Ufot asialla tässäkin?

Anonyymi

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omaan lapsesta saakka olleeseen tinnituskokoelmaan on tullut vanhemmiten mukaan huminaa ja kohinaa. Tietyllä taajuudella tulee joskus harvoin tilapäinen taajuus, joka laittaa korvat lukkoon ja tekee tilapäisesti lähes kuuron. Oppinut elämään sen kanssa, eikä ole koskaan häirinnyt, mutta jos se tulisi yllättäen niin voisi vaikuttaa mielenterveyteen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ääniaalloilla voidaan tehdä mitä vaan. Ultraäänillä suoritetaan leikkauksiakin nykyään ja tietoa niillä on siirretty myös jo kauan. Sopivilla taajuuksilla saadaan vaikka lasi särkymään tai kivi murtumaan. Kaikuluotaimet käyttää ääniaaltoja lepakon tapaan.
      Äänillä voidaan rauhoittaa jne niin miksei ääniä voisi käyttää myös pahaan.

      • Anonyymi

        https://www.opike.fi/files/products/product_365/Paivanselvaa_Akustiikka.pdf
        Tärykalvo liikkuu sisäänpäin aina, kun siihen kohdistuu enemmän painetta, ja ulospäin, kun paine laskee. Ääniaallot saavat merkityksen sisäkorvassa, jossa äänet lajitellaan.

        Sisäkorva ja aivot muuttavat tärykalvon liikkeet ääni-informaatioksi.Jos tärykalvoon osuvat paineenvaihtelut ovat säännöllisiä, seurauksena on äänen kuulo-aistimus. Jos paineenvaihtelut kuitenkin ovat epäsäännöllisiä, ihminen kokee äänet meluna.

        Äänenkorkeus ja taajuus

        Äänenkorkeus riippuu siitä, kuinka monta värähdystä sekunnin aikana tapahtuu. Värähdys-ten määrää sekunnissa kutsutaan taajuudeksi. Taajuuden mittayksikkö on hertsi, lyhennet-tynä Hz. Korkea taajuus (frekvenssi) tarkoittaa korkeaa ääntä. Matala taajuus tarkoittaa matalaa ääntä.
        Infraääni ja ultraääni
        Ihminen voi kuulla ääniä, joiden taajuus on 20–20 000 hertsiä. Ääntä, joiden taajuus on alle 20 hertsiä, kutsutaan infraääneksi. Ääntä, jonka frekvenssi on yli 20 000 hertsiä, kutsutaan ultraääneksi.


      • Anonyymi

        Ja varmasti käytetäänkin jos voidaan. Muutamat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe