Dieselien ensirekisteröinti romahti syyskuussa huippupieneen lukemaan, vain 462 kärystintä.

Anonyymi

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No myy omasi äkkiä. En ole koskaan tajunnut jotsin diesel kikkailua. Suodattimet tukossa joka talvi.

    • Anonyymi

      Kahta en vaihda, toinen on tehokas V6 nelikkodiesel ja toinen Atrilli rillimakkara!

    • Anonyymi

      Diesel hyväksyttäköön ainoastaan työkoneissa.

    • Anonyymi

      Höh, dieselissä pauhua, 0–100 matala 4 sekuntia, huiput liki 300, matkaköröttelyssä 6L, toimintasäde reilu 1000km tankilla.

      Mitä sitä muuta tarvii, kuin dieselin?

    • Anonyymi

      Dieselien vahtoarvo on kadonnut kysynnän tippumisen myötä.

    • Anonyymi

      En sitä haluaisi mihinkään vaihtaakaan. Itse asiassa uutena myytyjen dieselien määrän vähentyessä käytettyjen arvo ei romahda mihinkään, dieselille on aina ottaja. Dpf pois ja voimasavua sekä terveiset Gretalle ja Trafille!

      Tällä hetkellä naurattaa, kuinka kivaa hintaa käytetyistä Tesla kolmosista pyydetään, myyntiinkin niitä nousee / tuodaan koko ajan lisää.

    • Anonyymi

      Nykyaikaisen diesel henkilöauton CO2 päästö on paljon pienempi kuin samantehoisen bensa-auton. Kulutus maantieajossa 4,4...4,8 l/100km. Typen oksideja ei tule AdBlue lisäaineen avulla, jonka kulutus h-autolla luokkaa 1 ltr / 2000km. Polttoaine- ja kokonaiskustannus dieselillä merkittävästi alempi kuin samantehoisella bensa-autolla, jos ajomäärä vyuodessa yli 10000km. Diesel on paras valinta pitkään ja voittaa bensa-auton.

      • Anonyymi

        Kaasuautonkin hiilidioksidipäästöt ovat paljon pienemmät kuin vastaavatehoisen bensa-auton. Biokaasulla ajettaessa päästöt romahtavat 1/10-osaan bensakoneesta, vaikka se ei EU:n mielestä pidä vaikuttaa ajoneuvon päästölukemiin.

        Kaasun kulutus pikkuautolla maantieajossa 2,5-3,0 kg/100 km, moottoritien kesänopeuksilla 4 kg. Niin maa- kuin biokaasukin maksaa alle 1,5 e/kg. Kaasu palaa polttoaineista puhtaimmin, joten lähipäästöjä ei tule juuri lainkaan, eikä tarvita mitään lisäaineita. Polttonesteillä ei voi voittaa kaasuautoa ympäristöystävällisyydessä eikä taloudellisuudessa.

        Kaasua on saatavilla Hämeenlinnassa jo hyvin Paroisten tankkauspisteen ansiosta. Tankkausverkosto laajenee jatkuvasti: https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkausasemat/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasuautonkin hiilidioksidipäästöt ovat paljon pienemmät kuin vastaavatehoisen bensa-auton. Biokaasulla ajettaessa päästöt romahtavat 1/10-osaan bensakoneesta, vaikka se ei EU:n mielestä pidä vaikuttaa ajoneuvon päästölukemiin.

        Kaasun kulutus pikkuautolla maantieajossa 2,5-3,0 kg/100 km, moottoritien kesänopeuksilla 4 kg. Niin maa- kuin biokaasukin maksaa alle 1,5 e/kg. Kaasu palaa polttoaineista puhtaimmin, joten lähipäästöjä ei tule juuri lainkaan, eikä tarvita mitään lisäaineita. Polttonesteillä ei voi voittaa kaasuautoa ympäristöystävällisyydessä eikä taloudellisuudessa.

        Kaasua on saatavilla Hämeenlinnassa jo hyvin Paroisten tankkauspisteen ansiosta. Tankkausverkosto laajenee jatkuvasti: https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkausasemat/

        Pian ei ole uusia kaasuautoja saatavilla kun ainut autonvalmistaja Volkswagen on lopettanut niiden kehittämisen eli pian niiden valmistamisen. Siksi kaasuautoja myydään nykyään kuukausittain hyvin pieni määrä. Ainoastaan niille, jotka eivät asiaa tiedä. Kaasuautoilla ei ole enää arvoa, kun kysyntää ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian ei ole uusia kaasuautoja saatavilla kun ainut autonvalmistaja Volkswagen on lopettanut niiden kehittämisen eli pian niiden valmistamisen. Siksi kaasuautoja myydään nykyään kuukausittain hyvin pieni määrä. Ainoastaan niille, jotka eivät asiaa tiedä. Kaasuautoilla ei ole enää arvoa, kun kysyntää ei ole.

        Uusien kaasumoottoreiden kehittämättömyys ei tarkoita sitä, että nykyisiä ei kannattaisi ostaa. Laajeneva tankkausverkosto tuo jatkuvasti lisämahdollisuuksia kaasuauton käyttöön.

        Kaasuautoilla on jatkossakin kysyntää, koska kaikilla ei ole mahdollisuutta ladata hybridi- tai täyssähköautoja järkevästi. Kaupallisten myyjien sähkö voi olla hyvinkin kallista, jos kotona/työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta. Lisäksi monella sähköautolla ei voi vetää minkäänlaista peräkärryä, vaan täytyisi ostaa hyvin kallis malli sitä varten. Sähköautojakin myydään nykyisin kuukausittain hyvin pieni määrä.

        Kaasuauton arvoon ei vaikuta se, paljonko niitä ostetaan. Sen käyttöarvo vain kasvaa koko ajan tankkausverkoston laajetessa. Usein kannattaa nykyisiä bensiiniautojakin muuntaa kaasukäyttöisiksi.


    • Anonyymi

      En jaksanut kuunnella sitä diselin ääntä ja tunsin itseni niin likaiseksi ajamlla dieselillä että vaihdoin sen hybridiin.

      • Anonyymi

        HYBRIDI VOI JUMALAUTA😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYBRIDI VOI JUMALAUTA😂😂😂

        Et näköjään tiedä hybrideistä mitään.


    • Anonyymi

      Arvatkaapa ketä sitten verotetaan, että saadaan tulot, kun polttomootori ajoneuvoja ei ole? Sähkö autoilijaa ja rankalla kädellä ,vaikka sähkö tuleekin töpselistä. Muutama vuosi ja tämä on täyttä totta.

      • Anonyymi

        Suomalaiset on niin köyhää kansaa, että polttomoottoriautot pysyvät vielä 20-30 vuotta valtavirtana.

        Toki olet tuossa oikeassa, että sähköä aletaan rankasti verottaa sähköautoilun lisääntyessä. Nythän sähkössä ei ole kuin 1/3 veroa, kun nestemäisissä polttoaineissa sitä on 2/3, tuplauksen paikka siis.


    • Anonyymi

      Euroopassa rekisteröidyistä uusista autoista enää 15 % on dieseleitä.

    • Anonyymi

      Ja sähköautopaskoja ei ole ostettu suomessa kuin noin 4500 kpl. Kun normaali autoja on ostettu noin 110 000 kpl. Ja hyvä näin.

      • Anonyymi

        Syyskuun lopussa rekisterissä oli Suomessa hiukan vajaa 100.000 ladattavaa autoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4758
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      301
      3662
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      34
      2712
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2639
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      144
      2195
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1996
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      121
      1878
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1574
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1492
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      26
      1448
    Aihe