Nyt moottorilehtikin alkaa ymmärtämään millaisia matkoja suomalainen tavisautoilija ajaa. Tavisautoilija ei työnnä peräsuolipitkällään pitkin Kainuun korpia paukkupakkasissa vaan ajaa niitä aivan arkisia askareita ruuhkasuomessa.
"Iso akku helpottaa näissä tapauksissa päivittäistä arkea merkittävästi, kun autoa ei tarvitse suomalaisten keskimääräisillä ajosuoritteilla ladata välttämättä edes viikoittain. Ja lataustarpeen voi täyttää helposti yhdellä pikalatauksella vaikkapa kauppareissun yhteydessä."
Viisasta tekstiä.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-isolla-akulla-vaivatonta-sahkoautoilua-ilman-kotilatausta/
Moottori: ID.3 tarjoaa vaivatonta arkiautoilua useaksi päiväksi ilman latausta
28
80
Vastaukset
- Anonyymi
Tällä palstalla rangekeskustelua on vinoutettu tarkoitushakuisesti. Sen takia on hyvä että välillä fiksummat alan lehdet muistuttavat siitä millaista tavallisten suomalaisten elämä oikeasti on.
Sähköautoa ei tarvitse välttämättä ladata kuin kerran viikossa ja se riittää hienosti. Ja jos niitä maakuntapäiviä joskus tulee niin silloin voi tarvitessa pikaladata ja siihen menee se kahvitauko eli 30min. - Anonyymi
Kyllä Chevrolet on paljon parempi, kuin folkkari!
- Anonyymi
Ei tuo artikkeli oikeastaan liity pelkästään volkkariin vaan sähköautoihin merkistä riippumatta. Tavallisen suomalaisen pulliaisen ei tarvitse ladata sähköautoaan edes joka viikko. Tämän palstan polttishörhöt yrittävät luoda kuvaa siitä että sähköautolla ajaminen on jatkuvaa lataamista kesken matkan mutta suomalisen sähköautoilijan arkielämä on lataaminen muutaman päivän välein omassa pihassa yön yli.
Oikein hyvä että Moottorilehtikin on alkanut katsomaan asiaa tavallisen suomalaisen silmin sen sijaan että menisi mukaan täysin turhaan range-hypeen.
Aivan sama kuin kännykameroiden megapixeleiden kanssa. Kaikissa kännykameroissa on paljon enemmän pixeleitä kun kukaan oikeasti tarvitsee. Tavikselle on aivan sama kuinka paljon paljon range tai pixelimäärä on. Se on jokatapauksessa enemmän kuin hän tarvitsee ja molemmista asioista vääntävät vain friikit pelkästään sen takia että heillä ei ole kosketusta normaalin ihmisen tarpeisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo artikkeli oikeastaan liity pelkästään volkkariin vaan sähköautoihin merkistä riippumatta. Tavallisen suomalaisen pulliaisen ei tarvitse ladata sähköautoaan edes joka viikko. Tämän palstan polttishörhöt yrittävät luoda kuvaa siitä että sähköautolla ajaminen on jatkuvaa lataamista kesken matkan mutta suomalisen sähköautoilijan arkielämä on lataaminen muutaman päivän välein omassa pihassa yön yli.
Oikein hyvä että Moottorilehtikin on alkanut katsomaan asiaa tavallisen suomalaisen silmin sen sijaan että menisi mukaan täysin turhaan range-hypeen.
Aivan sama kuin kännykameroiden megapixeleiden kanssa. Kaikissa kännykameroissa on paljon enemmän pixeleitä kun kukaan oikeasti tarvitsee. Tavikselle on aivan sama kuinka paljon paljon range tai pixelimäärä on. Se on jokatapauksessa enemmän kuin hän tarvitsee ja molemmista asioista vääntävät vain friikit pelkästään sen takia että heillä ei ole kosketusta normaalin ihmisen tarpeisiin.Ei volkkariin kannata sotkeutua ollenkaan
- Anonyymi
VW:llä on hieno paketti kasassa.
- Anonyymi
ID on niin hiton muovinen sisältä. Harmaata ämpärimuovia lattiasta kattoon.
- Anonyymi
Vielä kun toimis kokonaisen päivän ilman vikoja, omistajat ihan kusessa kun vikoja pukkaa, lukekaa vagarena ja autostadium keskusteluja, melkoinen vikapesäke laitettu myyntiin 😁
- Anonyymi
Eipä ole TM raportoinut vieläyhdestäkään viasta ID.4n kestotestin väliaikaraporteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole TM raportoinut vieläyhdestäkään viasta ID.4n kestotestin väliaikaraporteissa.
Ei TM mutta käyttäjät kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei TM mutta käyttäjät kuitenkin.
Katselin VAGArenan ID.4 ketjun ja siellä ainakaan kahteen viimeiseen sivuun ei ollut raportoitu mitään vikaa. Vain keskustelua subbarin asennuksesta ja muuta vastaavaa. Näyttää olevan erittäin tyytyväistä tporukkaa tähän tämän vuoden maailman parhaaksi valittuun autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei TM mutta käyttäjät kuitenkin.
Ja tällainen oli ainoa ongelma jonka löysin viimeaikoina ID.3:n palstalta:
"#ikähän tämäkin kuulu sarjaan tunnistettuja vakiohäröilyjä :) Mulla on muutaman kerran tullut sama herja vasemmasta takavilkusta, mutta varmaan puoli vuotta viimeisestä herjasta. Ei tosin tuolla tavalla vilkkunut vaan herjasi seuraavaan käynnistykseen saakka. Ainakin kertaalleen myös vilkkurele otti kierroksia sen verran, että varmaan oli oikeasti vilkku pimeänä (en vaivautunut tarkastamaan).
Joo tämä oli hetken häiriö :)
Kuuluisat viimeiset sanat mutta on kyllä ollut mutkatonta kyytiä tämän kanssa. Ei bugeja, näyttöjumeja tai mitään ylimääräistä showta ole ollut.
Ainut mutka mikä matkassa niin mutka vanteessa mikä tuli väistäessä pönttöä autoilijaa :D
Onneksi niin lievä että kyydissä olijat ei noteeraa pientä värinää reilussa 80 nopeudessa. Talvella oikastaan."
- Anonyymi
Voimalinja on varmasti hyvä, mutta 45 k€ on aivan liikaa autosta jonka (tavara)tilat eivät riitä perhekäyttöön ja sisustuksen materiaalit ovat samaa luokkaa kuin 15 k€ pikkuautossa.
- Anonyymi
Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.
Eihän Toyotalla ole yhtään oikea sähköautoa. Yksi onneton hybrid Lekun pohjalle tehty epäonnistunut sätös. Ensinmäinen oikea sähköauto on vasta tulossa ja sekin Subarun tekemänä ja suunnittelema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.
VW ID.4 valittiin vuoden 2021 autoksi maailmassa, että sellainen puolivalmiste, hihii!
Nuo DSG ja tsi ongelmat mitä joissain yksittäisissä autoissa oli, on selätetty jo 10 vuotta sitten.
Aika epätoivoisia nuo sinun yrityksesi on myös tänään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäitä hattuun! Kannattaa odottaa Toyotan seuraavaa siirtoa jotta saadaan markkinoille jotain kunnollista ja kohtuuhintaista sähköautoa. Toyotalla on pisin kokemus sähkön tuomisesta voimalinjaan ja paras maine tekniikan kestävyydestä. Volkkarilta on tullut markkinoille jo liian kauan heikkolaatuisia puolivalmisteita. Yli kymmenen vuotta ainakin oman laskuni mukaan kun tsi ja dsg-murheet alkoivat. Huijaaminen kruunasi vielä kaiken suhmutoinnin konsernin tunkiolla.
No nyt se loputtoman hautomisen tulos on koeajettu ja aikamoinen mahalaskuhan siitä tuli kaikkien näiden vuosien kehitystyöstä huolimatta.
https://www.is.fi/autot/art-2000008278971.html
Hintaa tälle autolle tuli reilusti yli 50.000 ja silti sen WLTP-range on vain 310km ja latausnopeus on vain 50kW. Nämä olisivat olleet ok arvoja joskus 5-10 vuotta sitten mutta 2021 ne aiheuttavat vain myötähäpeää.
Vertailun vuoksi
Hyny Ioniq 5: 48.000€, 481km ja 220kW
VW ID.3: 38.000€, 422km ja 125kW
Tojo otti sähköautoissakin omansa heti kättelyssä - jumbopaikka on taattu.
- Anonyymi
Surkeeta jengiä nuo maapallon pelastajat, kanarialla tulivuori tasoittaa päästöjä 😀, maapallo pidettävä stabiilina, muttei ihmisen toimesta. Bensa palaa ja Ford kulkee!!!
Minä olen paras!!!- Anonyymi
Olet nero!
- Anonyymi
Toyota teki taas AUTON!! Aivan mieletön hybridi pelastaa maapallon
https://www.is.fi/autot/art-2000008290452.html- Anonyymi
Ei taida ID kyetä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida ID kyetä???
Ei pysty ID
- Anonyymi
Voi pyhä yksinkertaisuus näitä sähkäri uskovaisia. Tulivuoret sen kun sylkee tulta ja tulikiveä ja hiilidioksidia taivaalle, ja metsää palaa poroksi eri puolilla maapalloa miljoonia hehtaareja vapauttaen puolestaan hiilidioksidia maapallon ilmakehään miljoonia tonneja. Siperian ikiroutakin on alkanut sulamaan vapauttaen haitallista metaania ilmakehään satoja tonneja, niin sähkäri uskovaiset ne vaan kuvittelevat muka pelastavansa maapallon kikottimillaan! HEH HEH! 😅
- Anonyymi
Suurin motivaatio on pelastaa oma lompakkonsa korkeilta bensa- ja huoltomaksuilta.
Ei sähköauton ostaja ympäristöä ajattele vaan haluaa ajaa kahdella eurolla / 100km sen sijaan että maksaisi bensasta kympin samalta matkalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin motivaatio on pelastaa oma lompakkonsa korkeilta bensa- ja huoltomaksuilta.
Ei sähköauton ostaja ympäristöä ajattele vaan haluaa ajaa kahdella eurolla / 100km sen sijaan että maksaisi bensasta kympin samalta matkalta.Selvääkin selvempää persaukisen puhetta!! 😂😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvääkin selvempää persaukisen puhetta!! 😂😅
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot kasvattavat varallisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot kasvattavat varallisuutta.
Raha on tehty käytettäväksi täällä maapallolla. Ei säilytettäväksi, eikä sukulaisten riidan aiheuttajaksi. Mitään kun et saa mukaasi tuonpuoleiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha on tehty käytettäväksi täällä maapallolla. Ei säilytettäväksi, eikä sukulaisten riidan aiheuttajaksi. Mitään kun et saa mukaasi tuonpuoleiseen.
Varallisuutta on muutakin kuin rahaa. Esimerkiksi hyvästä kodista hyvällä alueella on paljon iloa itselle. Ja onhan se mukava jättää jälkipolville jotain muutakin kuin muistoja.
Lisäksi on mukava kun eläkkeellä ei ole yhteiskunnan armoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varallisuutta on muutakin kuin rahaa. Esimerkiksi hyvästä kodista hyvällä alueella on paljon iloa itselle. Ja onhan se mukava jättää jälkipolville jotain muutakin kuin muistoja.
Lisäksi on mukava kun eläkkeellä ei ole yhteiskunnan armoilla.No tuo kaikkihan on sinun valintasi.
Elämä kun on valintoja you know...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1982518
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708