Moottori: ID.3 tarjoaa vaivatonta arkiautoilua useaksi päiväksi ilman latausta

Anonyymi

Nyt moottorilehtikin alkaa ymmärtämään millaisia matkoja suomalainen tavisautoilija ajaa. Tavisautoilija ei työnnä peräsuolipitkällään pitkin Kainuun korpia paukkupakkasissa vaan ajaa niitä aivan arkisia askareita ruuhkasuomessa.

"Iso akku helpottaa näissä tapauksissa päivittäistä arkea merkittävästi, kun autoa ei tarvitse suomalaisten keskimääräisillä ajosuoritteilla ladata välttämättä edes viikoittain. Ja lataustarpeen voi täyttää helposti yhdellä pikalatauksella vaikkapa kauppareissun yhteydessä."

Viisasta tekstiä.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-isolla-akulla-vaivatonta-sahkoautoilua-ilman-kotilatausta/

28

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tällä palstalla rangekeskustelua on vinoutettu tarkoitushakuisesti. Sen takia on hyvä että välillä fiksummat alan lehdet muistuttavat siitä millaista tavallisten suomalaisten elämä oikeasti on.
      Sähköautoa ei tarvitse välttämättä ladata kuin kerran viikossa ja se riittää hienosti. Ja jos niitä maakuntapäiviä joskus tulee niin silloin voi tarvitessa pikaladata ja siihen menee se kahvitauko eli 30min.

    • Anonyymi

      Kyllä Chevrolet on paljon parempi, kuin folkkari!

      • Anonyymi

        Ei tuo artikkeli oikeastaan liity pelkästään volkkariin vaan sähköautoihin merkistä riippumatta. Tavallisen suomalaisen pulliaisen ei tarvitse ladata sähköautoaan edes joka viikko. Tämän palstan polttishörhöt yrittävät luoda kuvaa siitä että sähköautolla ajaminen on jatkuvaa lataamista kesken matkan mutta suomalisen sähköautoilijan arkielämä on lataaminen muutaman päivän välein omassa pihassa yön yli.
        Oikein hyvä että Moottorilehtikin on alkanut katsomaan asiaa tavallisen suomalaisen silmin sen sijaan että menisi mukaan täysin turhaan range-hypeen.

        Aivan sama kuin kännykameroiden megapixeleiden kanssa. Kaikissa kännykameroissa on paljon enemmän pixeleitä kun kukaan oikeasti tarvitsee. Tavikselle on aivan sama kuinka paljon paljon range tai pixelimäärä on. Se on jokatapauksessa enemmän kuin hän tarvitsee ja molemmista asioista vääntävät vain friikit pelkästään sen takia että heillä ei ole kosketusta normaalin ihmisen tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo artikkeli oikeastaan liity pelkästään volkkariin vaan sähköautoihin merkistä riippumatta. Tavallisen suomalaisen pulliaisen ei tarvitse ladata sähköautoaan edes joka viikko. Tämän palstan polttishörhöt yrittävät luoda kuvaa siitä että sähköautolla ajaminen on jatkuvaa lataamista kesken matkan mutta suomalisen sähköautoilijan arkielämä on lataaminen muutaman päivän välein omassa pihassa yön yli.
        Oikein hyvä että Moottorilehtikin on alkanut katsomaan asiaa tavallisen suomalaisen silmin sen sijaan että menisi mukaan täysin turhaan range-hypeen.

        Aivan sama kuin kännykameroiden megapixeleiden kanssa. Kaikissa kännykameroissa on paljon enemmän pixeleitä kun kukaan oikeasti tarvitsee. Tavikselle on aivan sama kuinka paljon paljon range tai pixelimäärä on. Se on jokatapauksessa enemmän kuin hän tarvitsee ja molemmista asioista vääntävät vain friikit pelkästään sen takia että heillä ei ole kosketusta normaalin ihmisen tarpeisiin.

        Ei volkkariin kannata sotkeutua ollenkaan


    • Anonyymi

      VW:llä on hieno paketti kasassa.

      • Anonyymi

        ID on niin hiton muovinen sisältä. Harmaata ämpärimuovia lattiasta kattoon.


    • Anonyymi

      Vielä kun toimis kokonaisen päivän ilman vikoja, omistajat ihan kusessa kun vikoja pukkaa, lukekaa vagarena ja autostadium keskusteluja, melkoinen vikapesäke laitettu myyntiin 😁

      • Anonyymi

        Eipä ole TM raportoinut vieläyhdestäkään viasta ID.4n kestotestin väliaikaraporteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole TM raportoinut vieläyhdestäkään viasta ID.4n kestotestin väliaikaraporteissa.

        Ei TM mutta käyttäjät kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei TM mutta käyttäjät kuitenkin.

        Katselin VAGArenan ID.4 ketjun ja siellä ainakaan kahteen viimeiseen sivuun ei ollut raportoitu mitään vikaa. Vain keskustelua subbarin asennuksesta ja muuta vastaavaa. Näyttää olevan erittäin tyytyväistä tporukkaa tähän tämän vuoden maailman parhaaksi valittuun autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei TM mutta käyttäjät kuitenkin.

        Ja tällainen oli ainoa ongelma jonka löysin viimeaikoina ID.3:n palstalta:
        "#ikähän tämäkin kuulu sarjaan tunnistettuja vakiohäröilyjä :) Mulla on muutaman kerran tullut sama herja vasemmasta takavilkusta, mutta varmaan puoli vuotta viimeisestä herjasta. Ei tosin tuolla tavalla vilkkunut vaan herjasi seuraavaan käynnistykseen saakka. Ainakin kertaalleen myös vilkkurele otti kierroksia sen verran, että varmaan oli oikeasti vilkku pimeänä (en vaivautunut tarkastamaan).

        Joo tämä oli hetken häiriö :)

        Kuuluisat viimeiset sanat mutta on kyllä ollut mutkatonta kyytiä tämän kanssa. Ei bugeja, näyttöjumeja tai mitään ylimääräistä showta ole ollut.

        Ainut mutka mikä matkassa niin mutka vanteessa mikä tuli väistäessä pönttöä autoilijaa :D
        Onneksi niin lievä että kyydissä olijat ei noteeraa pientä värinää reilussa 80 nopeudessa. Talvella oikastaan."


    • Anonyymi

      Voimalinja on varmasti hyvä, mutta 45 k€ on aivan liikaa autosta jonka (tavara)tilat eivät riitä perhekäyttöön ja sisustuksen materiaalit ovat samaa luokkaa kuin 15 k€ pikkuautossa.

      • Anonyymi

        Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.

        Eihän Toyotalla ole yhtään oikea sähköautoa. Yksi onneton hybrid Lekun pohjalle tehty epäonnistunut sätös. Ensinmäinen oikea sähköauto on vasta tulossa ja sekin Subarun tekemänä ja suunnittelema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.

        VW ID.4 valittiin vuoden 2021 autoksi maailmassa, että sellainen puolivalmiste, hihii!
        Nuo DSG ja tsi ongelmat mitä joissain yksittäisissä autoissa oli, on selätetty jo 10 vuotta sitten.
        Aika epätoivoisia nuo sinun yrityksesi on myös tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.

        No nyt se loputtoman hautomisen tulos on koeajettu ja aikamoinen mahalaskuhan siitä tuli kaikkien näiden vuosien kehitystyöstä huolimatta.

        https://www.is.fi/autot/art-2000008278971.html

        Hintaa tälle autolle tuli reilusti yli 50.000 ja silti sen WLTP-range on vain 310km ja latausnopeus on vain 50kW. Nämä olisivat olleet ok arvoja joskus 5-10 vuotta sitten mutta 2021 ne aiheuttavat vain myötähäpeää.

        Vertailun vuoksi
        Hyny Ioniq 5: 48.000€, 481km ja 220kW
        VW ID.3: 38.000€, 422km ja 125kW

        Tojo otti sähköautoissakin omansa heti kättelyssä - jumbopaikka on taattu.


    • Anonyymi

      Surkeeta jengiä nuo maapallon pelastajat, kanarialla tulivuori tasoittaa päästöjä 😀, maapallo pidettävä stabiilina, muttei ihmisen toimesta. Bensa palaa ja Ford kulkee!!!

      Minä olen paras!!!

      • Anonyymi

        Olet nero!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei taida ID kyetä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida ID kyetä???

        Ei pysty ID


    • Anonyymi

      Voi pyhä yksinkertaisuus näitä sähkäri uskovaisia. Tulivuoret sen kun sylkee tulta ja tulikiveä ja hiilidioksidia taivaalle, ja metsää palaa poroksi eri puolilla maapalloa miljoonia hehtaareja vapauttaen puolestaan hiilidioksidia maapallon ilmakehään miljoonia tonneja. Siperian ikiroutakin on alkanut sulamaan vapauttaen haitallista metaania ilmakehään satoja tonneja, niin sähkäri uskovaiset ne vaan kuvittelevat muka pelastavansa maapallon kikottimillaan! HEH HEH! 😅

      • Anonyymi

        Suurin motivaatio on pelastaa oma lompakkonsa korkeilta bensa- ja huoltomaksuilta.
        Ei sähköauton ostaja ympäristöä ajattele vaan haluaa ajaa kahdella eurolla / 100km sen sijaan että maksaisi bensasta kympin samalta matkalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin motivaatio on pelastaa oma lompakkonsa korkeilta bensa- ja huoltomaksuilta.
        Ei sähköauton ostaja ympäristöä ajattele vaan haluaa ajaa kahdella eurolla / 100km sen sijaan että maksaisi bensasta kympin samalta matkalta.

        Selvääkin selvempää persaukisen puhetta!! 😂😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvääkin selvempää persaukisen puhetta!! 😂😅

        Ei ne suuret tulot vaan pienet menot kasvattavat varallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne suuret tulot vaan pienet menot kasvattavat varallisuutta.

        Raha on tehty käytettäväksi täällä maapallolla. Ei säilytettäväksi, eikä sukulaisten riidan aiheuttajaksi. Mitään kun et saa mukaasi tuonpuoleiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha on tehty käytettäväksi täällä maapallolla. Ei säilytettäväksi, eikä sukulaisten riidan aiheuttajaksi. Mitään kun et saa mukaasi tuonpuoleiseen.

        Varallisuutta on muutakin kuin rahaa. Esimerkiksi hyvästä kodista hyvällä alueella on paljon iloa itselle. Ja onhan se mukava jättää jälkipolville jotain muutakin kuin muistoja.

        Lisäksi on mukava kun eläkkeellä ei ole yhteiskunnan armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varallisuutta on muutakin kuin rahaa. Esimerkiksi hyvästä kodista hyvällä alueella on paljon iloa itselle. Ja onhan se mukava jättää jälkipolville jotain muutakin kuin muistoja.

        Lisäksi on mukava kun eläkkeellä ei ole yhteiskunnan armoilla.

        No tuo kaikkihan on sinun valintasi.
        Elämä kun on valintoja you know...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      129
      3794
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      324
      2705
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2190
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      44
      2018
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      12
      1770
    6. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      9
      1394
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      134
      1261
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      93
      1212
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      87
      1016
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      982
    Aihe