Kani agility/kanihyppy

Anonyymi

Hei tarvitsen vähän apua.Haluaisin aloittaa kani agilityn/kanihypyn miksi sitä nyt ikinä haluaakin kutsua.Ongelma on se että en tiedä onko se minun lajini joten haluaisin käydä kokeilemassa sitä jossain ennen kuin hankin itse niitä kalliita aitoja ja totean että ei ollutkaan minun juttuni.Onko siis Suomessa lähellä Hyvinkäätä,Rajamäkeä tai Riihimäkeä jotain harrastus kerhoja joihin pääsisi kerran kokeilemaan.Semmoinen mikä ottaisi 14-vuotiaita.Minulla ei siis vielä ole kania joten voi olla vähän hankalaa ehkä päästä kokeileemaan mutta kun hankkisin kanin sitten sen jälkeen jos totean sen hyväksi lajiksi itselleni.Kiitos jo valmiiksi jos joku jaksaa auttaa😊

3

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi =) itse harrastan kani hyppyä kotona suosittelen kokeilemaan ensiksi kotona ja sitten vasta muualle. Eli voit rakentaa kanille esim itse esteitä tai keksiä jotain. Tässä muutamia vinkkejä. 1 kannattaa ostaa naksutin ( kato netistä jos et tiiä mikä se on) 2 hanki kanille valjaat ja noin metrin ja puolen pituinen hihna. 3 aloita ensin 1 esteellä ja kun se sujuu niin lisää. Sitten aloita näin... laita YKSI este maahan ja pidä kania valjaissa esteen vieressä anna kanin ensin vähän tutkia ympäristöään sen jälkeen aseta kani esteen viereen ja mene kanin taakse kyykkyyn jos kani yrittää lähteä esteeltä pois laita se takaisin alkuun.. samalla kun kani hyppää niin sano hyppää tai hop ja napsauta naksutinta ja anna namupala. Sitten vaan uudestaan ja uudestaan kunnes sujuu hyvin niin lisää esteitä. :) hyppään itsekin kaniin kanssa ja alussa on ärsyttävää mutta kyl se siitä :) onnee

    • Anonyymi

      Oletko Facebook siellä on sellainen ryhmä kuin nurtsin puputtajien estekisat ryhmä ja Sinne osallistumaan niin neuvotaan tai jos ei ole kirjoita Google nurtsin puputtajan kanila niin sinne este kisoihin ja ota yhteyttä

    • Anonyymi

      Harrastan kaninikanssa estehyppyä erittäin mukava harrastus suosittelen . Ei tarvitse ostaa kalliita aitoja voit esim testata laittaa esteeksi kirjoja keppejä kaikkea vaan mielikuvitus on rajana. Mun eka kani ei tykännyt hyppiä mutta toinen tykkäsi joten jos ostat kanin pidä mielessä että kaikki kanit eivät pidä hyppimisestä koko juttuhan lähtee siitä että kani haluaa hyppiä . Onnee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe