Tietääkö joku, kestävätkö konepesua? Hifistelijöiden mielestä ilmeisesti ei missään tapauksessa saa laittaa koneeseen, mutta mitä niillä sitten tekee lapsiperheessä.
Nimim. perin juuri 12 osaisen Valencia-astiaston mummoltani.
Voiko Arabian Valencia -astioita konepestä?
3
1183
Vastaukset
Arabian Valencia-astiat ovat käsin maalattuja, joten ne eivät kestä konepesua, eivät ainakaan jatkuvaa. Jos kupin pohjassa lukee, että konepestsävä, niin silloin ne voi pestä koneessa. Esim. Arabian Kirsikka-sarjaa, josta mulla on neljä kavikuppia ja lautasia ei saa pistää koneeseen, kun kuvio ajan saatossa muuten haalistuu (ei ole käsin maalattu, mutta kuvio ei kestä konepesua). Itselläni ei ole astianpesukonetta, pesen astiat käsin, joten mulla ei väliä, mutta kyllä jotkut pesee käsin maalattujakin astioita astianpesukoneessa ja sitten ne on helposti pilalla ajan saatossa.
Kannattaa pitää ne Valencia-kupit vähän parempina kuppeina (käyttää esim. jouluna, jos tulee vieraita jne), jos ei jaksa pestä käsin käytön jälkeen niin useesti ja ottaa arkikäyttöön jotkut sellaiset, jotka kestää konepesua.- Anonyymi
Tietääkö joku? Voiko ateljee kalevala astioita pestä koneessa? Nehän ovat käsinmaalattuja. Kiitos etukäteen😉
- Anonyymi
Ihan jännittää mitä seuraavaksi kysellään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata962683Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051705- 1171618
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 81954
- 45877
- 62849