USB kiintis

Kyselijä

Olen hommaamassa läppäriini ulkoisen kiintiksen. Mitä hintaluokkaa noin 100-200 gigan kiintikset on. Tarviiko mitä piuhoja vielä lisäksi. Toimiiko kiintis ihan vaan kun jonkun piuhan liittää koneeseen eli tunnistaa sen automaattisesti. Jostain luin, että yli 120 gigan kiintis pitäisi osioida kun ei isompaa "tunnista"?? Käyttis XP Home.

7

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      kaapelin tietysti ja jos winukan päivitykset ei ole kunnossa, (ainakin sp1) hae ne ensin. Pitäis tunistaa sitten isommatkin. Osioinnin se vaatii kumminkin enne formatointia.

      • Kyselijä

        Ok. Voiko sen asentaa/nimetä asemalle esim E kun C jo käytössä vai miten aseman nimitys sitten menee. Joku puhui jossain jostain kotelostakin. Tarviiko sellaisen erikseen hommata. Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei tiedä =)


      • 123
        Kyselijä kirjoitti:

        Ok. Voiko sen asentaa/nimetä asemalle esim E kun C jo käytössä vai miten aseman nimitys sitten menee. Joku puhui jossain jostain kotelostakin. Tarviiko sellaisen erikseen hommata. Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei tiedä =)

        levyn automaattisesti. Nimen voi toki vaihtaakin, jos haluaa. Kotelo?


      • Kyselijä
        123 kirjoitti:

        levyn automaattisesti. Nimen voi toki vaihtaakin, jos haluaa. Kotelo?

        Kotelo siihen kiintikseen. Näin joku mulle mainitsi, että se pitää erikseen ostaa kun ulkoinen?! Kellään heittää hinta-arvioita tuosta kiintiksestä mitä ne maksaa ja siitä kotelon hinnasta?


      • zaz
        Kyselijä kirjoitti:

        Kotelo siihen kiintikseen. Näin joku mulle mainitsi, että se pitää erikseen ostaa kun ulkoinen?! Kellään heittää hinta-arvioita tuosta kiintiksestä mitä ne maksaa ja siitä kotelon hinnasta?

        ei tarvii osioida eikä formatoida, jos ostat esim. hyväksi havaitun (oma mielipide) Maxtor Onetouchin. siinä on ulkoinen virtalähde, joten ei tarvii kikkailla arpapelillä sen kanssa, riittääkö usb-porttien kautta tuleva virta levyn pyörittämiseen.

        en suosittele usb-levyn osiointia ainakaan useampaan osioon. tulee vaan turhaan lisää levyosioita. ainakin näissä Onetoucheissa tiedostojärjestelmä oletuksena FAT32, joten jos ei tarvii käyttää 98:ssa, voi konvertoida NTFS:ksi.


      • Kyselijä kirjoitti:

        Ok. Voiko sen asentaa/nimetä asemalle esim E kun C jo käytössä vai miten aseman nimitys sitten menee. Joku puhui jossain jostain kotelostakin. Tarviiko sellaisen erikseen hommata. Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei tiedä =)

        Edullisen ja pienikokoisen (mahtuu paidan taskuun)ja toimii ilman virtalähdettä kotelon löytää esim. täältä
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16989818

        Siihen kun hommaa kannettavan kovalevyn joko käytetyn tai uuden.
        Itse tein sellaisen 2,1 GB käytetystä kovosta. Hinnaksi tuli kotelo postikuluineen 15e kovo postikuluineen 14,3e eli yhteensä 29,30e. Tuolla hintaa ei saa kuin 256MB USB-tikun.

        Isommat uudet kannettavan kovot maksaa 60e-130e.
        Huom! kovo tulee olla tuohon koteloon max. 9,5mm paksu.

        ME, W2K ja XP tunnistaa ilman ajureita. Asemalle ei tarvitse antaa kirjainta / nimeä vaan käyttis antaa automaattisesti ensimmäisen vapaan kirjaimen.

        Löytyy myös tavallisille 3,5" IDE kovolle kotelo mutta se on suurempi, painavampi, kalliimpi ja vaatii toimiakseen virtalähteen. Esimerkki löytyy täältä.
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16860240


      • Kyselijä
        Rakentelija kirjoitti:

        Edullisen ja pienikokoisen (mahtuu paidan taskuun)ja toimii ilman virtalähdettä kotelon löytää esim. täältä
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16989818

        Siihen kun hommaa kannettavan kovalevyn joko käytetyn tai uuden.
        Itse tein sellaisen 2,1 GB käytetystä kovosta. Hinnaksi tuli kotelo postikuluineen 15e kovo postikuluineen 14,3e eli yhteensä 29,30e. Tuolla hintaa ei saa kuin 256MB USB-tikun.

        Isommat uudet kannettavan kovot maksaa 60e-130e.
        Huom! kovo tulee olla tuohon koteloon max. 9,5mm paksu.

        ME, W2K ja XP tunnistaa ilman ajureita. Asemalle ei tarvitse antaa kirjainta / nimeä vaan käyttis antaa automaattisesti ensimmäisen vapaan kirjaimen.

        Löytyy myös tavallisille 3,5" IDE kovolle kotelo mutta se on suurempi, painavampi, kalliimpi ja vaatii toimiakseen virtalähteen. Esimerkki löytyy täältä.
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16860240

        Kiitos vastauksesta. Nyt vaan hommaamaan se sitä kovoo :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe