Olen muulla palstalla - MB - kertonut automatkastani Etelä-Ranskaan ja takaisin syyskuussa -21.
Panin matkan aikana merkille, että esim. Kööpenhaminassa jokainen pyöräilijä - vaikka heitä on paljon, pysähtyy punaiseen valoon. Kypäriä ei aivan kaikilla tosin ole.
Kukaan ei ajanut kiellettyyn ajosuuntaan, eikä puikkeloinut milloin missäkin. Jalkakäytävällä pyöriä ei niinikään näkynyt.
Saksassa ja Ranskassa tilanne on sama, missään ei näe näitä puskasta kovalla
vauhdilla tielle hyökkääviä agressiivisia tienkäyttäjiä!
Sähkölautojakaan ei näkynyt jalkakäytävillä, eikä niillä painettu liikenteen seassakaan kaasu pohjassa.
Pariisissa tosin turistin käyttämä polkupyörä törmäsi minuun suojatiellä, kun tie oli tukossa, mutta lienee kysymys vahingosta, eikä vauhti ei ollut kova.
Voimmeko oppia tästä mitään?
Perille ennättää kyllä rauhallisemminkin.
Pyöräilijöiden liikennekäyttäytyminen muualla.
2
118
Vastaukset
Toisenlaisena näkökulmana voisi ottaa sen että juurikin puskista raivopäisesti tulemalla saatiin Talin-Ihantalan torjuntavoitto jota ilman suomen historia voisi olla toisenlainen.
Jos ei rauhan aikana treenaa niin tosipaikan tullen käy köpelösti.- Anonyymi
Taitaa Jutustelijakin kuulua näihin raivohulluihin sukkahousupyöräilijöihin. Harrastaako talvisin myös laturaivoa? Silläkin pärjättiin talvisodassa, eiks jeh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203