Uuusien dieselautojen aika on totaalisesti ohi. Syyskuussa rekisteröintii vain ja ainoastaan 462 dieselkäyttöistä uutta autoa. Vuodenvaihteessa ei enää yhtään. Katso sivun alin rivi.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Dieselien ensirekisteröinti romahti syyskuussa huippupieneen lukemaan, vain 462 kärystintä.
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No myy omasi äkkiä. En ole koskaan tajunnut jotsin diesel kikkailua. Suodattimet tukossa joka talvi.
- Anonyymi
Kahta en vaihda, toinen on tehokas V6 nelikkodiesel ja toinen Atrilli rillimakkara!
- Anonyymi
Diesel hyväksyttäköön ainoastaan työkoneissa.
- Anonyymi
Höh, dieselissä pauhua, 0–100 matala 4 sekuntia, huiput liki 300, matkaköröttelyssä 6L, toimintasäde reilu 1000km tankilla.
Mitä sitä muuta tarvii, kuin dieselin? - Anonyymi
Dieselien vahtoarvo on kadonnut kysynnän tippumisen myötä.
- Anonyymi
En sitä haluaisi mihinkään vaihtaakaan. Itse asiassa uutena myytyjen dieselien määrän vähentyessä käytettyjen arvo ei romahda mihinkään, dieselille on aina ottaja. Dpf pois ja voimasavua sekä terveiset Gretalle ja Trafille!
Tällä hetkellä naurattaa, kuinka kivaa hintaa käytetyistä Tesla kolmosista pyydetään, myyntiinkin niitä nousee / tuodaan koko ajan lisää. - Anonyymi
Nykyaikaisen diesel henkilöauton CO2 päästö on paljon pienempi kuin samantehoisen bensa-auton. Kulutus maantieajossa 4,4...4,8 l/100km. Typen oksideja ei tule AdBlue lisäaineen avulla, jonka kulutus h-autolla luokkaa 1 ltr / 2000km. Polttoaine- ja kokonaiskustannus dieselillä merkittävästi alempi kuin samantehoisella bensa-autolla, jos ajomäärä vyuodessa yli 10000km. Diesel on paras valinta pitkään ja voittaa bensa-auton.
- Anonyymi
Kaasuautonkin hiilidioksidipäästöt ovat paljon pienemmät kuin vastaavatehoisen bensa-auton. Biokaasulla ajettaessa päästöt romahtavat 1/10-osaan bensakoneesta, vaikka se ei EU:n mielestä pidä vaikuttaa ajoneuvon päästölukemiin.
Kaasun kulutus pikkuautolla maantieajossa 2,5-3,0 kg/100 km, moottoritien kesänopeuksilla 4 kg. Niin maa- kuin biokaasukin maksaa alle 1,5 e/kg. Kaasu palaa polttoaineista puhtaimmin, joten lähipäästöjä ei tule juuri lainkaan, eikä tarvita mitään lisäaineita. Polttonesteillä ei voi voittaa kaasuautoa ympäristöystävällisyydessä eikä taloudellisuudessa.
Kaasua on saatavilla Hämeenlinnassa jo hyvin Paroisten tankkauspisteen ansiosta. Tankkausverkosto laajenee jatkuvasti: https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkausasemat/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautonkin hiilidioksidipäästöt ovat paljon pienemmät kuin vastaavatehoisen bensa-auton. Biokaasulla ajettaessa päästöt romahtavat 1/10-osaan bensakoneesta, vaikka se ei EU:n mielestä pidä vaikuttaa ajoneuvon päästölukemiin.
Kaasun kulutus pikkuautolla maantieajossa 2,5-3,0 kg/100 km, moottoritien kesänopeuksilla 4 kg. Niin maa- kuin biokaasukin maksaa alle 1,5 e/kg. Kaasu palaa polttoaineista puhtaimmin, joten lähipäästöjä ei tule juuri lainkaan, eikä tarvita mitään lisäaineita. Polttonesteillä ei voi voittaa kaasuautoa ympäristöystävällisyydessä eikä taloudellisuudessa.
Kaasua on saatavilla Hämeenlinnassa jo hyvin Paroisten tankkauspisteen ansiosta. Tankkausverkosto laajenee jatkuvasti: https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkausasemat/Pian ei ole uusia kaasuautoja saatavilla kun ainut autonvalmistaja Volkswagen on lopettanut niiden kehittämisen eli pian niiden valmistamisen. Siksi kaasuautoja myydään nykyään kuukausittain hyvin pieni määrä. Ainoastaan niille, jotka eivät asiaa tiedä. Kaasuautoilla ei ole enää arvoa, kun kysyntää ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pian ei ole uusia kaasuautoja saatavilla kun ainut autonvalmistaja Volkswagen on lopettanut niiden kehittämisen eli pian niiden valmistamisen. Siksi kaasuautoja myydään nykyään kuukausittain hyvin pieni määrä. Ainoastaan niille, jotka eivät asiaa tiedä. Kaasuautoilla ei ole enää arvoa, kun kysyntää ei ole.
Uusien kaasumoottoreiden kehittämättömyys ei tarkoita sitä, että nykyisiä ei kannattaisi ostaa. Laajeneva tankkausverkosto tuo jatkuvasti lisämahdollisuuksia kaasuauton käyttöön.
Kaasuautoilla on jatkossakin kysyntää, koska kaikilla ei ole mahdollisuutta ladata hybridi- tai täyssähköautoja järkevästi. Kaupallisten myyjien sähkö voi olla hyvinkin kallista, jos kotona/työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta. Lisäksi monella sähköautolla ei voi vetää minkäänlaista peräkärryä, vaan täytyisi ostaa hyvin kallis malli sitä varten. Sähköautojakin myydään nykyisin kuukausittain hyvin pieni määrä.
Kaasuauton arvoon ei vaikuta se, paljonko niitä ostetaan. Sen käyttöarvo vain kasvaa koko ajan tankkausverkoston laajetessa. Usein kannattaa nykyisiä bensiiniautojakin muuntaa kaasukäyttöisiksi.
- Anonyymi
En jaksanut kuunnella sitä diselin ääntä ja tunsin itseni niin likaiseksi ajamlla dieselillä että vaihdoin sen hybridiin.
- Anonyymi
HYBRIDI VOI JUMALAUTA😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HYBRIDI VOI JUMALAUTA😂😂😂
Et näköjään tiedä hybrideistä mitään.
- Anonyymi
Arvatkaapa ketä sitten verotetaan, että saadaan tulot, kun polttomootori ajoneuvoja ei ole? Sähkö autoilijaa ja rankalla kädellä ,vaikka sähkö tuleekin töpselistä. Muutama vuosi ja tämä on täyttä totta.
- Anonyymi
Suomalaiset on niin köyhää kansaa, että polttomoottoriautot pysyvät vielä 20-30 vuotta valtavirtana.
Toki olet tuossa oikeassa, että sähköä aletaan rankasti verottaa sähköautoilun lisääntyessä. Nythän sähkössä ei ole kuin 1/3 veroa, kun nestemäisissä polttoaineissa sitä on 2/3, tuplauksen paikka siis.
- Anonyymi
Euroopassa rekisteröidyistä uusista autoista enää 15 % on dieseleitä.
- Anonyymi
Ja sähköautopaskoja ei ole ostettu suomessa kuin noin 4500 kpl. Kun normaali autoja on ostettu noin 110 000 kpl. Ja hyvä näin.
- Anonyymi
Syyskuun lopussa rekisterissä oli Suomessa hiukan vajaa 100.000 ladattavaa autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.671686Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun1631401- 881222
- 1201194
Miehelle naiselta
Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te481096- 70859
- 104825
Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa
Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-190748Olen syvästi masentunut
En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi93727Mitä vastaat jos
Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍36654