Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia?
Tänä aamuna akun sai jauhaa melkein tyhjäksi, ennenkuin auto käynnistyi ja sittenkin auto kävi hetken aikaa miten sattui ja pakoputkesta työnsi sinistä savua.
Ei varmaan katalysaattori tykkää jos sinne aikansa työntää raakaa bensaa ja sitten täräyttää auton käyntiin.
P12 2.0 ongelma
23
4486
Vastaukset
- Nissanin
kanssa moista, mutta edellinen auto oli Bora ja siinä oli juuri tuollaisia oireita, eikä se aina lähtenyt ollenkaan käymään. Saatiin kyllä korjaamolla kuntoon, jotain antureita vissiin vaihdettiin.
- P12SportDeck2.0
ei ole kyllä minullakaan ollut autoni kanssa moisia ongelmia
varmaan kantsii huollon poikien puoleen kääntyä ko. asian kanssa -takuu lienee voimassa? - kuumakäämi
Ihan hyvä juttu, mutta mulla oli -83:ssa escortissa sama. Ilmeisesti moottori on niin kulunut että öljy palaa sylinterissä, mutta hetkinen ... En usko että tietokone antaa sen käynnistyä havaittessaan öljyä palavan noin rutkasti. Oliko se sittenkin naapurin rottelo, josta savu tuli?
- p12
Joissakin Primeroissa on ollut vastaavaa ongelmaa, jos auton on käynnistänyt edellisellä kerralla kylmästä ja sammuttanut melkein heti (esim. siirtänyt auton talliin), seuraavana päivänä moottoria on saanut startata todella pitkään. Jos moottorin käynnistää kylmästä, pitäisi sen antaa käydä ainakin niin kauan, että ryyppy menee pois päältä (kierrokset laskee).
Eräs duunikaveri ajoi Primeran parkkipaikalta pesuhalliin, eikä meinannut saada sitä enää sieltä käyntiin pesun jälkeen. Kuulemma ainoa kerta milloin teki noin.
- kuullut
Niin kannattaisi kysellä ensin huollosta, mutta tauti on tuttu nykyauton omistajille. Todennäköisesti olet edellisen kerran vain hiukan siirtänyt autoasi niin että se on käynyt lyhyen aikaa. Nykybensa liimaa venttiilit kiinni lyhyesti käytettäsessä. Kaverilla oli audi A4 sama "vika", ja muitakin juttuja olen kuullut.
- kokemusta on
Kerran ongelmia P10:n kanssa v. 2003 ja taas tänä talvena P12:lla. Sai sahata käymään molemmilla kerroilla toista minuuttia. Jälkimmäisellä kerralla tajusin että olin (taas) siirtänut autoa edellisiltana n. 1/2 metriä. Muuten Primu aina käymään "laakista", 11 vuotta = 3 primua = yli 300 tkm.
- jeesus
Edellinen ajo autolla oli muutaman metrin siirto parkkipaikalla ruudusta toiseen.
- kokemusta on
jeesus kirjoitti:
Edellinen ajo autolla oli muutaman metrin siirto parkkipaikalla ruudusta toiseen.
kun mullakin on molemmat Primut olleet yxkutosia, ja sulla 2litrainen. Ei se 2litrainen sitten kaikkia ongelmia ratkaise.
- jeesus
kokemusta on kirjoitti:
kun mullakin on molemmat Primut olleet yxkutosia, ja sulla 2litrainen. Ei se 2litrainen sitten kaikkia ongelmia ratkaise.
Tänään taas teki saman tempun, taas erehdyin huoltamon pesujonossa siirtämään autoa muutaman metrin.
- p12
jeesus kirjoitti:
Tänään taas teki saman tempun, taas erehdyin huoltamon pesujonossa siirtämään autoa muutaman metrin.
Miten sait sitten auton käyntiin? Kaasu pohjassa, vai muuten? Oliko pitkä startti?
- eremenko
p12 kirjoitti:
Miten sait sitten auton käyntiin? Kaasu pohjassa, vai muuten? Oliko pitkä startti?
Voi kyllä syyttää itseään jos autoa ei saa käyntiin vaan kastelee tulpat. En ymmärrä miten Primeralla tuota saa edes aikaan ... Kaasarikoneissa huomattavasti yleisempää. Jos auto ei meinaa lähteä, se pitää tosiaankin käynnistää kaasu pohjassa - muuten saattaa kestää starttaus pitkään.
- jeesus
p12 kirjoitti:
Miten sait sitten auton käyntiin? Kaasu pohjassa, vai muuten? Oliko pitkä startti?
Aikansa kun sahasi, niin viimein sitten lähti käyntiin.
Täytyy viedä huoltoon, että tsekkaavat vikamuistin. - jeesus
eremenko kirjoitti:
Voi kyllä syyttää itseään jos autoa ei saa käyntiin vaan kastelee tulpat. En ymmärrä miten Primeralla tuota saa edes aikaan ... Kaasarikoneissa huomattavasti yleisempää. Jos auto ei meinaa lähteä, se pitää tosiaankin käynnistää kaasu pohjassa - muuten saattaa kestää starttaus pitkään.
Aika vaikea nähdä syytä itsessään, kun kunnossa olevan auton pitäisi lähteä käyntiin ilman, että tarvitsee temppuilla kaasupolkimen kanssa.
Tämä olikin jo ihmeen asiallinen ketju... jeesus kirjoitti:
Tänään taas teki saman tempun, taas erehdyin huoltamon pesujonossa siirtämään autoa muutaman metrin.
Muistelin lukeneeni jotain tuosta käynnistyksestä käyttöohjekirjasta. Kävin hakemassa sen autosta ja tarkastin asian.
Siellä sanotaan, että jos käynnistät moottorin kesäsäällä 30 minuutin sisällä sen sammuttamisesta, pidä kaasupoljin pohjassa käynnistyksen aikana.
Samoin siinä käsketään pitää kaasupoljinta painettuna, jos moottori ei meinaa käynnistyä kylmässä tai kuumassa säässä.
Jaa´ah, eli tuollaista käyttöohjekirjassa. Itse olen kyllä aina käynnistänyt auton ilman kaasupolkimen kanssa temppuilua.- ABC
jeesus kirjoitti:
Aika vaikea nähdä syytä itsessään, kun kunnossa olevan auton pitäisi lähteä käyntiin ilman, että tarvitsee temppuilla kaasupolkimen kanssa.
Tämä olikin jo ihmeen asiallinen ketju...Niinhän se lähteekin..
- Sami_
No okei, 1.8 on eri moottori, mutta omasta on ollut lämmppärin johto "hyvässä tallessa", joten koko talvi tuli tehtyä pelkkiä kylmäkäynnistyksiä, eikä minkään moista ongelmaa koskaan.
- jeesus
Meinaatkos, että lohkolämmittimen käyttö olisi jotenkin osasyyllisenä?
- QR25DE
Okei, et nähtävästi ole lukenut threadeja aika paljon taaksepäin? Siellä paljon juttua tästä viasta.
Muistin virkistämisksi vielä kerran omasta kokemuksesta...
P12 2.0 Tekna traveller vm.2004
-käynnistysongelmia
-sammui kesken ajon
-kello jätätti 4 minuttia
-lukot jäässä
Käynnistysongelma korjattiin ECU uudelleenohjelmoimalla ja kaasuläpän asentoa isommaksi säätämällä, samalla vaihdettiin kampiakselin asentotunnistimet.
kellon toimintaa säätävä anturi uusittiin
lukot putsattiin ja laitettiin ohuemmat rasvat
Tuo ongelma oli helppo muuten havaita siten, että kulutus oli ennen korjausta liki 12 litraa/100km, korjauksen jälkeen 8 litraa.
Auto muuttui fiksauksen jälkeen aivan toiseksi, potkua tuli koneeseen reippaasti ja toimi kuin kello.
Vaihdoin kuitenkin X-Trailiin (2.5 sport), koska luottamus oli mennyt jatkuvasti korjaamolla juostessa :(
Valitettavasti "aito" japanissa rakennettu auto on vaan niin paljon parempi omasta kokemuksestani, samoin toinen autoni Maxima on toiminut kuin kello!!!
Toivottavasti saat autosi korjattua...
PS.konalassa tiedostavat ongelman ja tietävät mitä tehdä. - luum
nissan almera2005.kylmästä käynnistettäessä lähtee käymään,mut hetikohta kierroset laskee niin etää meinaa sammua mut ei sammu.jos käy niin että sammuu ei meinaa saada heti käymään.tiedoista kiitollinen!
- nissanissa
Tyhjäkäynti venttiilin ja kanaalin putsaus tekis kutaa!
- jns.pete
P12 Vm.2005 sai sahata viikon ja akku latauksessa koko ajan, viikon päästä lähti käyntiin kun kaasupohjassa startattiin 2-3 min...missä lie vika. Parkkiin oli jätetty 5km ajon jälkeen.?
- Höriseehyvin
Meillä lähti kun sahasi viikon ja kaksi päivää. Sitten hörähti tulille peli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481218Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39812