Google myy kuulemansa?

Anonyymi

Ei voi olla sattumaa kun puhuttiin töissä LED-valaisimista, niin samana päivänä soittaa kaksi eri firmaa ja tarjoaa LED-valaisimia. En keksi muuta syytä kuin Google kuunteli Android-puhelimien kautta keskustelun ja myi tietoa eteenpäin.

6

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletuksena kuuntelee kyllä, ellei poista tai ota pois käytöstä Androidin Google-sovellusta. Samalla häviää myös äänihaku- ja komentotoiminnot, mutta ainakaan itse en ole kokenut sellaista tarvitsevan.

• Anonyymi

Juuri näin. Itse olen poistanut käytöstä kaikki mahdolliset Googlen palvelut. Duckduckgo-selaimella olen pärjännyt monta vuotta. Mikäli tietosuoja ja oikeasti avoimet sovellukset kiinnostavat, kannattaa kokeilla F-Droid-nimistä vaihtoehtoista sovelluskauppaa. Toimii siis Google Playn rinnalla. Kaikki sovellukset ei ihan täydellisiksi hiottuja, mutta suurin osa ihan hyviä, eikä tarvi mainoksiakaan katsella :)

• Anonyymi

Nykyiset anterot on hiukan ärsyttäviä "kuuntelunsa" takia. Huomannut kanssa, että hakuihin tulee asioita, joista on juuri puhuttu. Ominaisuuden pois kytkeminen on tehty varsin hankalaksi: Piti laittaa kolmesta eri paikasta pois päältä ennen kuin uskoi, ettei mikkiä käytetä: Puhelimen asetuksista estettiin äänikomennot - joka ei vaikuttanut jo asennettuihin ohjelmiin - googlen app:lta kiellettiin mikin käyttö ja mikähän se kolmas kohta oli? "OK Google" äänikomennot piti poistaa käytöstä - muuten säilyi 30 vrk. tiedot äänihistoriassa.

• Anonyymi

Muutamia vuosia sitten olin harkitsemassa muuttoa. Mainitsin siitä puhelimessani tasan kerran kaverilleni, en missään muualla. Tämän jälkeen Facebookissa oli varsinainen mainostykitys muuttofirmoista ja pakettiautovuokraamoista. Eli kyllä sitä informaatiota on kerätty pitkään ja sillä käydään bisnestä eri somealustojen kanssa. Nykyään on custom romilla fläshätty puhelin ja tietokoneesta blokattu kaikki mahdollinen blokattavissa oleva, koska vastustan vakoilua ja henkilökohtaisen tiedon kalastelua, sekä sen hyväksikäyttöä. Sekin tuli huomattua, että kun lopetin perinteisen TV:n katselun ja estin kaikenlaisen mainonnan, on mielikin rauhallisempi. Se valtava mainostykitys ei tee hermoille hyvää.

• Anonyymi

Miksei tuo voisi olla sattuma? Ei kovin mahdottomalta kuulosta.

• Anonyymi

Salakuuntelun huomasin itse joitakin vuosia sitten. Juttelin puhelimessa kaverin kanssa ja yhden kerran mainitsin muutostani uuteen asuntoon. Ei mennyt kauaa, kun Facebookissa, valtamedioiden sivustoilla yms. alkoi ilmestymään lukuisia muuttofirmojen ja pakettiautovuokraamojen mainoksia. Sittemmin olen käyttänyt Android-luureissani custom-ROMia ja tietokoneestani on blokattu parhaalla mahdollisella tavalla yhteydet mainos-, tietojenkeruu yms. palvelimiin. En tietenkään tiedä, onko salakuuntelu estetty edelleenkään. Voisihan sitä testata ottamalla palvelinblokkaukset ja mainostenestot pois päältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      69
      5952
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      129
      5249
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      3173
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      99
      1586
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      366
      1209
    6. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      29
      1029
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      65
      1001
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      926
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      109
      884
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      859
    Aihe