Voiko luokalle jäädä liikunnan takia ja kuinka monta kertaa - sosiaalinen ahdistus

Anonyymi

Okei elikkäs nyt on sellainen ongelma että en tiedä mitä tehdä liikunnan suhteen. olen 8 luokalla ja mulla on tosi paha sosiaalinen ahdistus enkä pysty osallistumaan liikunta tunneille. olen lähinnä lintsannut kaikki liikka tunnit ja ope sanoo että jos en saa liikkaa suoritettua jään luokalle. muuten koulussa menee hyvin ja oon ihan 8-9 oppilas. ihan kun muka ensvuonna mun ahdistus ois vaan kadonnut??? Niinkun ei? joten kysymys on jos / kun saan sosiaalisesta ahdistuksesta sen diagnoosin niin voiko sillä päästä eroon liikka tunneista ja jos ei niin kuinka monta kertaa voidaan jättää luokalle vai oonko sit ikuisesti täällä kunnes oon 18 vai mitä?? Musta on tosi typerä et jäisin luokalle Liikunnasta vaik muut aineet o 8-10 🤨 Auttakkees rakkaat ystävät 😭

9

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos et kuntoile, niin ennenpitkää sairastut ainakin fyysisesti.

      • Anonyymi

        Pystyn kyllä liikkumaan yksin mutten koulussa ryhmässä. se ei ollut nyt tää pointti


    • Anonyymi

      Kerro liikunnan tunnin opettajalle, terveydenhoitajalle tai/ja koulupsykologille, että ahdistaa. Voitte sopia liikunnan opettajan kanssa yksityiset kuntotestit, josta hän pystyy arvioimaan sinut. Opettaja ei voi antaa arvosanaa ilman arviota ja jos ei ole arvosanaa, ei pääse läpi.

      • Anonyymi

        PS. Enkä ole rakas tai ystävä. Ei kannata sellaisia hankkia jostain Suoli24 palstalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS. Enkä ole rakas tai ystävä. Ei kannata sellaisia hankkia jostain Suoli24 palstalta.

        Se nyt olikin vitsi 😭 Mutta joo olen jutellut eikä oikee olla päästy mihinkää ratkaisuun oon kans käyny psygologeilla yms eikä tunnu auttavan. En myöskään pysty antamaan suorituksia opettajan tai oikeastaan kenenkään nähden joten siksi kyselen että voiko siitä erityisesti luokalle jäädä :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt olikin vitsi 😭 Mutta joo olen jutellut eikä oikee olla päästy mihinkää ratkaisuun oon kans käyny psygologeilla yms eikä tunnu auttavan. En myöskään pysty antamaan suorituksia opettajan tai oikeastaan kenenkään nähden joten siksi kyselen että voiko siitä erityisesti luokalle jäädä :/

        Miten olisi urheilupäiväkirja? Tietysti vaikea todistaa, mutta sinun täytyy ottaa hieman vastuuta tilanteestasi mielenterveyden aiheuttamista ongelmista huolimatta - joten suosittelen olemaan rehellinen sen suhteen.

        Pidät päiväkirjaa siitä miten liikut. En meinaa nyt mitään kalorien katsomista tai muuta mitkä menee äärimmäisyyksiin van sovitte opettajan kanssa, että tarkoituksella esim. kuljet koulumatkat itse kävellen/pyörällä (jos et vielä niin tee) - kirjaat ne ylös. Käyt muilla asioilla pyörällä/kävellen mieluummin kuin bussilla/autolla, että saat kirjattua niitä päiväkirjaan.

        Sovitusti käyt tietyn määrän metsäkävelyjä tai muuta pientä viikon/kuukauden aikana. Vaikka perheenjäsenen kanssa, jos sinulla on hyvät välit johonkin perheenjäseneen - hän voi valvoa hieman opettajalle, että liikut ja kannustaa sinua liikkumaan.
        Jos et uskalla edes perheenjäsentä ottaa mukaan niin sovitte, vaikka vanhemman kanssa ajan, että lähdet nyt ulkona käymään kävelyllä ja tulet takaisin esim. ruokaan mennessä, jos teillä on sovittu ruoka-aika. Että hän näkee ja tietää, että lähdet puoleksi tunniksi ulos koulutehtävänä.

        Suosittelen, että yksin ulkoillessa on OFFLINE eikä koko aika jossain somessa. Musiikkia tai jotain voi kuunnella, kunhan kuulee liikenteen, mutta keskittyy oikeasti siihen liikkumiseen eikä jää vain johonkin talon nurkalle puhelin kourassa nököttämään.

        Jos et tämän vertaa pysty heidän kanssaan tekemään, niin koulupsykologi ei välttämättä ole silloin riittävä apu sinulle ja sinun on hyvä ehkä pyytää hieman kokeneempaa auttajaa. Hyvä puoli, että tiedostaa ajoissa tarvitsevansa enemmän apua mitä sillä hetkellä on tarjolla ja osaa sitä pyytää.
        Voin sanoa, että tuollainen esiintymispelko/ahdistus ei helpotu ilman apuja iän kanssa vaan menee vaikeammaksi ellei osaa pyytää apua ajoissa ja painostaa ammattilaisille kuinka vaikeeta se on.

        Että kannattaa ehdottaa tuota päiväkirjaa tai käydä sanomassa (koulu)psykologille, että tarvitset enemmän apua mitä hän nyt sinulle antaa.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Jos olet oikein liikuntapelkoinen ja ahdistunut (psykologi tai lääkäri osaa kyllä arvioida) voit saada jopa vapauuksen liikunnasta. Silloin se ei vaikuta luokaltapääsyyn.

        Mulle nimittäin kävi niin, että mä olin alaluokilla niin kömpelo ja heikkovoimainen, että liikuntapäivät oli yhtä painajaista, Mä sain lääkäriltä vapautuksen ja nyt oon lukion viimeisellä. Armeijaan en taida päästä mutta jään ihan suosiolla ruununraakiksi (mut todennäköisesti vapautetaan rauhanaikaisesra palveluksesta)..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Jos olet oikein liikuntapelkoinen ja ahdistunut (psykologi tai lääkäri osaa kyllä arvioida) voit saada jopa vapauuksen liikunnasta. Silloin se ei vaikuta luokaltapääsyyn.

        Mulle nimittäin kävi niin, että mä olin alaluokilla niin kömpelo ja heikkovoimainen, että liikuntapäivät oli yhtä painajaista, Mä sain lääkäriltä vapautuksen ja nyt oon lukion viimeisellä. Armeijaan en taida päästä mutta jään ihan suosiolla ruununraakiksi (mut todennäköisesti vapautetaan rauhanaikaisesra palveluksesta)..

        Käytät kyllä niin vanhoja ja kuolleita sanoja, että epäilen sinun olevan lukio viimeisellä. Ellet ole vanhuusaikona palannut aikuislukioon.


    • Anonyymi

      Ennen jos sai ehdot liikunasta ,eli noin 25 vuotta sitten, Henkilön piti kesällä ehdot suorittaa liikunta makikan kanssa itä-Helsinki.Muuten olisi jäännyt luokalle.Tätä päivää en tiedä?Henkilö suoritti ehdot. Olin meinaan häntä tukemassa ja viemässä sinne tytäreni kanssa,joka oli pari omasta tahdostaan henkilölle märätyissä liikunta tehtävissä.Jos emme ulkopuolisina olisi häntä tukeneet.Ei olisi mennyt ja jäänyt luokalle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe