OK-Perintä on rikollinen huijjariyritys. Olen saanut laskuja kyseiseltä perintä-
firmalta. Olen ollut puhelinyhteydessä yritykseen ja kertonut, ettei perittävää
velkaa ole olemassakaan, enkä ole velallinen. Yritys ei kommentoi, miksi
ovat lähettäneet huijauslaskuja, mutta ovat sanoneet, että laskut voi heittää
pois. Kyseessä on ikä-ihmisiin hohdistuva huijaus. Olen ollut yhteydessä
kuluttaja-asiamieheen. Siellä palautteeni on kirjattu vastaanotetuksi,
mutta he eivät lähde ajamaan yksityisen henkilön asiaa.
Joten Perimistoimistojen toimintaa ei valvo kukaan.
Olkaapa kaikki varuillanne, jos saatte postia OK-Perinnältä.
OK-Perintä lähettää huijauslaskuja
23
10827
Vastaukset
- Anonyymi
Voin yhtyä tapaukseesi. Sain kuukausi sitten maksettua hulppeat 66000 € uo velat pois alta noin 12 eri lainan myöntäjältä jotka kaikki otin vuonna 2017. Yksi näistä oli eriteltynä OK-Perintä, joka edelleen lähettää haamukirjeitä jostain Blue Financen 100€ velasta mikä kaikkien korkojen, perintäkulujen, muiden kulujen jälkeen olisi avoin saldo 366,07€ edelleen maksettavana??
- Anonyymi
kaikki perintäfirmat tekee muuten samaa
- Anonyymi
Mulla on täysin sama summa ja myös blue finance! Miten sait asian selvitettyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on täysin sama summa ja myös blue finance! Miten sait asian selvitettyä?
Tota huiari ok perintää kohtaa voidaan tehdä yhteisö kanne, törkeästä petoksesta
- Anonyymi
Ei ole ihme, ettei kuluttajaneuvonta ole asiasta kiinnostunut, koska perintätoimistojen valvonta kuuluu aluehallintovirastolle, ja tarkemmin etelä-suomen aluehallintovirastolle. Joten jos tuntee tulleensa kaltoinkohdelluksi niin sinne on oltava yhteydessä ei kuluttajaviranomaisiin.
https://avi.fi/asioi/henkiloasiakas/valvonta-ja-kantelut/raha-ja-omaisuus/perintatoimistot- Anonyymi
Tutkintapyyntö. Ainut tapa.
- Anonyymi
Sain taannoin OK perinnältä laskun josta en tiennyt edes olevani perinnässä. Historiani tietäen maksoin laskun pois. Tästä noin 3 viikkoa eteenpäin perintö ilmoitti, että olen maksanut liikaa. Juuri tämän kyseisen laskun verran. Sain kaksi vaihtoehtoa : joko pidän maksetut rahat OK perinnän tilillä tulevia maksuja varten tai saan rahani takaisin mutta he veloittavat 10€ käsittely maksun. Oksettavan röyhkeää huijaamista. Lähettelevät perättömiä maksuja, ja jos/kun haluat rahasi takaisin veloittavat sinulta ”käsittelymaksun”. Syytteeseen joutaisivat.
- Anonyymi
Välillä näistä yrityksistä soittelevat myös erittäin törkeästi käyttäytyvät edustajat jotka jopa uhkailevat että maksu pitää löytyä heti tai alkaa tapahtua...ihme touhua.
- Anonyymi
Kaikki perintäfirmat pitäisi kieltää lailla ja valtion olla ainoa joka saisi perintää tehdä.
Ulkomaille suurin osa noiden firmojen voitoista menee verovapaasti- Anonyymi
Kannatetaan!
- Anonyymi
Sain perintäkirjeen OK-perinnälle jo kerran maksetuista laskuista terveystoimesta, niinkuin olisivat nyt siirtyneet HVA:n saataviksi (siis uudelleen) tai OK-perinnän vilungin kautta toisen perintätoimiston kautta. Minne mun rahat sitten alunperin menivät? Ei hyvä heilu, jos mua nyt koetetaan rahastaa - kantelu AVI:in lähtee heti.
Kumpi olisi tehokkaampi/nopeampi: rikoilmoitus vaiko kantelu aluehallintovirastoon? - Anonyymi
Rahalla ei ole moraalia joten miten ihmeessä rahan perässä juoksijalla voisi moraali olla?
Mutku "olin nuori ja tarvitsin rahaa."
Keskenkasvuiset tavoittelee omaisuuden kasvua, pelokkaat keräävät tavaroita turvakseen. - Anonyymi
Maksakaa laskunne eräpäivänä!
- Anonyymi
homovastainen laurila escarmatin tehtaan johtajana. kyllä kiusaajat vain pääsee paikkoihin
- Anonyymi
Puhelimeeni tuli tekstiviesti OKperinnältä. En ole mitenkään ollut tekemisissä kyseisen firman kanssa, joten ei minun puhelinnumeronikaan pitäisi olla heillä tiedossa. Eikä muutenkaan, koska numeroni on salainen. Harmi, että se on Elisan numero, joten joudun siirtymään toiselle operaattorille.
- Anonyymi
Perintä firmojen kirjeet suoraa roskalaatikon maksupalveluun ja puhelut estolle pääsee paljon vähemmällä. Huom:parkkipate/pete eivät ole lain mukaan ulosotto kelpoisia suoraa lasilta roskiin,voipi vapaasti tarkistaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perintä firmojen kirjeet suoraa roskalaatikon maksupalveluun ja puhelut estolle pääsee paljon vähemmällä. Huom:parkkipate/pete eivät ole lain mukaan ulosotto kelpoisia suoraa lasilta roskiin,voipi vapaasti tarkistaa
Kantsii olla tarkkana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, niin minullekin tuli tekstari parin vastaamatta jättämäni puhelun jälkeen, tekstarin mukaan perinnässä olisi jotakin huomioitavaa. Ei minulla ole mitään maksamatonta, lisäksi puhelu tuli tosi pitkän numerosarjan numerosta, josta puhelimeni varoitteli mahd.petokseksi.
- Anonyymi
ei soveliasta
- Anonyymi
Itse suosittelen vain tarkistamaan Suomen ulosottoviraston sivuilta eli omatiedosta mitä on ulosotossa ja unohtaa kaikki muut perintälaskut. Ite en luota ainoaankaa perintätoimistoon, paitsi ehkä niihi jotka tiiän legiteiks kute Ropo. Ainoat perintäkirjeet mikkä kannattaa aukoo on ne mis on pankin logo kute OP tai S-Pankki. Ja niihenki kohalla aina soitto pankkiin jos hiukankaa epäillyttää. Poliisin ja veroviraston sekä pankkien verkkosivuilla on usein ohjeet siihen et miten toimia jos tulee yllätys perintälaskuja joita ei pitäis tulla.
Mut kuten mainihin. Ihe en kaho muutaku sitä mitä oikeesti on ulosotossa. Vaikka perintä ja ulosotto ovat eriasia, perintä on ihan huijausta. Ennemmin antaa mennä ulosottoviraston kautta ulosottoon koska silloin tietää että on oikeesti maksamatta ja sitä kautta voi myös helpommin tehä lain mukaiset suunnitelmat maksulle.
Ja sit se et peritään käsittelymaksu siit et saat ylimaksetut rahas takasi, se on jo laitonta. Edes Telia ei vaadi käsittelymaksuja jos haluut ylijäämät takasi. Ainut este niil on se et kui paljo sitä takasinmaksettavaa on koska siirtokustannukset. - Anonyymi
12 vuotta sitten sain perintäkirjeen kun minun nimissä oli tehty pikavippi ja hätä kun tuli niin maksoin sen ja sitten soitin kuluttaja asiamiehelle ja tänne ok perintään niin sain sieltä kirjeen että olen antanut omat pankkitunnukseni jollekin hyötytarkoituksessa yms..sontaa ja joku oli nimissäni ottanut 150 eur.ja maksoin siitä 400 ja miten voin antaa kenellekään mitään tunnuksia tai edes joku salaa ottanut koska minun käyttäjätunnus on ainoastaan muistissani.rikosilmoitus ei johtanut mihinkään.tälläisiä kokemuksia.neuvoni on että älä maksa ennenkunolet tehnyt rikos ilmoituksen.
- Anonyymi
Juuri niin, ei pidä maksaa kaikkea.
- Anonyymi
Yitystä heillä ainakin riittää, Eikö tuota puhelinnumero saa mitenkään jäjitettyä, jotta vois antaa poliisin hoitaako. asiaa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346