Galaxy note10 lite

Anonyymi

mitä minun kannattaisi tehdä kun puhelin tekee noin parin minuutin välein sellaisen näytön välähdyksen ja aina silloin jos on joku ohjelma auki "gmail, kalenteri..." niin
ohjelma niinkuin sekoilee....

siis jos oon kirjoittamassa sähköpostii, niin näyttö välähtää ja tulee teksti "viesti meni luonnoksiin"

jos kirjoitan kalenteriin ja tulee se välähdys "buuttaus", niin viesti tallentuu keskeneräisenä kalenteriin ja joudun ettii sen keskeneräisen viestin ja avaa uudelleen ja muokkaa yms...

joku ohjelma ehkäpä sekoilee tms.... tätä on tapahtunu parisen viikkoa ja mielestäni tuolloin oon lisänny ainakin googlen driven. Voisiko se vaan olla tosta? Mutta tarviin tota drivee ja oon päivittäny koko puhelimen ja kaikki ohjelmat...silti se välähdys tulee.

Mitä kannattaisi tehä ?

17

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tai siis se google drivehän on ollut puhelimessa aina, mutta tuolloin minulle jaettiin siihen paljon tiedostoja ja kirjauduin ensimäistä kertaa siihen. En muista että olisin moneen viikkoon mitään muita ohjelmia asentanu tms.... muutoksia tehny...

      Kaikki muu puhelimessa nöyttää toimivan. Ei viruksia tms... F-secure päivittyy ja infoo että kaikki OK !

      • Anonyymi

        F-secure joutaa poistaa. Ei tee Androidissa yhtään mitään vaan on jopa haitaksi..


    • Enpä ole tuollaisista välähdyksistä kuullut. Minun veikkaus on että puhelin on rikki.

    • Anonyymi

      Jos jokin itse asentamasi sovellus aiheuttaa häiriötä puhelimessasi, niin sen voi yrittää selvittää siirtymällä vikasietotilaan (safe mode) ja kokeilemalla sitten vieläkö sama ongelma jatkuu - jos ongelmaa ei enää siinä tilassa esiinny, niin silloin tiedät syyn olevan jossain puhelimeen itse ladatussa appissa.

      https://www.google.com/search?q=samsung galaxy note10 lite vikasietotila

      • Anonyymi

        Kiitos !

        ei näköjään tuota ongelmaa tule enään vikasietotilassa, joten varmasti joku ohjelma tuon tekee.... mitenhän tuon sais selvitettyy mikä ohjelma se voisi olla ?

        näänkö jossain historian (play kaupassa), että mitä ohjelmia on asennettu tai päivitetty noin 2 viikkoa sitten ?
        jotta pystyisin kohdistamaan mikä ohjelma tuon häiriön tekee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos !

        ei näköjään tuota ongelmaa tule enään vikasietotilassa, joten varmasti joku ohjelma tuon tekee.... mitenhän tuon sais selvitettyy mikä ohjelma se voisi olla ?

        näänkö jossain historian (play kaupassa), että mitä ohjelmia on asennettu tai päivitetty noin 2 viikkoa sitten ?
        jotta pystyisin kohdistamaan mikä ohjelma tuon häiriön tekee ?

        Se ei välttämättä ole ihan helppoa. Sinun pitäisi itse kyllä tietää, mitä sovelluksia olet puhelimeen itse asentanut - ja sitten vain poistaa niitä yksitellen epäilyttävimmästä päästä alkaen. Eli menet järjestelmäasetuksissa kohdassa sovellukset/sovellusten hallinta listaan laitteessasi olevista sovelluksista ja poistat niitä sieltä. Se sovellus, jonka poistamisen jälkeen puhelin toimii ongelmitta, on todennäköisesti vian aiheuttaja. Hidastahan hommaahan se tietysti on.

        Yksi vaihtoehto kuitenkin on se, että jonkin sovelluksen toiminnan myötä tai jonkin muun toimenpiteen seurauksena puhelimeesi on latautunut jokin haittaohjelma. Sitä voi olla sitten vaikea selvittää, mikä se on. Silloin kannattaa yrittää käyttää puhelimessa eri antivirussovelluksia, josko niistä olisi apua tai viime kädessä tietysti turvautua huoltoliikkeeseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei välttämättä ole ihan helppoa. Sinun pitäisi itse kyllä tietää, mitä sovelluksia olet puhelimeen itse asentanut - ja sitten vain poistaa niitä yksitellen epäilyttävimmästä päästä alkaen. Eli menet järjestelmäasetuksissa kohdassa sovellukset/sovellusten hallinta listaan laitteessasi olevista sovelluksista ja poistat niitä sieltä. Se sovellus, jonka poistamisen jälkeen puhelin toimii ongelmitta, on todennäköisesti vian aiheuttaja. Hidastahan hommaahan se tietysti on.

        Yksi vaihtoehto kuitenkin on se, että jonkin sovelluksen toiminnan myötä tai jonkin muun toimenpiteen seurauksena puhelimeesi on latautunut jokin haittaohjelma. Sitä voi olla sitten vaikea selvittää, mikä se on. Silloin kannattaa yrittää käyttää puhelimessa eri antivirussovelluksia, josko niistä olisi apua tai viime kädessä tietysti turvautua huoltoliikkeeseen...

        mulla on F-secure Safe ja ei ainakaan ilmoita mitään haittoja tai epäilyttäviä ohjelmia yms...

        mitä oon viimeksi tässä kuukauden sisään puhelimeen laittanu on:

        - alkanu käyttää google driveä
        - yhden tukku liikkeen apps , mutta ongelma oli jo tuolloin
        - signal sovellus
        - läppärissä google cromen henk.koht. kirjautumis päivitys otettu käyttöön...onkohan siinä tullut samalla joku puhelimen linkitys, että se päivittää tiedot myös kännykkään.

        play kaupan sovelluksien tiedoissa näkyy, että F-securen freedome VPN on päivitetty ja siinä päivityksessä lukee "bug fixes"

        hmmm..... taas välähti näytössä... toi on tosi veemäinen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on F-secure Safe ja ei ainakaan ilmoita mitään haittoja tai epäilyttäviä ohjelmia yms...

        mitä oon viimeksi tässä kuukauden sisään puhelimeen laittanu on:

        - alkanu käyttää google driveä
        - yhden tukku liikkeen apps , mutta ongelma oli jo tuolloin
        - signal sovellus
        - läppärissä google cromen henk.koht. kirjautumis päivitys otettu käyttöön...onkohan siinä tullut samalla joku puhelimen linkitys, että se päivittää tiedot myös kännykkään.

        play kaupan sovelluksien tiedoissa näkyy, että F-securen freedome VPN on päivitetty ja siinä päivityksessä lukee "bug fixes"

        hmmm..... taas välähti näytössä... toi on tosi veemäinen....

        F-secure joutaa pois..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        F-secure joutaa pois..

        Joku suoja olis hyvä olla ja mielellään suomenkielinen. On niin paljon yritystietoja puhelimessa, pc:ssä ja läppärissä, että paras olla joku suoja, vaikka se nyt vähän hidastaa konetta yms....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on F-secure Safe ja ei ainakaan ilmoita mitään haittoja tai epäilyttäviä ohjelmia yms...

        mitä oon viimeksi tässä kuukauden sisään puhelimeen laittanu on:

        - alkanu käyttää google driveä
        - yhden tukku liikkeen apps , mutta ongelma oli jo tuolloin
        - signal sovellus
        - läppärissä google cromen henk.koht. kirjautumis päivitys otettu käyttöön...onkohan siinä tullut samalla joku puhelimen linkitys, että se päivittää tiedot myös kännykkään.

        play kaupan sovelluksien tiedoissa näkyy, että F-securen freedome VPN on päivitetty ja siinä päivityksessä lukee "bug fixes"

        hmmm..... taas välähti näytössä... toi on tosi veemäinen....

        Jos ongelma on poissa vikasietotilassa, niin tehdasasetusten palautus varmaan poistaisi pysyvästi sen oikuttelevan ohjelman puhelimesta. Ellet sitten sen jälkeen uudelleen lataa ja asenna siihen sitä samaa ilmeisen epäilyttävää sovellusta. Harvat haittaohjelmatkaan kestävät puhelimen täyttä nollausta.

        Mutta muista ennen palautusta/nollausta kopioida muistikortille tai jollekin muulle ulkoiselle muistille itsellesi tärkeät puhelimen sisäisessä muistissa olevat tiedostot kuten kuvat, videot, musiikki, asiakirjat yms., etteivät nekin katoa lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku suoja olis hyvä olla ja mielellään suomenkielinen. On niin paljon yritystietoja puhelimessa, pc:ssä ja läppärissä, että paras olla joku suoja, vaikka se nyt vähän hidastaa konetta yms....

        Android ei suojaa tarvitse. On niissä täysin hyödyttömiä ja jopa haitallisia ajatellen akunkestoa ja suorituskykyä. Tietokoneellakin riittää Windowsin oma torjunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ongelma on poissa vikasietotilassa, niin tehdasasetusten palautus varmaan poistaisi pysyvästi sen oikuttelevan ohjelman puhelimesta. Ellet sitten sen jälkeen uudelleen lataa ja asenna siihen sitä samaa ilmeisen epäilyttävää sovellusta. Harvat haittaohjelmatkaan kestävät puhelimen täyttä nollausta.

        Mutta muista ennen palautusta/nollausta kopioida muistikortille tai jollekin muulle ulkoiselle muistille itsellesi tärkeät puhelimen sisäisessä muistissa olevat tiedostot kuten kuvat, videot, musiikki, asiakirjat yms., etteivät nekin katoa lopullisesti.

        Toi on kyllä tosi raaka teko...jos pitää lopulta tehdaspalauttaa..... kääk !

        yritän keksii vielä mikä ton räpsähdyksen näytöllä tekee ja samalla sekottaa aina sen hetkisen sovelluksen joka on auki....

        olikohan tässä puhelimessa joku testaus ohjelma....että koekäyttää muistia, näyttöä yms....prossun tehoa, jos se kertois jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on kyllä tosi raaka teko...jos pitää lopulta tehdaspalauttaa..... kääk !

        yritän keksii vielä mikä ton räpsähdyksen näytöllä tekee ja samalla sekottaa aina sen hetkisen sovelluksen joka on auki....

        olikohan tässä puhelimessa joku testaus ohjelma....että koekäyttää muistia, näyttöä yms....prossun tehoa, jos se kertois jotain.

        Järjestelmäasetusten akku-osiossa näkee ainakin, mitkä sovellukset vievät käytössä eniten virtaa. Jos siellä havaitsee jonkin epäilyttävän toiminnon/sovelluksen kärkipaikoilla, niin kannattaa ehkä sitä epäillä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Android ei suojaa tarvitse. On niissä täysin hyödyttömiä ja jopa haitallisia ajatellen akunkestoa ja suorituskykyä. Tietokoneellakin riittää Windowsin oma torjunta.

        otin tuon F-securen kun sen mukana sain VPN:n joka on hyvä kun reissaa maailmalla ja käyttää julkisia wifejä, myös lisäsuoja ei ole pahitteeksi.
        Toi on hyvin toiminu kyllä joka koneessa ja kännykässä mitä käytän.
        En usko että toi ainakaan tekee tätä tiltti juttuu puhelimessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otin tuon F-securen kun sen mukana sain VPN:n joka on hyvä kun reissaa maailmalla ja käyttää julkisia wifejä, myös lisäsuoja ei ole pahitteeksi.
        Toi on hyvin toiminu kyllä joka koneessa ja kännykässä mitä käytän.
        En usko että toi ainakaan tekee tätä tiltti juttuu puhelimessa.

        Vpn on noista ainoastaan hyödyllinen matkatessa. Virustorjunta joutaa pois koska tosiaan se ei tuo suojaa yhtään sen enempää.


    • Anonyymi

      Se oli signal sovellus joka teki tota sekoiluu puhelimessa.... poistin sen niin nyt ei "räpsähdä" näytössä ja sekoita avoinna olevaa sovellusta (gmail, kalenteri, one drive, outlook....).

      aika outo juttu ?!? tekiköhän se signal aina jonku tarkistuksen tms...joka häiritsi muita sovelluksia....hmmm...

      • Anonyymi

        ei ollukkaan signal sovellus....vaan sijainnin otin käytöstä poies, niin nyt toimii (ei räpsy näyttössä).

        Nyt pitäis viel selvittää mikä ohjelma sitä sijaintii tarvii siten että räpsähtää.
        Aikamoinen selvittely tollanen juttu....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe