Vanhemmat ei anna ladata snapchattia

Anonyymi

Moi! Mun vanhemmat ei anna ladata snapchattia vaikka haluaisin. Mun parilla kaverilla on snapchat mutta mulla ei. Elikkäs mun bestis räplää sen snäppiä melkein koko ajan kun oon niillä ja me katotaan puhelimia. Ei siis katota koko aikaa puhelinta. Oikeesti oon yrittäny netin kautta kirjautua snäppiin mutta sieltä aina vaan vastataan "sorry, olet alaikäinen mutta kiitos kuitenkin kun kävit" ja oon 11.

Onko neuvoja mitä teen.

57

3834

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alle 13 vuotiaat ei saa käyttä snäpchattia. Syyllistyy rikokseen jos on alle 13 vuotiaana snapchatissä, koska kyse on ihan laista jonka käyttäjän kuuluu lukea ennen kuin hyväksyy sivuston ehdot. Monet käyttäjät on vähintään bännätty koko elämäkseen pois sivustolta rikkoessaan tätä lakia ja sivustot tarkistaa säännöllisesti milloin käyttö on aloitettu yms. muita tietoja tehdäkseen näin. Joten edes se, että on jo yli laillisen iän ei myöhemmin pelasta, koska liittyessään teki rikoksen.

      • Anonyymi

        eli mun kaverit on laittomia, niillä on snäppi ja ne on 11 vuotta.


      • Anonyymi

        Eli siis kaikki ketä käyttää whatsappia alle 16v on myös laittomia🤦🏼‍♀️


    • Anonyymi

      Siis sama mulla. Tosin täytän kolmen kuukauden päästä 13.
      Mut silti sama juttu.
      Mun kaikilla frendeillä on snäppi, oon ainut jolla ei ole.
      Munkaan vamhemmat eivät suostu siihen että sen lataisin. Ihan h*lvetin ärsyttävää. Sori vaan, mut se on oikeesti ärsyttävää ku muut snäppää toisten kaa ja itel ei oo mitää tekemist siin vieres.
      Ennenku joku tulee sanomaan että lataa snäppi ei siihen vanhemman lupaa tarvita, nii mulla on Family Link. Meiän perheen kaikilla lapsilla on ollu se siihen asti et täyttää 13, mut ekalla siskolla sen pois otto venähti siihen että hän oli 14 joten meiltäkin se otetaan pois vasta 14 vuotiaana ettei vaan ole epäreilua. Aika lapsellista, tiedän.

      Mut siis sama homma, ois kiva niit neuvoi saada

      • Anonyymi

        Edelleen. Se johtuu ihan laki asioista eikä pelkästään vanhemmista. Vanhemmat ei voi muuttaa kansainvälisiä lakeja. Ikärajat ja lapsista huolehtiminen on määritelty näissä laki pykälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen. Se johtuu ihan laki asioista eikä pelkästään vanhemmista. Vanhemmat ei voi muuttaa kansainvälisiä lakeja. Ikärajat ja lapsista huolehtiminen on määritelty näissä laki pykälissä.

        Juujuu tajusin.
        Haluisin kysyy (lähinnä alottajalta, muiltakin jos tiiätte), että pitääkö snapchat ladata puhelimeen ennenkuin sitä voi käyttää, vai toimiiko tuo alottajan netin kautta kirjautuminen silleen että pääsee käyttämään sovellusta normaalisti?
        Okei, epäselvä oli mutta siis eli onko pakollista omistaa sovellus jotta pääsee sitä käyttämään vai pääseekö käyttämään netin kautta kun kirjautuu?
        - kohta 13v tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juujuu tajusin.
        Haluisin kysyy (lähinnä alottajalta, muiltakin jos tiiätte), että pitääkö snapchat ladata puhelimeen ennenkuin sitä voi käyttää, vai toimiiko tuo alottajan netin kautta kirjautuminen silleen että pääsee käyttämään sovellusta normaalisti?
        Okei, epäselvä oli mutta siis eli onko pakollista omistaa sovellus jotta pääsee sitä käyttämään vai pääseekö käyttämään netin kautta kun kirjautuu?
        - kohta 13v tyttö

        No siis ite koitin kirjautua netin kautta ei toiminu mulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis ite koitin kirjautua netin kautta ei toiminu mulla

        Siis lähinnä sillee tarkotin, et jos on tarpeeks vanha snäppiin (täyttäny 13) nii pääseeks si kirjautuu sielt netin kautta, tietääks kukaa?
        Sama homma instas, toimiiks se jos yli 13v yrittää kirjautuu netin kaut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lähinnä sillee tarkotin, et jos on tarpeeks vanha snäppiin (täyttäny 13) nii pääseeks si kirjautuu sielt netin kautta, tietääks kukaa?
        Sama homma instas, toimiiks se jos yli 13v yrittää kirjautuu netin kaut?

        En oo 13 oon 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo 13 oon 11

        Joojoo tiiän, tarkotin, että voisko JOKU MUU JOKA ON TÄYTTÄNYT 13 kertoa ?!


      • Anonyymi

        Mahtavaa kun sulla välittävät ja järkevät vanhemmat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo 13 oon 11

        No et voi sitä sit ladata jos oot 11, ymmärätäkää sen Laissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et voi sitä sit ladata jos oot 11, ymmärätäkää sen Laissa!

        SE ON YMMÄRETTY!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et voi sitä sit ladata jos oot 11, ymmärätäkää sen Laissa!

        Niin Kuinka monta kertaa pitää sanoa? 13-v ikäraja snäp! Oot alle 13. Ja et voi laidata sitä vielä mun mp. Ja turha tulla sanomaan etten ole 13!


      • Anonyymi

        Mulla on täysin sama homma, tiiän et oot siis nyt vanhempi jo mut juu. Uskon että muuten voisin jopa saada mut ku se on just se laki et pitää olla 13😢😠


      • Anonyymi

        Mun isoveljet sano mun mielestä järkevästi, että et sä oikeen tarvi sitä snäppiä että sä voit hoitaa samat asiat whatsappilla tai soittamalla. (Oon 13)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SE ON YMMÄRETTY!

        Mutta se on ärsyttävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Kuinka monta kertaa pitää sanoa? 13-v ikäraja snäp! Oot alle 13. Ja et voi laidata sitä vielä mun mp. Ja turha tulla sanomaan etten ole 13!

        Ite latasin ekan kerran 10-v


    • Anonyymi

      Joo ok oon siis tän ketjun aloittaja

    • Anonyymi

      Hmm. Mun 10v kamulla on snäppi. Mä oon 13v ja mulla ei. Kamulla snäppi toimii. Mun vanhemmat on laittanut asetuksen joten kun yritän ladata sovelluksia niin siihen tulee " pyydä lupa vanhemmalta!" Mä en pysty ladata ilman että lähetän pyynnön.

    • Anonyymi

      Mulla sama homma

    • Anonyymi

      Snapchat on täynnä pedofiilei, ei kandee lataa

    • Anonyymi

      mäkin haluaisin snäpin😣 mun isä antaisi luvan mutta äiti ei!

      • Anonyymi

        Mulla ei kumpikaan 😭


    • Anonyymi

      se tuntuu niin inhottavalta että isä antais ladata snäpin mut äiti ei! kun mulla on family-link ja siis tyylin tosi monella mun kaverilla on se! ja oon yrittänyt neuvotella mun äidin kanssa mutta vastaus on aina EI????!!!!

      • Anonyymi

        Ymmärrän ton muukaan ei ollu snappiin ennen ku olin 14. Se on oikeesti parempi et sul ei oo sitä siihen jää vaan koukkuun ja paikka täynnä kaikii pedofiile ja muut hullui. Sitä ei kannata laittaa lian nuorena. Sä kyl pärjäät ilmanki sitä.


      • Anonyymi

        SEPÄ SE?!?!?!?!?!??!?!!?😭😭😭😭 (olen kohta 9)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ton muukaan ei ollu snappiin ennen ku olin 14. Se on oikeesti parempi et sul ei oo sitä siihen jää vaan koukkuun ja paikka täynnä kaikii pedofiile ja muut hullui. Sitä ei kannata laittaa lian nuorena. Sä kyl pärjäät ilmanki sitä.

        EN PÄRJÄÄ KOSKA MUN KAIKILLA KAVEREILLA ON JA YRITÄN TEHÄ ZOOMERANGEJA MUT EI OO AIHETTA😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SEPÄ SE?!?!?!?!?!??!?!!?😭😭😭😭 (olen kohta 9)

        Oot liian nuori! Et voi vielä mennä snappiin! Ymmärrätkö?! Sä olet liiaan NUOrI, sä et ymmärrä vielä kaikkii asioit!


      • Anonyymi

        Moi vähän ehkä myöhässä tänne kirjottelen mutta sama täällä tosin ei kumpikaan vanhempi anna ladata sitä😑😑😑 oon täällä nyt itkeny taas parituntia siitä että heti kun saan uusia ihania kavereita niin niillä on tietenkin kaikilla Snapchat ja mulla ei koska idiootti familylink vai onko se nykyään joku lapsilukko estää sen lataamisen😭😑ihana saada vertaistukea täältä💙


    • Anonyymi

      Minusta vanhempasi ovat oikeassa sillä alle 13 ikärajojen mukaan saisi ladata snäppiä mutta ei ole mitään lakia siivet että et saisi ladata sitä sillä kaikilla on oikeus ladata snäp ja sitä paitsi onko ystäväsi muka yli 13 joten on parasta jutella vanhempien kanssa siitä miksi et saisi snäppiä

      • Anonyymi

        Anteeksi kirjoitus virheet


      • Anonyymi

        Mutta kaikissa on ikärajat siks, että. Snäpchat ja muut ig/tt niin niissä on ne siks et Kun on 13v niin ymmärtää enemmän mikä on oikein ja väärin ja myös ymmärtää paremmin sosiaalisenmedian asioita! Alle 12-v eivät välttämättä ymmärrä! Myös sen vuoksi, että Ikärajoilla yritetään suojella lapsia haitalliselta sisästölt!
        Yrittäkää ymmärtää alle 13/12v, ette ole 13-vuotiaita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kaikissa on ikärajat siks, että. Snäpchat ja muut ig/tt niin niissä on ne siks et Kun on 13v niin ymmärtää enemmän mikä on oikein ja väärin ja myös ymmärtää paremmin sosiaalisenmedian asioita! Alle 12-v eivät välttämättä ymmärrä! Myös sen vuoksi, että Ikärajoilla yritetään suojella lapsia haitalliselta sisästölt!
        Yrittäkää ymmärtää alle 13/12v, ette ole 13-vuotiaita!

        Noh oon nyt 11v ollaan koulussa paljon puhuttu kaikesta netin käytöstä yms. Joten uakon että ymmärrän paljon. Tiedän että toisia ei saa haukkua, kiusata tai mitään tollasta ja ois kiva saada helposti kavereihin yhteyttä. Äitini perusteli syyksi sen että olisin liikaa puhelimella mutta koska minulla on familylink niin siihen voisi laittaa aikarajan. Jotkut eivät vain tajua että nyky lapsien/nuorien elämään kuuluu Snapchat ja muut


    • Anonyymi

      jep mul on sama. mun KAIKILLA hyvil kavereil on snäp ja oon vaa nii yksinäinen ku niil on siel joku ryhmä ja sillei. kysyin joskus 9v snäppii mut en saanu (oon nyt 11v) kysyin vähä aikaa sitte snäppii ja mu iskä oli silloi kanadas mut se sano et katotaa sit ku tuun sielt. mut nyt en uskallakkaa muistuttaa sitä siitä…

      • Anonyymi

        Muistuta hyvä ihiminen😅💪


    • Anonyymi

      Mikä se on? Antaisko ne sulle halkoja, tulitikut ja filtin?

    • Anonyymi

      Et saa ladata sitä, koska et ole yli 13-v
      Itse olen yli 13-v.
      Et sun pitää sit ymmärtää sitä et mikä on totta ja MIKÄ ei. Myös et lisäile tuntemattomii!

      • Anonyymi

        Tuosta olen puhunut ja väitellyt koko ajan Älä pliis muistuta mun äitiä isiä🥺


    • Anonyymi

      Mulla nyt ei oo vastausta koska munkaan vanhemmat ei anna ladata snäppii ku vasta 5lk vähäks tyhmää😔

      • Anonyymi

        Älä muuta sano🥺


      • Anonyymi

        Yrittäkää ymmärtää🫤


      • Anonyymi

        Oon nyt 5.lk ja eivätpä anna vieläkään😑😑😑😑😑😑😑😑😑


    • Anonyymi

      Sama tällä

    • Anonyymi

      Moi! Mun äiti tai isä ei anna ladata snapchattia vaikka mun koko luokalla o paitsi mulla ja mun parhaalla kaverilla mun äiti sanoo aina "Sä olet liian pieni katotaan sit kun oot 13" Ja mun kaikilla serkuillakin on snappi ja oon 8 pliis muuttakaa ne ikärajat!

      • Anonyymi

        Ne on syystä 8 vuotiaalla ei todelkkaan pitäis olla snappia. 8 vuotias ei oo viel tarpeeksi kypsä ( kokemusta on)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on syystä 8 vuotiaalla ei todelkkaan pitäis olla snappia. 8 vuotias ei oo viel tarpeeksi kypsä ( kokemusta on)

        Kiitos että olet samassa ajassa kun minä😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on syystä 8 vuotiaalla ei todelkkaan pitäis olla snappia. 8 vuotias ei oo viel tarpeeksi kypsä ( kokemusta on)

        No sanopa se mun luokalle ja serkulle jotka kaikki on mun ikäsiä🤔


      • Anonyymi

        Voitkoymmärtää sä olet pieni ja sun ikäsillä ei KUULU OLLA SNÄPII! Sä et ymmärrä kaikkee???!!


      • Anonyymi

        Sä olet pieni 13-vuotiaaseen verrattuna, luuletko sä et sä oot jo iso, sä et ole iso vielä.😶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos että olet samassa ajassa kun minä😔

        Moikka ymmärrän silleen että harmittaa mutta kyllä ikärajaa voisi alentaa ainakin 10-11 oon ite nyt 11 ja puol vuotta ja ei oo vieläkää Snapchattiä😑😑 on todella ärsyttävää että näin moni jää ulkopuolelle omien VANHEMPIEN takia


    • Anonyymi

      Ei mukaan se on niin epää

    • Anonyymi

      Oon itekny tänään 2h koska ei ole snapii(oon 11v) vihaan mun vanhempia tällä hetkellä eikä tarvii alkaa valittaa että "oot liinan nuori" JOO JOOO mutta kyllä mä osaan hyvänen aika netissä käyttäytyä😡☹️😣😑

    • Anonyymi

      Ei minun kaa vanhemmat anna ja olen vieläpä 12.

    • Anonyymi

      Mulla sama juttu mutta oon 10

    • Anonyymi

      Bro, nää yhet brouskit ITKEE täällä, ku ei saa snäppii.. Meneekö vähän yli? Odottakaa, että ootte 13..
      Jos vanhemmat ei anna, nii ei anna. Turhaa tääl netissä alatte valittaa, että ette saa jotain äppiä.
      9-v’t:
      Snäppi on 13+ ja syystäkin, ei voi mitään
      Se on mitä on

    • Anonyymi

      Allah aqbar

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe