Leipälaatikko

Anonyymi

Eikö leipälaatikko mahdu pöydälle etkä halua pitää leipäpusseja näkösällä? Keksin ratkaisun, laitan leivät vetolaatikkoon, mahtuu pullapussikin tai vohvelit ja pari pientä tai yksi iso leipäpussi. Jos ostan enemmän leipää kerralla niin loput menee pakkaseen. Tason päällä sitten leikkuuritilä ja alla tarjotin mihin murut jää. Tässä on tavallista pienemmät vetolaatikot, mutta ihme kyllä tuohonkin mahtuu mukavasti.

6

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin mahtuu kun en tarvitse mitään laatikkoa. Pieni metallilankakori riittää kun siihen mahtuu hyvin päivän leivät, enempää en pidä pöydällä vaan pakkasessa ettei ehdi pilaantua.

      • Anonyymi

        Monessa asunnossa ei ole paljoa työtasoja, minulla aivan liian vähän, mutta laatikkoon saa kätevästi piiloon. Leikkuulaudatkin liian kapeita, tippuu vaan murut lattialle ja turhaan 4 kappaletta, yksi tai kaksi leveämpää olisi parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa asunnossa ei ole paljoa työtasoja, minulla aivan liian vähän, mutta laatikkoon saa kätevästi piiloon. Leikkuulaudatkin liian kapeita, tippuu vaan murut lattialle ja turhaan 4 kappaletta, yksi tai kaksi leveämpää olisi parempi.

        Ei ole minunkaan yksiössä liikaa työtasoja, tasan yksi 60 x 90 cm:n kokoinen ja siinä on tilaa viemässä mikro, kahvin- ja veden keittimet sekä pieni metallilankakori leiville. Silti tilaa on vielä laittaa itse ruokani kun en käytä valmisruokia. Astianpesukonettakaan ei ole vaan ihan normaali kaksialtainen tiskipöytä jonka päässä n. 40m x 60 cm tilaa esim ruoka-aineiden pilkkomiseen . Isompaa tilaa en tarvitsekaan.
        Leikkuualustat mulla on ns irtotavaraa , kalalle, lihalle ja vihanneksille omansa ja niitä tarvitsen vain ruoka-aineiden pilkkomisessa. Laatikoston yläpuolella olevaa leikkuulautaa en ole koskaan käyttänyt kun sitä ei ole mitenkään käsitelty ja pidän epähygieenisenä kun ei voi pestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minunkaan yksiössä liikaa työtasoja, tasan yksi 60 x 90 cm:n kokoinen ja siinä on tilaa viemässä mikro, kahvin- ja veden keittimet sekä pieni metallilankakori leiville. Silti tilaa on vielä laittaa itse ruokani kun en käytä valmisruokia. Astianpesukonettakaan ei ole vaan ihan normaali kaksialtainen tiskipöytä jonka päässä n. 40m x 60 cm tilaa esim ruoka-aineiden pilkkomiseen . Isompaa tilaa en tarvitsekaan.
        Leikkuualustat mulla on ns irtotavaraa , kalalle, lihalle ja vihanneksille omansa ja niitä tarvitsen vain ruoka-aineiden pilkkomisessa. Laatikoston yläpuolella olevaa leikkuulautaa en ole koskaan käyttänyt kun sitä ei ole mitenkään käsitelty ja pidän epähygieenisenä kun ei voi pestä.

        Mnulla on pieni kaksio ja ärsyttävä tupakeittiö. Taso vain 60x60, mutta onneksi mikrolle on oma paikka yläkaapeissa ja tiskipöydän alle mahtuu normaalikokoinen astianpesukone. Toista allasta käytän harvoin, sen päällä on tukeva leikkuulauta mitä käytän vain tasona. Ruuanteko hankalaa kun ei mahdu edes ruokapöytää mitä voisi käyttää tasona. Tekisi mieli ostaa airfryer, mutta sitten tiskipöydällä olisi entistä vähemmän tilaa tehdä mitään.


    • Anonyymi

      Joku muukin keksinyt, laihdutusohjelmassa oli varmaan metrin levyinen vetolaatikko täynnä herkkuja.

      • Anonyymi

        Näköjään vetolaatikoita jo yläkaapeissakin, mutta ei kovin kätevä kun niitä pitäisi pystyä katsomaan ylhäältä päin. Voihan leipiä säilyttää tavallisissa kaapeissakin, alhaalla tai ylhäällä, rinkelit tms ovat itsellkin yläkaapissa.

        Huvittava muoti ettei keittiössä saisi olla yläkaappeja, nyt ne samat muodin orjat ovat vaihtamassa kiireellä valkoiset sohvansa kukkasohviksi, se nyt sentään on parannus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe