Uusi OTV-lakialoite taas tulilla

Se vuonna aiemmin hylätty lakialoite on taas tullut kierrätettäväksi, vähän samaan tapaan kuin P.R:n jokavuotinen ikuisuusaloite abortin viikkorajojen laskemiseksi.

https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Lakialoite/Sivut/LA_26 2021.aspx#SaadosOsa

Allekirjoittajista näkee, ketkä on eduskunnan abortinvastustajat. :)
Kunpa nämä joskus käyttäisivät samalla lailla rahaa ja aikaa lasten pahoinvoinnin hoitamiseen... Minusta kyllä vaikuttaa ettei ihan lataa täysillä noilla, kun Etene ja Gynekologit ja Lääkäriliitto on kertoneet että potilasturvallisuus on Suomessa tärkeämpi asia kuin hoitajien oikeus määritellä omat virkavelvollisuutensa työssä, mihin ovat itse hakeutuneet.

12

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämänkin asian suhteen problematiikka on ilmeinen: JOS annetaan henkilöstölle lupa tehdä valintoja vakaumustensa mukaan laajalti, ollaan lopulta suossa. Vakaumuksiahan riittää. Sitä nämä äänekkäät neropatit vain eivät tunnu ymmärtävän.

      Mr X

    • Anonyymi

      Harmittaako? :)

      Jos laki lepsuunnutetaan vastoin kaikkea inhimillistä järkeä, luuletko ettei sen takaisin muuttamisesta tulla tekemään säännöllisesti aloitteita ja niin kauan että tilanne muuttuu?

      Meinaatko siis että tismalleen samat ihmiset, eikä ketään enempää on myös lain entisellään pitämisen kannalla?

      • Anonyymi

        Minä haluan ett lakiin lisätään vakaumukseni, sen mukaan oikeus olla hoitamatta uskovaisia tai persuja ja haluan vakaumukseni mukaan heivata heidät pihalle jos heillä menee palko nokkaan että käytän mielipiteen oikeuttani kun sanon suoran ja rohkeen mielipiteen ettei he ole potilaita mitä vakaumus sallii hoitamaa. 🤭

        - hoituri-


      • Anonyymi

        Luuletko SINÄ, että tässä maassa ihan helposti muistellaan lakeja edestakaisin muutaman vuoden välein? Entä luuletko sinä, että tässä maassa on pilvin pimein ihmisiä, jotka ovat laillasi jumissa aborttiasiassa?

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluan ett lakiin lisätään vakaumukseni, sen mukaan oikeus olla hoitamatta uskovaisia tai persuja ja haluan vakaumukseni mukaan heivata heidät pihalle jos heillä menee palko nokkaan että käytän mielipiteen oikeuttani kun sanon suoran ja rohkeen mielipiteen ettei he ole potilaita mitä vakaumus sallii hoitamaa. 🤭

        - hoituri-

        Joo ja voin osoittaa heille myös halveksuntani jos he elää tavalla mitä en hyväksy. Lainattu abortinvastustajan tekstistä. Miten se sitten sikiöitä pelastaa on kyllä arvoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluan ett lakiin lisätään vakaumukseni, sen mukaan oikeus olla hoitamatta uskovaisia tai persuja ja haluan vakaumukseni mukaan heivata heidät pihalle jos heillä menee palko nokkaan että käytän mielipiteen oikeuttani kun sanon suoran ja rohkeen mielipiteen ettei he ole potilaita mitä vakaumus sallii hoitamaa. 🤭

        - hoituri-

        "Minä haluan ett lakiin lisätään vakaumukseni, sen mukaan oikeus olla hoitamatta uskovaisia tai persuja"

        Ketäs siinä ollaan tappamassa?
        Käsittääkseni hoitohenkilökunta ei voi valikoida ja syrjiä asiakkaitaan joidenkin ominaisuuksien, kuten rodun, sukupuolen, seksuaalisuuden, uskonnon, poliittisen vakaumuksen, sosiaalisen aseman tms. seikan perusteella.

        Mutta tämähän ei tällä kertaa "hoituria" leikkivälle trollille tullut pieneen mieleen.. ;)

        "Luuletko SINÄ, että tässä maassa ihan helposti muistellaan lakeja edestakaisin muutaman vuoden välein? Entä luuletko sinä, että tässä maassa on pilvin pimein ihmisiä, jotka ovat laillasi jumissa aborttiasiassa?"

        Miksei jos on tarvetta. Tuntuu ne hullumpaakin saavat aikaan.
        Taitaa niitä "jumissa" (?) olevia olla valtaenemmistö jota siis -hyshys- ei saa misssään nimessä päästää ääneen...

        "Miten se sitten sikiöitä pelastaa on kyllä arvoitus."

        Tietävät sitten varautua millä tavoin heistä monet sitten tuon TEON perusteella sen jälkeen ajattelee ja tietäessään suhtautuu. Ja viisaimmat älyää vielä perua koko verisen hinkunsa ja säilyttää arvokkuutensa muidenkin silmissä.


      • Niin ei minua nyt mitenkään "harmita". Ihmetyttää vain että mitä tuollakaan jankutuksella oikein voitetaan muuta kuin että annetaan entistä omituisempi kuva itsestä, ETENE perusteli asian niin hyvin, mutta ilmeisesti se ei ole mennyt jakeluun ensinkään.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Niin ei minua nyt mitenkään "harmita". Ihmetyttää vain että mitä tuollakaan jankutuksella oikein voitetaan muuta kuin että annetaan entistä omituisempi kuva itsestä, ETENE perusteli asian niin hyvin, mutta ilmeisesti se ei ole mennyt jakeluun ensinkään.

        Eli ei saisi sittenkään edes yrittää muuttaa lakia eikä tehdä mitään? XD Ja kuitenkin täällä jatkuvasti jankutetaan "miksi kukaan ei tee mitään jos jotakin on väärin" jne.


    • Anonyymi

      Miksei Tanus ymmärtänyt asiaa silloin vuosia sitten vaikka se kärsivällisesti selitettiin... Alan epäillä että on jotain dementiaa...

      Silloin koitettiin selittää mutta ei ole mennyt perille...

      • Anonyymi

        Miksei täysvapaan lain vinkujat ymmärtäneet asiaa tämän jälkeen,..
        kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3548


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei täysvapaan lain vinkujat ymmärtäneet asiaa tämän jälkeen,..
        kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3548

        "Miksei täysvapaan lain vinkujat ymmärtäneet asiaa tämän jälkeen,..
        kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3548"

        Hyvinhän tuo on mennyt.... :) Asia edennyt jo pitkälle.

        Toisin meni tällä:

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/417

        :)))


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "Miksei täysvapaan lain vinkujat ymmärtäneet asiaa tämän jälkeen,..
        kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3548"

        Hyvinhän tuo on mennyt.... :) Asia edennyt jo pitkälle.

        Toisin meni tällä:

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/417

        :)))

        Vai hyvin meni 1400 nimellä? XD Onhan se moninkertaisesti vähemmän kuin ei-mainostetulla tai jopa vihermedian halveksumalla lasten oikeus -aloitteella.
        Ei kai ole oletettavissa että monetkaan haluaisi tukea ehkäisyvälineiden kieltoa.

        Menestys riippuu siis ihan siitä kuinka tunnettu koko aloite on, senhän tämä osoittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe