Haluaisin aloittaa perinnekivääriammunnan, mutta olen hieman hajuton sen aloittamisen menetelmistä. Internetistäkään ei ole löytynyt kunnolla tietoa miten sen voi aloittaa.
Olen reserviläisliiton jäsen, ja olen käynyt muutaman kerran sen kautta radalla, mutta pystynkö res.-liiton kautta jotenkin aloittamaan tämän? Asun Helsingissä, joten olisi hyvä jos täältä lähistöltä löytyisi rata/seura
Miten aloittaa perinneammunta (kivääri)?
5
2692
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle. Ratapäivät löytyvät piirin lehdestä. Niitä on nyt syksyllä muutama. Voit käydä myös mpk vuoroilla vaikka niillä pääasiassa ammutaan puoliautomaateilla.
Juttele rohkeasti muiden perinnekiväärihemmojen kanssa ja kysele neuvoja. Muutaman kerran vuodessa on piirin kilpailuja ja niiden perusteella valitaan piirin edustajat SM kisoihin.
Ressuliiton sivuilta löytyy myös ohjeet joilla sotilaskiväärin saa tuunattua kisakuntoon.- Anonyymi
"Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle"
Ei ole kivääriä, tämä on suurin este lajin aloitukselle. Juttelin ressuammunnoissa erään ukon kanssa, ja hän sanoi että jopa perinneaseeseen tarvitsee ampumapäiväkirjan, ja radoille tarvitsee oman kiväärin.
Voiko TT2 perinneasetta hakea ilman päiväkirjaa, vai pystytkö valistamaan minua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle"
Ei ole kivääriä, tämä on suurin este lajin aloitukselle. Juttelin ressuammunnoissa erään ukon kanssa, ja hän sanoi että jopa perinneaseeseen tarvitsee ampumapäiväkirjan, ja radoille tarvitsee oman kiväärin.
Voiko TT2 perinneasetta hakea ilman päiväkirjaa, vai pystytkö valistamaan minua?Kiväärin puute ei ole este. Piirillä on lainakivääreitä. Muutama pystykorva ja puoliautomaattisia ressukivääreitä. Laita sähköposti ressuseurasi ampumavastaavalle ja kysy neuvoa. Seurolilla on jonkin verran omia aseita, samoin piirillä ja mpk:lla sitten enemmän. En muista ihan tarkkaan pitikö olla mpk:n vuoro vai liikkuivatko aseet myös piirin vuoroilla. Kannattaa osallistua seuraaville sra-kursseille ja käydä ampumassa muutoinkin vuoroilla laina kivääreillä ja pistooleilla. Omaa asetta ei kannata ihan heti hankkia, vaan katsastaa rauhassa mitä haluaa. Samalla tutustut porukkaan. Saat perinnekivääriin aika helposti luvan, jos sinulla on pohjalla ressuammuntoja ym. Voihan sitä suoraankin hakea, mutta mainitsemani tie on kaikkein helpoin.
https://poliisi.fi/hae-aselupaa
- Anonyymi
Minulla on luppakorva kivääri.
- Anonyymi
Olet kovasti hauska ja kaikki nauravat, mutta voisitko ystävällisesti siirtyä johonkin lapsille tarkoitettuun keskusteluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101611- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671462Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231268Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901124Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70941Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su138920- 87786
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr183768Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud204739