Miten aloittaa perinneammunta (kivääri)?

Anonyymi

Haluaisin aloittaa perinnekivääriammunnan, mutta olen hieman hajuton sen aloittamisen menetelmistä. Internetistäkään ei ole löytynyt kunnolla tietoa miten sen voi aloittaa.
Olen reserviläisliiton jäsen, ja olen käynyt muutaman kerran sen kautta radalla, mutta pystynkö res.-liiton kautta jotenkin aloittamaan tämän? Asun Helsingissä, joten olisi hyvä jos täältä lähistöltä löytyisi rata/seura

5

2931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle. Ratapäivät löytyvät piirin lehdestä. Niitä on nyt syksyllä muutama. Voit käydä myös mpk vuoroilla vaikka niillä pääasiassa ammutaan puoliautomaateilla.
      Juttele rohkeasti muiden perinnekiväärihemmojen kanssa ja kysele neuvoja. Muutaman kerran vuodessa on piirin kilpailuja ja niiden perusteella valitaan piirin edustajat SM kisoihin.
      Ressuliiton sivuilta löytyy myös ohjeet joilla sotilaskiväärin saa tuunattua kisakuntoon.

• Anonyymi

"Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle"

Ei ole kivääriä, tämä on suurin este lajin aloitukselle. Juttelin ressuammunnoissa erään ukon kanssa, ja hän sanoi että jopa perinneaseeseen tarvitsee ampumapäiväkirjan, ja radoille tarvitsee oman kiväärin.

Voiko TT2 perinneasetta hakea ilman päiväkirjaa, vai pystytkö valistamaan minua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos olet pääkaupunkiseudun ressuliiton jäsen, niin ilmoittaudu piirin ammuntoihin ja ota kivääri radalle"

Ei ole kivääriä, tämä on suurin este lajin aloitukselle. Juttelin ressuammunnoissa erään ukon kanssa, ja hän sanoi että jopa perinneaseeseen tarvitsee ampumapäiväkirjan, ja radoille tarvitsee oman kiväärin.

Voiko TT2 perinneasetta hakea ilman päiväkirjaa, vai pystytkö valistamaan minua?

Kiväärin puute ei ole este. Piirillä on lainakivääreitä. Muutama pystykorva ja puoliautomaattisia ressukivääreitä. Laita sähköposti ressuseurasi ampumavastaavalle ja kysy neuvoa. Seurolilla on jonkin verran omia aseita, samoin piirillä ja mpk:lla sitten enemmän. En muista ihan tarkkaan pitikö olla mpk:n vuoro vai liikkuivatko aseet myös piirin vuoroilla. Kannattaa osallistua seuraaville sra-kursseille ja käydä ampumassa muutoinkin vuoroilla laina kivääreillä ja pistooleilla. Omaa asetta ei kannata ihan heti hankkia, vaan katsastaa rauhassa mitä haluaa. Samalla tutustut porukkaan. Saat perinnekivääriin aika helposti luvan, jos sinulla on pohjalla ressuammuntoja ym. Voihan sitä suoraankin hakea, mutta mainitsemani tie on kaikkein helpoin.

https://poliisi.fi/hae-aselupaa

• Anonyymi

Minulla on luppakorva kivääri.

• Anonyymi

Olet kovasti hauska ja kaikki nauravat, mutta voisitko ystävällisesti siirtyä johonkin lapsille tarkoitettuun keskusteluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      211
      9765
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      43
      4539
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      124
      4047
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      113
      3947
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      205
      3669
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      41
      3033
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      156
      1587
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      92
      1524
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      13
      1363
    10. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      111
      1314
    Aihe