eToro ja "veronkierto"

Anonyymi

Hei! Heti alkuun toive, että jos olette vastaamassa "veronkierto on laitonta" tai "rikollinen" tms. vastaavaa moralisoivaa settiä, jättäkää suosiolla vastaamatta, kiitos. Tiedän, että verottajan huijaaminen on laitonta ja mahdollisesti rangaistavaa.

Ajattelin perustaa eToroon tilin, mutta mietityttää tuo, että meneekö siitä tieto esim. osakkeiden omistuksesta/myynnistä kuitenkin jotain kautta verottajalle, vaikka: eToro ei toimita automaattisesti 9A-tietoja verottajalle. Sijoittaja joutuu täyttämään tarvittavat tiedot siis itse. (sijoittaja.fi) eToro kuitenkin: Ilmoittaa verotiedot CRS:ään osallistuvien maiden sääntelyvelvoitteiden mukaisesti (eToro.com).

En oikein ymmärrä noita FATCA ja CRS -hommia käytännössä, mietin vain, että selviääkö verottajalle käytännössä kuitenkin jotain kautta se, että jos omistan tai olen myynyt esim. osakkeita eToron kautta, jos niitä ei itse ilmoita?

Se, miksi yritän tätä sijoittamista ilman verottajalle selviämistä toteuttaa, on, että itselläni on useampi sata tonnia velkaa ulosotossa, ja jos selviää, että minulla on osakeomistuksia, ne saatetaan ulosmitata. En halua säästää osakkeisiin vähistä tuloista ensin ja sitten menettää niitä ulosottoon velkojen maksuun, joita en tule koskaan saamaan maksettua.

Kiitos asiallisista vastauksista, jos tiedätte asiasta.

3

2184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensin olet jättänyt velkasi maksamatta ja sitten pitäisi huijata vielä verottajaa. Rotta.

      Verottaja voi saada tiedon ja huomata asian tai voi olla huomaamatta. Riippuu ihan siitä, miten valvontatoimet satutaan milloinkin kohdistamaan.

    • Anonyymi

      Pidä eTorossa tili USD, kun kotiutat ja vaihdat rahat euroiksi, realisoituu mahdollinen kurssivoitto. Samoin varojen käyttäminen jonkun hyödykkeen tai palvelun ostamiseksi realisoi kurssivoiton. (Tarkistamaton tieto).

      Koska olet ulosotossa, selvitä voitko tehdä töitä jonkin muun maan juristerian piirisissä. Virossa on eResidence visa, Azerbaizdanissa myös ja ehkä jossain muualla. (Selvitä tämä, tarkistamaton tieto).
      https://dth.az/become-resident
      Rahojen siirtelystä tulee koko ajan vaikeampaa ja vaikeampaa.

      Erään tunnetun suomalaisen puoliso jä kiinni velallisen epärehellisyydestä, ennen kuolemaansa hän kertoi, että hänen suurin virheensä oli nostaa varoja Suomalaisesta pankkiautomaatista. Hän kertoi itsellään olleen Nigerialaisen pankkitilin.

      Älä veivaa rahoja suomalaisen pankkitilin kautta. Kerrothan täällä, mitä sait selville. En kehoita tekemään rikoksia, vaan selvittelemään asioita. Ulosotto vanhenee käsittääkseni maks. 20 vuodessa ja velallisen epärehellisyys pidentää ajan 30:een vuoteen.

    • Anonyymi

      Unohtui vielä lisätä, että eToron käyty kauppa ei ole oikeasti osakekauppaa, vaan käyt kauppaa markkinatakaajan kanssa (market maker). Sinulla on siis sopimus eToron kanssa vähän samaan tapan kuin vakuutusyhtiön kanssa tehdyssä sijoitusvakuutuksessa, jossa sinä sijoitat rahaa vakuutuskuoreen. Vakuutuskuoressa olevat osakesijoitukset eivät ole sinun vaan vakuutusyhtiön. eToron sijoitussopimukset ovat ns. vakioimattomia johdannaisia, joihin ei päde tappioiden vähennyskelpoisuus. Rahan siirtely eToron ulkopuolelle euroiksi realisoi mahdollisen voiton tai tappion, mutta tappio ei ole vähennyskelpoinen. (Onko tästä jollakin varma tieto?).

      Liittymällä veronmaksajien keskusliittoon saat jäsenenä juristilta neuvontaa veroasioissa:

      https://www.veronmaksajat.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe