Mulla on pöytäkone, jossa viimeisin LTS Ubuntu.
Käytän sitä päivittäin, ja säännöllisin väliajoin siihen tulee päivityksiä, jotka yleensä lataan saman tien.
Läppärissä, joka on ollut viime aikoina vähemmällä käytöllä, on sama käyttöjärjestelmä, ja olen avannut sen silloin tällöin juurikin tarkoiteuksella pitää senkin päivitykset ajan taslla.
Kuitenkaan pitkään aikaan, varmaankin yli 1v, se ei ole vastaanottanut ainuttakaan päivitystä, vaan kerran toisensa jälkeen tulee ilmoitus, että "tämän tietokoneen ohjelmistot on päivitetty".
Alan olla huolissani tietoturva- ja virus-seikkojen takia.
Tietääkö kukaan sanoa, mistä tässä voi olla kysymys.
Toinen päivittyy, toinen ei
8
288
Vastaukset
- Anonyymi
Viimeisin Ubuntu on julkaistu tänä vuonna.
- Anonyymi
Kannattaisiko ehkä virkistää järjestelmän päivitystietokantaa?
Update ohjelman ikkunassa (katson tätä kyllä Mintistä) on Refresh-nappula. - Anonyymi
Elikkä sinulla on 20.04LTS.
Hae vasemmalta alhaalta klikaten Ohjelmistot ja päivitykset.
Klikkaa ekasivulta päälle lähteet main, universe, restricted, multiverse.
Sitte välilehdeltä Päivitykset klikkaat valikoista kaikki jotka viittaavat nopeimpaan päivitykseen.
Välilehti Kehittäjävalinnat tarjoaa vieläkin tuoreemmat päivitykset, se on testaajille.
Tarkasta myös välilehti Muut ohjelmistot, että ei ole ylimääräisiä lähteitä.
Päätteeltähän ubuntu päivittyy komennolla:
sudo apt dist-upgrade- Anonyymi
"Klikkaa ekasivulta päälle lähteet main, universe, restricted, multiverse. "
Voiko nuo kaikki lähteet hyväksymällä syntyä tietoturva- tai toimivuusongelmia?
En jaksa muistaa, mutta Mintiä koskien luin taannoin jotakin noista eri lähteista ja niiden selvityksistä.
Mintissä valitsin turvapäivitykset, mutta silti se tarjoilee myös kenelipäivityksiä, jotka olen hyväksynyt ja ainakin toistaiseksi kaikki mennyt ok.
"The Linux Mint Update Manager presents updates in three different categories; Security Updates, Software Updates, and Kernel Updates."
- https://livingthelinuxlifestyle.wordpress.com/2021/04/19/how-to-update-linux-mint/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Klikkaa ekasivulta päälle lähteet main, universe, restricted, multiverse. "
Voiko nuo kaikki lähteet hyväksymällä syntyä tietoturva- tai toimivuusongelmia?
En jaksa muistaa, mutta Mintiä koskien luin taannoin jotakin noista eri lähteista ja niiden selvityksistä.
Mintissä valitsin turvapäivitykset, mutta silti se tarjoilee myös kenelipäivityksiä, jotka olen hyväksynyt ja ainakin toistaiseksi kaikki mennyt ok.
"The Linux Mint Update Manager presents updates in three different categories; Security Updates, Software Updates, and Kernel Updates."
- https://livingthelinuxlifestyle.wordpress.com/2021/04/19/how-to-update-linux-mint/Tuskinpa sen kummemmin.
- Anonyymi
Hoituu komennolla:
sudo apt update && sudo apt upgrade - Anonyymi
Toiset operaattorit ovat hitaampia kuin toiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt424712Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532564Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611015Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh71954- 118911
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70874- 137825
- 48810
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,49767