Olen hommaamassa läppäriini ulkoisen kiintiksen. Mitä hintaluokkaa noin 100-200 gigan kiintikset on. Tarviiko mitä piuhoja vielä lisäksi. Toimiiko kiintis ihan vaan kun jonkun piuhan liittää koneeseen eli tunnistaa sen automaattisesti. Jostain luin, että yli 120 gigan kiintis pitäisi osioida kun ei isompaa "tunnista"?? Käyttis XP Home.
USB kiintis
7
729
Vastaukset
- ...
kaapelin tietysti ja jos winukan päivitykset ei ole kunnossa, (ainakin sp1) hae ne ensin. Pitäis tunistaa sitten isommatkin. Osioinnin se vaatii kumminkin enne formatointia.
- Kyselijä
Ok. Voiko sen asentaa/nimetä asemalle esim E kun C jo käytössä vai miten aseman nimitys sitten menee. Joku puhui jossain jostain kotelostakin. Tarviiko sellaisen erikseen hommata. Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei tiedä =)
- 123
Kyselijä kirjoitti:
Ok. Voiko sen asentaa/nimetä asemalle esim E kun C jo käytössä vai miten aseman nimitys sitten menee. Joku puhui jossain jostain kotelostakin. Tarviiko sellaisen erikseen hommata. Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei tiedä =)
levyn automaattisesti. Nimen voi toki vaihtaakin, jos haluaa. Kotelo?
- Kyselijä
123 kirjoitti:
levyn automaattisesti. Nimen voi toki vaihtaakin, jos haluaa. Kotelo?
Kotelo siihen kiintikseen. Näin joku mulle mainitsi, että se pitää erikseen ostaa kun ulkoinen?! Kellään heittää hinta-arvioita tuosta kiintiksestä mitä ne maksaa ja siitä kotelon hinnasta?
- zaz
Kyselijä kirjoitti:
Kotelo siihen kiintikseen. Näin joku mulle mainitsi, että se pitää erikseen ostaa kun ulkoinen?! Kellään heittää hinta-arvioita tuosta kiintiksestä mitä ne maksaa ja siitä kotelon hinnasta?
ei tarvii osioida eikä formatoida, jos ostat esim. hyväksi havaitun (oma mielipide) Maxtor Onetouchin. siinä on ulkoinen virtalähde, joten ei tarvii kikkailla arpapelillä sen kanssa, riittääkö usb-porttien kautta tuleva virta levyn pyörittämiseen.
en suosittele usb-levyn osiointia ainakaan useampaan osioon. tulee vaan turhaan lisää levyosioita. ainakin näissä Onetoucheissa tiedostojärjestelmä oletuksena FAT32, joten jos ei tarvii käyttää 98:ssa, voi konvertoida NTFS:ksi. Kyselijä kirjoitti:
Ok. Voiko sen asentaa/nimetä asemalle esim E kun C jo käytössä vai miten aseman nimitys sitten menee. Joku puhui jossain jostain kotelostakin. Tarviiko sellaisen erikseen hommata. Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei tiedä =)
Edullisen ja pienikokoisen (mahtuu paidan taskuun)ja toimii ilman virtalähdettä kotelon löytää esim. täältä
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16989818
Siihen kun hommaa kannettavan kovalevyn joko käytetyn tai uuden.
Itse tein sellaisen 2,1 GB käytetystä kovosta. Hinnaksi tuli kotelo postikuluineen 15e kovo postikuluineen 14,3e eli yhteensä 29,30e. Tuolla hintaa ei saa kuin 256MB USB-tikun.
Isommat uudet kannettavan kovot maksaa 60e-130e.
Huom! kovo tulee olla tuohon koteloon max. 9,5mm paksu.
ME, W2K ja XP tunnistaa ilman ajureita. Asemalle ei tarvitse antaa kirjainta / nimeä vaan käyttis antaa automaattisesti ensimmäisen vapaan kirjaimen.
Löytyy myös tavallisille 3,5" IDE kovolle kotelo mutta se on suurempi, painavampi, kalliimpi ja vaatii toimiakseen virtalähteen. Esimerkki löytyy täältä.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16860240- Kyselijä
Rakentelija kirjoitti:
Edullisen ja pienikokoisen (mahtuu paidan taskuun)ja toimii ilman virtalähdettä kotelon löytää esim. täältä
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16989818
Siihen kun hommaa kannettavan kovalevyn joko käytetyn tai uuden.
Itse tein sellaisen 2,1 GB käytetystä kovosta. Hinnaksi tuli kotelo postikuluineen 15e kovo postikuluineen 14,3e eli yhteensä 29,30e. Tuolla hintaa ei saa kuin 256MB USB-tikun.
Isommat uudet kannettavan kovot maksaa 60e-130e.
Huom! kovo tulee olla tuohon koteloon max. 9,5mm paksu.
ME, W2K ja XP tunnistaa ilman ajureita. Asemalle ei tarvitse antaa kirjainta / nimeä vaan käyttis antaa automaattisesti ensimmäisen vapaan kirjaimen.
Löytyy myös tavallisille 3,5" IDE kovolle kotelo mutta se on suurempi, painavampi, kalliimpi ja vaatii toimiakseen virtalähteen. Esimerkki löytyy täältä.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16860240Kiitos vastauksesta. Nyt vaan hommaamaan se sitä kovoo :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568