele! Se kun tommosen teknillisen ja modernin auton kyytiin nousee ni sää pystyt sen hajottaa aika helposti kun tartut sen rattiin suoraan omasta autostas joka luultavasti on sellanen 2000 luvun alkupuolella tehty japsi romu! Meinaan ikäni olen relluilla ajanu ja kertaakaan ei oo huoltoon tarttenu viedä tommosten takia.

        Menisi relluroopella kakat pöksyyn jos uudella Audilla pääsis ajamaan. Voimaa vähintään tuplat mitä relluissa ja sitä teknologiaa aivan takuulla enemmän myös. Ei siinä mitään, ajele millä ajelet mutta pidä faktat hallussa. Rellu ei ole samalla tasolla saksalaisten kanssa missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisi relluroopella kakat pöksyyn jos uudella Audilla pääsis ajamaan. Voimaa vähintään tuplat mitä relluissa ja sitä teknologiaa aivan takuulla enemmän myös. Ei siinä mitään, ajele millä ajelet mutta pidä faktat hallussa. Rellu ei ole samalla tasolla saksalaisten kanssa missään.

        Ei todellakaan, Rellu on paljon paljon parempi ja vielä halvempikin kuin saksalainen kivireki.


      • Anonyymi

        "Joo koeajoin tuon saman koirankopin hirviä kolina ja pauke kuulu jokapaikasta ja laski vielä öljyt maahan ja keitti sitten lähti tyhjäkäynti. "Auto" oli vain puolentunnin koeajossa sitten se myyjä joku rellureino huusi pää punasena että hajotit sen sinä maksat ja alko vaatimaan jotain viittäkymmentä tuhatta! En varmasti maksa mitä tekevät nuin paskoja romuja lähin kävelemään. Oi voi kaikkia perkeleitä ne suomen teilleki ostaa ongelmajätteeksi."

        Yllä oleva teksti on täysin mielikuvituksen tuotetta.
        A) Arkana ei kolise B)eikä laske öljyjä alleen
        C)eikä kukaan kauppias huuda korvaamaan yli 30% auton hinnasta, koska koeajoon kuuluu se omavastuuvakuutus, jonka jokainen koeajolle lähtevä paperiin allekirjoittaa (500-750e riippuen myymälästä), joten koeajossa mahdollisesti rikkoutunut auto korjataan vakuutuksen piikkiin.


    • Anonyymi

      Sama tauti oli mulla, mutta Niuvassa hyvät lääkärit ja lääkkeet. Puolessa vuodessa loppui kolinat.

    • Anonyymi

      Itselataavan Arkanan keskikulutus putosi tänään 5,2 l /100 km. Kaupunkiajoa .
      Lämpötila 1 C.

    • Anonyymi

      Kesää kohti mennään - keskikulutus nyt 4,7 l / 100 km.

      • Anonyymi

        Meillä tänään kotimatkalla keskikulutus olu 4,9 l /100km.
        Meillä on Renault Arkana RS Line.


      • Anonyymi

        Kiva kuulla.Olen myös kiinnostunut Arkanasta.Itsellä 2020 vuosimallin Captur.keskikulutus n.6l,Nurkissa 7-7.5 ja tienpäällä 5.2-5.4


    • Anonyymi

      Mulla on bmw lataushybridi ja kulutus on vaikea saada alle kuuden. Kaikki hynridin lisöteho on annettu suorituskyvyn alttarille. Auto on todella laadukkaan ja tpimivan oloinen mutta voisin hyvin ostaa seuraavaksi tuollaisen Arkanan, ehkä vielä latausversion jos sellainen tulee. Kivan näköinen, ja onhan Rellu nykyåän parhaiten ruosteelta suojattu.

    • Anonyymi

      Tuli ajettua moottoritietäkin Arkanalla vähän yli 100 km. Keskikulutus 4,6 l / 100 km.

    • Anonyymi

      Ranskalainen paskakikkare eikä muuta!

    • Anonyymi

      Ei nyt sentään. Musta väriltään kylläkin.

    • Anonyymi

      Keskikulutus ilmastoinnin kanssa 4,7 l/100 km.

      • Anonyymi

        Tuohon 4,7 l / 100 km. taitaa jäädä.


    • Anonyymi

      Keskikulutus nyt 4,4 l/100 km Arkanalla.

      • Anonyymi

        onko pienin kulutus mihin pääsit?


    • Anonyymi

      Arkanaaaaa on hyvä auto. Se on Renault. Minä juon vain Renaulttia, sekin on hyvää.

    • Anonyymi

      Tankkauksen jälkeen tuli Arkanan rangeksi 1020 km.

    • Anonyymi

      Minulla on Captur e-tech plug-in hybrid, ajettu nyt 15000km. Kun autoni oli vuosihuollossa oli minulla käytössäni Arkana. Yhden päivän kokemuksella en kyllä olisi valmis vaihtamaan autoja. Minulle ladattava hybridi sopii paremmin, ajan noin 80% kaupungissa tai sen ympäristössä ja voin ladata autoni sen ollessa tallissa ja lähden aina kylmänä aikana tallista.

    • Anonyymi

      Arkana e-tech tilattu. Pitkän kaavan mukaan meni valinta. Exceleiden pyöritystä viikoja ja useita koeajoja eri autoilla. Lopulta kuitenkin Arkana vei selkeän voiton mukavuudesssa hiljaisuudessa ja lisäksi hyvät varusteet verrattuna verrokkeihin.
      Ihmettelen kyllä miten vähän auton hiljaisuuteen panostetaan joillakin merkeillä.
      Auton miinuksena vähän huonompi kiihtyvyys kuin nykyisellä mutta ihan riittävä omaan käyttöön. Hyvä hinta- laatusuhde mielestäni. Kyllähän tähän varmaan tulee heti kommenttia, että väärin valittu mutta onneksi olen niin onnekkaassa asemassa, että voin valita itselleni mieleisen auton oman budjettini mukaan välittämättää vähääkään muiden mielipiteistä.

      • Anonyymi

        Väärin valittu. T-mies.


    • Anonyymi

      No ei oikein voi olla väärin valittu, jos on valittu itselle mieluisin auto😁

    • Anonyymi

      Juuri totesin vaimolle Arkanasta: "Paras meidän autoista tähän päivään asti......."

    • Anonyymi

      Hauskoja nuo kommentoijat, jotka tietää Renaultin olevan ihan paska. Tieto on yleensä kulkenut perintönä jostain isoisän isältä. Ja varmaan Relluissa olikin silloin vielä vikansa. Minäpä kerron ihan omakohtaista kokemusta noin 20 vuoden ajalta. Meillä ollut Rellu toisena autona jo 20 vuotta Megane -00, Scenic -01, Megane -03, Megane -10 ja Kadjar -16, joten kokemusta löytyy. Huonoin malli oli tuo -03 vuoden Megane, jossa oli ongelmia. Luen myös koko ajan autolehtiä ja seuraan Renaultin kehitystä ja se on ollut huimaa viime vuosina. Yksikään Rellu ei ole koskaan jättänyt tielle, vaikka ajan työni puolesta myös paljon metsäteillä ja kovilla pakkasilla täällä Pohjois-Suomessa. Tuo -03 Megane piti kerran viedä huoltoon hinurilla, kun käynti oli huonoa. Mutta se olikin se meidän huonoin Rellu (ostettu autojobbarilta ja eka vuoden malli kyseistä sukupolvea). Muistan kun Renaultin johtaja julisti julkisesti, että Renault nostaa laadun uudelle tasolle ja sen uuden laadun ensimmäisiä malleja oli tuo 2008 myyntiin tullut Laguna -mallisto. Esim. Megane -sukupolvi joka tuli myyntiin joskus vuonna 2009 on mielestäni jo huomattavasti parempaa laatua kuin aiemmat sukupolvet. Esim. meillä aiemmin ollut 2010 vuoden Megane 1.4 TCE palveli meitä loistavasti seitsemän vuotta, ei jättänyt koskaan tielle eikä metsäteille. Se oli myös parhaiten varusteltu malli, jossa oli paljon sähkölaitteita, kuten handsfree avaimeton lukitus, navigaattori, automaattisesti kääntyvät peilit, tutkat edessä ja takana, sähköikkunat ja kaikki toimi aina ongelmitta. Huono puoli oli liian suuri kulutus ja se, että auton perään oli törmätty joskus aiemman omistan mukaan. Autopesulassa saattoi tulla vähän vettä sisään. Auto oli myös parempi ajaa kuin Kadjar. Auto ostettiin käytettynä noin 60 tkm ajettuna. Toisena autona meillä on ollut VW Golf 1.4 TSI -09, joka on joidenkin katsastustilastojen mukaan ollut VW:n viattomin malli aikoinaan. No, siihen jouduttiin tekemään mm. se kuuluisa jakoketjuremontti, olisi muutoin voinut käydä huonosti. Mutta ihan hyvä auto muuten (no ei ole kovin lämmin talvella). Ja Rellujen ruostesuojaushan oli tuossa jokin aika sitten ruotsalaisten tekemässä ruostesuojaus -vertailussa parhaita. Vertailun lopussa vain kolme autoa sai kehuja ja Renault oli yksi niistä. Mutta sitten vielä tuohon Arkanaan, hyvän näköinen auto, voisin harkita seuraavaksi autoksi, mutta vaatii vielä koeajon. Muutenkin Renault tekee kyllä hyvän näköisiä autoja minun mielestä. Esim. Mersujen muotoilu on ollut jo pitkään vähän tuollaista "pullamössömuotoilua". Jos keulalle laitettaisiin vaikka jonkun japanilaismerkin logo, niin menisi täydestä. Ei sillä, kyllä japanilaisissakin on hyvän näköisiä malleja.

    • Anonyymi

      Alla 15k ajettu Arkana. Tähän asti ei mitään valittamista. Nyt iski -20 asteen pakkaset ja samantien petti lataushybridistä sähköpuolen moottorin jäähdytysnesteen tiiviste. Kerkesin ajamaan autolla hetken joten oli sähkömoottori kerennyt imaisemaan nesteet itseensä ja nyt sähkömoottori paskana. On kuulema tyyppivika sähköautoissa. Onneksi menee takuuseen.

      • Anonyymi

        Sama vika ilmeisesti mutta vaihdelaatikon öljyt sähkömoottorissa.


    • Anonyymi

      Renault Arkana: Ompa hölmö nimi keksitty, jos aiotaan Suomessa myydä. Hyvää nimessä on rehellisyys, kun suoraan ilmoitetaan, että arka ja ken ties säikky, niin tietää varoa, ei pakkasiin, ei ammatti käyttöön, eikä juuri muuhunkaan soveltuva värkki.

      Koska muuten ne uudet Renaut Niuva ja Renault Kellokoski mallit tulevat markkinoille? Onko niin, että OL-3 entiset arevalaiset ovat kieltäneet nämä mallit? koska uhka Venäjän mahdille, Puutin miehetkään eivät tykkää, jos markkinat sotketaan ei ydinvoimaa tukevilla ratkaisuilla ja ilman öljyä. Loppuu vodka ja kaalin hinta nousee. Areva nykyään venäläinen eli kytkökset ja juonet satanisteilla olleet jo kauan, kun ovat tätä atomi mielettömyyttä palvoneet.

      Renulla päähän ja Arevalla takaraivoon!

    • Anonyymi

      Seuraavaksi autoksi olen ajatellut pari vuotta vanhaa 40-60tkm ajettua arkanaa. Vähän huoletti nuo viimeiset kommentit sähkömoottorin tiivisteistä/vuodoista. Toivottavasti ei ole kovin yleisiä. Onneksi noissa on vielä takuuta.
      Mitä hyviä/ huonoja puolia autossa on. Lämpeneekö hyvin talvella, onko ollut ongelmia lyhyessä ajossa pakokaasun hiukkassuodattimessa, onko kulutus pysynyt luvatuissa pienissä luvuissa, onko jotain kalliimpia huoltoja luvassa tietyllä km määrällä, pitääkö itse päivittää ja onko hankala homma (porukoiden clio pitää päivittää itse kun huoltoihin se ei kuulu), onko suomen keleissä pätjännyt ilman takalasin pyyhintä, tarviiko hankkia roiskeläpät, onko jarrujen tai lukkojen ongelmia talvella...
      Ainakin omaan silmään hyvän näköinen ja itselle vaikuttaa sopivan kokoisellekin.

      • Anonyymi

        Hyvä ystävä, elä arkanaan haksahda, ystävän neuvo.


    • Anonyymi

      Onkohan omassa arkanassa jotain häikkää kun näyttää kulutukseksi 10,9l/100km. Reilun viikon tämän nyt omistanut ja mukana ollut jonkun verran matka-ajoakin. Vanha bensa-autoni (hyundai i40) kulutti suht samanlaisella ajolla näin talvella aika tarkkaan 7,3l/100km. Oletin että tämä hybridinä veisi vähemmän.
      Nollaantuuko kulutuslukemat automaattisesti aina tankatessa vai miten tässä arkanassa näyttää ton kulutuksen.

    • Anonyymi

      Renaultin merkki kaipaisi mielestämme karvoitusta ympärilleen. se olis myös Arkana.

      • Anonyymi

        Kyllä aika rohkeana pitää ihmisen olla että arkana tulee valituksi vai pitäisikö sanoa tyhmänrohkea? Ehkä halvemmalla sais jännitystä elämään, ostaa vaikka renaultin pullossa, hyvä valinta!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe