Dieselien ensirekisteröinti romahti syyskuussa huippupieneen lukemaan, vain 462 kärystintä.

Anonyymi

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No myy omasi äkkiä. En ole koskaan tajunnut jotsin diesel kikkailua. Suodattimet tukossa joka talvi.

    • Anonyymi

      Kahta en vaihda, toinen on tehokas V6 nelikkodiesel ja toinen Atrilli rillimakkara!

    • Anonyymi

      Diesel hyväksyttäköön ainoastaan työkoneissa.

    • Anonyymi

      Höh, dieselissä pauhua, 0–100 matala 4 sekuntia, huiput liki 300, matkaköröttelyssä 6L, toimintasäde reilu 1000km tankilla.

      Mitä sitä muuta tarvii, kuin dieselin?

    • Anonyymi

      Dieselien vahtoarvo on kadonnut kysynnän tippumisen myötä.

    • Anonyymi

      En sitä haluaisi mihinkään vaihtaakaan. Itse asiassa uutena myytyjen dieselien määrän vähentyessä käytettyjen arvo ei romahda mihinkään, dieselille on aina ottaja. Dpf pois ja voimasavua sekä terveiset Gretalle ja Trafille!

      Tällä hetkellä naurattaa, kuinka kivaa hintaa käytetyistä Tesla kolmosista pyydetään, myyntiinkin niitä nousee / tuodaan koko ajan lisää.

    • Anonyymi

      Nykyaikaisen diesel henkilöauton CO2 päästö on paljon pienempi kuin samantehoisen bensa-auton. Kulutus maantieajossa 4,4...4,8 l/100km. Typen oksideja ei tule AdBlue lisäaineen avulla, jonka kulutus h-autolla luokkaa 1 ltr / 2000km. Polttoaine- ja kokonaiskustannus dieselillä merkittävästi alempi kuin samantehoisella bensa-autolla, jos ajomäärä vyuodessa yli 10000km. Diesel on paras valinta pitkään ja voittaa bensa-auton.

      • Anonyymi

        Kaasuautonkin hiilidioksidipäästöt ovat paljon pienemmät kuin vastaavatehoisen bensa-auton. Biokaasulla ajettaessa päästöt romahtavat 1/10-osaan bensakoneesta, vaikka se ei EU:n mielestä pidä vaikuttaa ajoneuvon päästölukemiin.

        Kaasun kulutus pikkuautolla maantieajossa 2,5-3,0 kg/100 km, moottoritien kesänopeuksilla 4 kg. Niin maa- kuin biokaasukin maksaa alle 1,5 e/kg. Kaasu palaa polttoaineista puhtaimmin, joten lähipäästöjä ei tule juuri lainkaan, eikä tarvita mitään lisäaineita. Polttonesteillä ei voi voittaa kaasuautoa ympäristöystävällisyydessä eikä taloudellisuudessa.

        Kaasua on saatavilla Hämeenlinnassa jo hyvin Paroisten tankkauspisteen ansiosta. Tankkausverkosto laajenee jatkuvasti: https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkausasemat/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasuautonkin hiilidioksidipäästöt ovat paljon pienemmät kuin vastaavatehoisen bensa-auton. Biokaasulla ajettaessa päästöt romahtavat 1/10-osaan bensakoneesta, vaikka se ei EU:n mielestä pidä vaikuttaa ajoneuvon päästölukemiin.

        Kaasun kulutus pikkuautolla maantieajossa 2,5-3,0 kg/100 km, moottoritien kesänopeuksilla 4 kg. Niin maa- kuin biokaasukin maksaa alle 1,5 e/kg. Kaasu palaa polttoaineista puhtaimmin, joten lähipäästöjä ei tule juuri lainkaan, eikä tarvita mitään lisäaineita. Polttonesteillä ei voi voittaa kaasuautoa ympäristöystävällisyydessä eikä taloudellisuudessa.

        Kaasua on saatavilla Hämeenlinnassa jo hyvin Paroisten tankkauspisteen ansiosta. Tankkausverkosto laajenee jatkuvasti: https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkausasemat/

        Pian ei ole uusia kaasuautoja saatavilla kun ainut autonvalmistaja Volkswagen on lopettanut niiden kehittämisen eli pian niiden valmistamisen. Siksi kaasuautoja myydään nykyään kuukausittain hyvin pieni määrä. Ainoastaan niille, jotka eivät asiaa tiedä. Kaasuautoilla ei ole enää arvoa, kun kysyntää ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian ei ole uusia kaasuautoja saatavilla kun ainut autonvalmistaja Volkswagen on lopettanut niiden kehittämisen eli pian niiden valmistamisen. Siksi kaasuautoja myydään nykyään kuukausittain hyvin pieni määrä. Ainoastaan niille, jotka eivät asiaa tiedä. Kaasuautoilla ei ole enää arvoa, kun kysyntää ei ole.

        Uusien kaasumoottoreiden kehittämättömyys ei tarkoita sitä, että nykyisiä ei kannattaisi ostaa. Laajeneva tankkausverkosto tuo jatkuvasti lisämahdollisuuksia kaasuauton käyttöön.

        Kaasuautoilla on jatkossakin kysyntää, koska kaikilla ei ole mahdollisuutta ladata hybridi- tai täyssähköautoja järkevästi. Kaupallisten myyjien sähkö voi olla hyvinkin kallista, jos kotona/työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta. Lisäksi monella sähköautolla ei voi vetää minkäänlaista peräkärryä, vaan täytyisi ostaa hyvin kallis malli sitä varten. Sähköautojakin myydään nykyisin kuukausittain hyvin pieni määrä.

        Kaasuauton arvoon ei vaikuta se, paljonko niitä ostetaan. Sen käyttöarvo vain kasvaa koko ajan tankkausverkoston laajetessa. Usein kannattaa nykyisiä bensiiniautojakin muuntaa kaasukäyttöisiksi.


    • Anonyymi

      En jaksanut kuunnella sitä diselin ääntä ja tunsin itseni niin likaiseksi ajamlla dieselillä että vaihdoin sen hybridiin.

      • Anonyymi

        HYBRIDI VOI JUMALAUTA😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYBRIDI VOI JUMALAUTA😂😂😂

        Et näköjään tiedä hybrideistä mitään.


    • Anonyymi

      Arvatkaapa ketä sitten verotetaan, että saadaan tulot, kun polttomootori ajoneuvoja ei ole? Sähkö autoilijaa ja rankalla kädellä ,vaikka sähkö tuleekin töpselistä. Muutama vuosi ja tämä on täyttä totta.

      • Anonyymi

        Suomalaiset on niin köyhää kansaa, että polttomoottoriautot pysyvät vielä 20-30 vuotta valtavirtana.

        Toki olet tuossa oikeassa, että sähköä aletaan rankasti verottaa sähköautoilun lisääntyessä. Nythän sähkössä ei ole kuin 1/3 veroa, kun nestemäisissä polttoaineissa sitä on 2/3, tuplauksen paikka siis.


    • Anonyymi

      Euroopassa rekisteröidyistä uusista autoista enää 15 % on dieseleitä.

    • Anonyymi

      Ja sähköautopaskoja ei ole ostettu suomessa kuin noin 4500 kpl. Kun normaali autoja on ostettu noin 110 000 kpl. Ja hyvä näin.

      • Anonyymi

        Syyskuun lopussa rekisterissä oli Suomessa hiukan vajaa 100.000 ladattavaa autoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe