Kyseessä 2 kerroksinen mökki, jossa toinen kerros n. 25 m2 parvitila ja alakerta 60 m2. Sähkölämmitys pattereilla muualla mökissä, löyty myös leivinuuni tuvan keskeltä.
Mikä olisi edullinen, mutta hyvä Mitsubishin ilmalämpöpumppu tähän tarpeeseen? Mitä maksaa asennettuna Savoon Saimaalle? Entä mikä osuus menee suunnilleen työhön (kotitalousvähennykseen)? Pumpun pitäisi hoitaa lämmitys vielä n. 20 asteen pakkasissa.
Mikä olisi paras (kuitenkin myös edullinen) Mitsubishin ilmalämpöpumppu 85 m2 mökkiin?
7
640
Vastaukset
- Anonyymi
Halpa ja hyvä pitää ostaa erikseen.
Ihan ekana mitä ominaisuuksia tarvitset?
Suurempi lämmön tuotto vai tehokkaampi kylmennys?
Etäohjaus?
Ilman puhdistus toiminnot?
Takkapuhallus?
Mahdollisesti 2 sisä yksikköä?- Anonyymi
Hei,
-Lämmityksen ja viilennyksen, myös pakkasen kesto 20 asteeseen ainakin. Mahdollisimman huoltovapaa ja netin kautta onnistuttava kaukokäyttö. Mahdollisimman hiljainen pitäisi olla.
-Suurempi lämmöntuotto, mutta viilennystäkin tarvitaan.
-Etäohjaus wifissä kyllä oltava
-Ei tarvitse puhdistaa ilmaa, naava kasvaa puissa ja hyvä ilma muutenkin
-Mitä takkapuhallus tarkoittaa? Tuvassa leivinuuni joka puskee sytyttäessä hirveästi savua mökkiin aina alkuun väkisin ennenkuin lämpenee, jos tuota savun määrää saa vähennettyä ILP:llä niin kiitos kyllä!
-1 sisä yksikkö riittäköön (oletan, että hinta karkaa kahdella taivaisiin)
- Anonyymi
Eiköhän Mitsubishin myyjät osaa kertoa parhaan vaihtoehdon !
- Anonyymi
Sitä pelkäänkin, että myyvät vaan kalleimmat (parhaat katteen tuottavan) eivätkä aidosti myy sitä tarpeisiini parasta mallia. Siksi kyselen jos joku osaisi neuvoa suoraan mikä malli soveltuisi mulle parhaiten.
- Anonyymi
Tuolla juttua Mitsuistakin:
https://lampopumput.info/foorumi/#merkkikohtainen-keskustelu.22
-voi kyllä olla että luettuasi alat miettimään muitakin merkkejä... - Anonyymi
" Siksi kyselen jos joku osaisi neuvoa suoraan mikä malli soveltuisi mulle parhaiten."
Jos et itse tiedä niin miten ihmeessä muut sen tietäisivät?
Mitähän näin vaikeaa seuraavaksi?- Anonyymi
Joku ammattilainen tietää varmasti. Fiksua kysyä suosituksia osaavammilta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009