Tietääkö joku, kestävätkö konepesua? Hifistelijöiden mielestä ilmeisesti ei missään tapauksessa saa laittaa koneeseen, mutta mitä niillä sitten tekee lapsiperheessä.
Nimim. perin juuri 12 osaisen Valencia-astiaston mummoltani.
Voiko Arabian Valencia -astioita konepestä?
3
1432
Vastaukset
Arabian Valencia-astiat ovat käsin maalattuja, joten ne eivät kestä konepesua, eivät ainakaan jatkuvaa. Jos kupin pohjassa lukee, että konepestsävä, niin silloin ne voi pestä koneessa. Esim. Arabian Kirsikka-sarjaa, josta mulla on neljä kavikuppia ja lautasia ei saa pistää koneeseen, kun kuvio ajan saatossa muuten haalistuu (ei ole käsin maalattu, mutta kuvio ei kestä konepesua). Itselläni ei ole astianpesukonetta, pesen astiat käsin, joten mulla ei väliä, mutta kyllä jotkut pesee käsin maalattujakin astioita astianpesukoneessa ja sitten ne on helposti pilalla ajan saatossa.
Kannattaa pitää ne Valencia-kupit vähän parempina kuppeina (käyttää esim. jouluna, jos tulee vieraita jne), jos ei jaksa pestä käsin käytön jälkeen niin useesti ja ottaa arkikäyttöön jotkut sellaiset, jotka kestää konepesua.- Anonyymi
Tietääkö joku? Voiko ateljee kalevala astioita pestä koneessa? Nehän ovat käsinmaalattuja. Kiitos etukäteen😉
- Anonyymi
Ihan jännittää mitä seuraavaksi kysellään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223057- 402674
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381513- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä401009Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621