Haluaisin aloittaa perinnekivääriammunnan, mutta olen hieman hajuton sen aloittamisen menetelmistä. Internetistäkään ei ole löytynyt kunnolla tietoa miten sen voi aloittaa.
Olen reserviläisliiton jäsen, ja olen käynyt muutaman kerran sen kautta radalla, mutta pystynkö res.-liiton kautta jotenkin aloittamaan tämän? Asun Helsingissä, joten olisi hyvä jos täältä lähistöltä löytyisi rata/seura
Miten aloittaa perinneammunta (kivääri)?
5
2379
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle. Ratapäivät löytyvät piirin lehdestä. Niitä on nyt syksyllä muutama. Voit käydä myös mpk vuoroilla vaikka niillä pääasiassa ammutaan puoliautomaateilla.
Juttele rohkeasti muiden perinnekiväärihemmojen kanssa ja kysele neuvoja. Muutaman kerran vuodessa on piirin kilpailuja ja niiden perusteella valitaan piirin edustajat SM kisoihin.
Ressuliiton sivuilta löytyy myös ohjeet joilla sotilaskiväärin saa tuunattua kisakuntoon.- Anonyymi
"Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle"
Ei ole kivääriä, tämä on suurin este lajin aloitukselle. Juttelin ressuammunnoissa erään ukon kanssa, ja hän sanoi että jopa perinneaseeseen tarvitsee ampumapäiväkirjan, ja radoille tarvitsee oman kiväärin.
Voiko TT2 perinneasetta hakea ilman päiväkirjaa, vai pystytkö valistamaan minua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle"
Ei ole kivääriä, tämä on suurin este lajin aloitukselle. Juttelin ressuammunnoissa erään ukon kanssa, ja hän sanoi että jopa perinneaseeseen tarvitsee ampumapäiväkirjan, ja radoille tarvitsee oman kiväärin.
Voiko TT2 perinneasetta hakea ilman päiväkirjaa, vai pystytkö valistamaan minua?Kiväärin puute ei ole este. Piirillä on lainakivääreitä. Muutama pystykorva ja puoliautomaattisia ressukivääreitä. Laita sähköposti ressuseurasi ampumavastaavalle ja kysy neuvoa. Seurolilla on jonkin verran omia aseita, samoin piirillä ja mpk:lla sitten enemmän. En muista ihan tarkkaan pitikö olla mpk:n vuoro vai liikkuivatko aseet myös piirin vuoroilla. Kannattaa osallistua seuraaville sra-kursseille ja käydä ampumassa muutoinkin vuoroilla laina kivääreillä ja pistooleilla. Omaa asetta ei kannata ihan heti hankkia, vaan katsastaa rauhassa mitä haluaa. Samalla tutustut porukkaan. Saat perinnekivääriin aika helposti luvan, jos sinulla on pohjalla ressuammuntoja ym. Voihan sitä suoraankin hakea, mutta mainitsemani tie on kaikkein helpoin.
https://poliisi.fi/hae-aselupaa
- Anonyymi
Minulla on luppakorva kivääri.
- Anonyymi
Olet kovasti hauska ja kaikki nauravat, mutta voisitko ystävällisesti siirtyä johonkin lapsille tarkoitettuun keskusteluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346