Isän tapaamiset lapsensa ex:n luona

Anonyymi

Mitä mieltä olette onko sallittu tai oikein että isä tapaa lastansa ex:n kotona? Kirjoitanpa meidän tilanteesta enemmän. Miehelläni on kouluikäinen lapsi ja alkuun heillä oli suullinen sopimus että lapsi on joka toinen viikko isän luona. No sitten tilanteeseen tuli muutos erilaisten tapahtumien johdosta ja ex:ä ei enää päästänytkään lasta miehen luokse, vaan mieheni piti mennä katsomaan lastansa ex:n luokse. Ja se saattoi olla joka toinen päivä, kun tämä lapsi soittelee isällensä että milloin tulet käymään. Ja mieheni on aika kiltti eikä osaa sanoa ei. No sitten parin kuukauden päästä kävivät lastenvalvojan juttusilla ja tekivät sopimuksen että joka toinen viikonloppu lapsi on isällänsä. Mutta silti tuo lapsen soittelu vielä jatkuu ja hän kysyy aina isältänsä että milloin tulet käymään ja hän saattaa sitten mennä käymään ns. äiti viikonloppuna ex:n luona lastansa katsomassa. Itse en tykkää siitä että hän käy ex:n luona katsomassa lastansa, eikös ne tapaamiset pitäisi olla isän luona eli meillä. Mitä mieltä olette tästä?

17

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä lapsi haluaa viettää aikaa isänsä eikä sinun, tuntemattoman aikuisen kanssa.

    • Anonyymi

      Suosittelen että keskustelet miehesi kanssa siitä, että mitä teidän suhde ja perhe hänelle merkitsee. Perheen muodostaa kaksi suhteessa olevaa aikuista, joten käytännössä miehelläsi ei enää ole perhettä exän kanssa. Asioiden on hyvä mennä sen todellisen elämän mukaan, eli sen mukaan että lapsella on kaksi perhettä. Usein eronneet vanhemmat haluavat ylläpitää jotain ideaalista ydinperhettä siten, että lapsi kokisi olevansa osa yhtä perhettä biologisten vanhempien kanssa. Vaikka ajatus on kaunis, aiheutuu siitä ennenpitkää haittaa uusperheessä, mikäli vanhempi priorisoi aina lastaan ohi oman perheensä.

      Olen itse muutama vuosi sitten löytänyt itselleni puolison ja perustimme uusperheen. Minulla on yksi lapsi ja puolisollani kaksi lasta. Alkuun elimme noin puolitoista vuotta normaalia perhearkea, eli lapseni, minä ja puolisoni asuimme yhdessä ja puolisoni lapset tulivat meille joka toinen viikonloppu. Valitsimme viikonlopun siten, että meidän kaikki kolme lasta sai olla yhdessä. Tämä päättyi yllättäen, siten että puolisoni ilmoitti minulle haluavansa viettää oman isäviikonloppunsa aina exän kotona lastensa kanssa. Kun minulla ei tietenkään ollut mitään vastaansanomista, olihan tämä upeaa hänen lasten kannalta. He olivat minulle rakkaita ja ymmärsin että mieheni piti sitä parempana ratkaisuna. Hän sanoi että ajattelee siten, että hänellä on lähiperhe, johon kuuluu hän, minä ja minun lapsi ja lisäksi toinen etäperhe, johon kuuluu hän, hänen lapset ja lasten äiti. Kun tavallaan ymmärsin asian ja en ole lainkaan mustasukkainen henkilö niin suostuin tähän kahden perheen jakoon. Vähänpä tiesin mitä siitä seuraisi. Aina kun mieheni suvussa oli yhteisiä perhejuhlia tai joulupyhät, hiihtolomat, niin mieheni priorisoi etäperhettään. Tämä tarkoitti sitä että meidän perhe oli minä ja lapseni, kahdestaan viettämässä aikaa.

      Tätä vaihetta kesti melkein vuoden, kunnes tilanne lukuisten riitojen jälkeen saatiin paremmaksi. Tällä hetkellä olen saanut vietyä läpi toiveen siitä, että lapset tulevat meidän kotiin isäviikonloppuina ja myös sen että tärkeät perhelomat vietämme yhdessä. Puolisoni suostui tähän, yhdellä ehdolla. Se oli että lapseni ja hänen lapsensa eivät enää ole samaan aikaan meillä, eli tarkoittaa myös sitä ettei meillä ole enää ollenkaan kahdenkeskisiä viikonloppuja. Kesälomalla piti minun järjestää lapseni isovanhemmille, kun hänen lapset tulivat meille. Minusta tuntuu välillä pahalta se, että lapseni joutuu kärsimään tästä, kun ainoana lapsena ikävöi sisarpuoliaan. Olen kysynyt mieheltäni, että onko tämä toive todella hänen, että lapset eivät tapaa toisiaan vaiko hänen exän. Aina hän uskottelee sen olevan hänen tahtonsa.

      Sitä on välillä vaikea uskoa, kun olen usein yrittänyt olla yhteydessä puolisoni exään, jotta voisimme keskustella. Exä ei halua olla missään tekemisissä minun tai lapseni kanssa, ja muun muassa hän ei pyynnöstä huolimatta ole suostunut lastensa saada kutsua sisarpuoltaan omille syntymäpäiväjuhlille. Nyt tänä viikonloppuna on lapseni syntymäpäivä ja sisarpuolet on tietenkin kutsuttu. Puolisoni sanoo että ihan turhaan minä tai lapseni toivoo heidän saapuvan. En ole myöskään koskaan päässyt juttelemaan hänen kanssaan, kun kaksi kertaa kun olen hänet nähnyt, on hän heti kääntynyt kannoillaan tervehtimättä takaisin. Haluan hänen kanssa keskustella, koska uskon sen rauhoittavan tilannetta.
      Mikä tässä ärsyttää on se, että puolisoni on minulle vihainen siitä, että haluan olla tekemisissä hänen lastensa kanssa. Hänen mielestään olisi helpompi jos voisin keskittyä vain meihin, enkä pitäisi hänen lapsiaan meidän perheeseen kuuluvina henkilöinä. Hän myös avoimesti puhuu lapsilleen, että minulla on ongelmaa, kun ajattelen näin että me olemme perhettä. Käytännössä minusta on tehty paha äitipuoli, haluamatta olla siinä roolissa, kun yritän ajatella vain lapsia

      Toivon ettei sinulla tilanne etene tähän suuntaan ja saat keskusteltua miehesi kanssa teidän kahden perheestä ja hänen lapsestaan osana sitä.

      • Anonyymi

        Eivät nuo miehesi lapset ole sun lapsesi sisarpuolia, sisarpuolilla on toinen vanhempi sama, joko äiti tai isä.


      • Anonyymi

        Meille ei tullut mieleenkään, että antaisin omat lapset mihinkään miehen uusien naikkosten seikkailuihin, ei ikinä. Minun lapset on mun ja mieheni, ei siihen tarvit auusia naikkosia. Lapset ovat paljon onnellisepia kun eivät tapaile isän suturoita. Olisi järkyy jos joutuisi antamaan omat lapet vieraidennaikkosten seuraan, johoan sen järkikin sanoto ettei siitä hyvää seuraa ,pilalle menevät kaikki. Me ei annettu lapsia vieraiden naisten haukuttaviksi, ei koskaan olla nähty miehen/isän naikosia eikä onneksi haluta eikä meitä koskaan pakotettukaan. Suremme ihmisiä jotka pakottaa lapsdet näkemään oisän sutturat. Sitä emme voi käsittää että miksi? Lapsilla ei ole mikään pakko ja velvoite nähdä perheenrikojia, siitä ei suraa mitään hyvää. Jokainen haluaa että omat lapset menestyy ja eivät pelkää mitään eikä kukaan vieras oelnto kiusaa heitä. Meillä miehen sutturat olisivat olleet semmoisia, siksi emme päästäneet niitä sutturoiden seuraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille ei tullut mieleenkään, että antaisin omat lapset mihinkään miehen uusien naikkosten seikkailuihin, ei ikinä. Minun lapset on mun ja mieheni, ei siihen tarvit auusia naikkosia. Lapset ovat paljon onnellisepia kun eivät tapaile isän suturoita. Olisi järkyy jos joutuisi antamaan omat lapet vieraidennaikkosten seuraan, johoan sen järkikin sanoto ettei siitä hyvää seuraa ,pilalle menevät kaikki. Me ei annettu lapsia vieraiden naisten haukuttaviksi, ei koskaan olla nähty miehen/isän naikosia eikä onneksi haluta eikä meitä koskaan pakotettukaan. Suremme ihmisiä jotka pakottaa lapsdet näkemään oisän sutturat. Sitä emme voi käsittää että miksi? Lapsilla ei ole mikään pakko ja velvoite nähdä perheenrikojia, siitä ei suraa mitään hyvää. Jokainen haluaa että omat lapset menestyy ja eivät pelkää mitään eikä kukaan vieras oelnto kiusaa heitä. Meillä miehen sutturat olisivat olleet semmoisia, siksi emme päästäneet niitä sutturoiden seuraan.

        Onpa kyllä aika halventavaa tekstiä miehen itsensä valitsemalle puolisolle ja perheen äidille. Tekstistäsi päätellen olet todella mustasukkainen ehkä jopa katkera siitä kun olet itse sellainen 'suttura' (mikä ihme nimitys :D) kenestä mies on halunnut eroon, kun etsii vähän arvokkaampaa puolisoa itselleen. Eroihin on aina syyt, mutta se ensisijainen tarkoitus on löytää itselleen, omiin arvoihin soveltuva puoliso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa kyllä aika halventavaa tekstiä miehen itsensä valitsemalle puolisolle ja perheen äidille. Tekstistäsi päätellen olet todella mustasukkainen ehkä jopa katkera siitä kun olet itse sellainen 'suttura' (mikä ihme nimitys :D) kenestä mies on halunnut eroon, kun etsii vähän arvokkaampaa puolisoa itselleen. Eroihin on aina syyt, mutta se ensisijainen tarkoitus on löytää itselleen, omiin arvoihin soveltuva puoliso.

        Ilamnkosoot noin katkera! Meillä lapset olivat meille kummallekkin erittäin rakkaita, ja emme ikinä halunneet kenenkäänulkopuoliset sutturan heitä kiusata ja haukkua, ei edes nähdä, se olisi ollut loukkaus lapsia kohtaan. Meille ei sutturat tulleet koska prikkoivat perheemme ja veivät lapsilta isän, semmoiset ihmiset ei ansaitse meidän upeeta serruaa eikä tulla meidän kotiimme asumaan ja syömään, ehei, me ei siihen alistuttu koskaan. Nyt ovat lapset upeita aikuisia ja onnellisia kun ei tarvinnut pakolla kuunnella suturoiden ahukkumisia ja lätinää, eikä nähdä niitä.
        Sutturat ei kuuluneet meidän elämäänmitenkään, miski olisi? Sen takiahan isä lapsensa hylkäsi ja vaihtoi ettei tarvi hedän kanssaan olla, miski nyt haluisi heitä nähdä? MYähäistä, lapset hylksi isän kun isä hylkäsvi ja vaihtoi heidät kun olivat pieniä. Sitä saamitä tilaa. Olemme niin onnellisia.
        Minä äitinä olsiin puuttunut huonoon kohteluun ja kielsin etteimeis tuo sutturoita meille, eikä tuonut, snoi että he voat erittäin erittäin huonoa seuraa meille.


      • Anonyymi

        Apua! En ikimaailmassa olisi mukana tuollaisessa kuviossa. Todella kipeä kuvio kaikin puolin. Multa olisi mies saanut tuollaisena lapasena kengänkuvan takapuoleen jo ehdottaessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa kyllä aika halventavaa tekstiä miehen itsensä valitsemalle puolisolle ja perheen äidille. Tekstistäsi päätellen olet todella mustasukkainen ehkä jopa katkera siitä kun olet itse sellainen 'suttura' (mikä ihme nimitys :D) kenestä mies on halunnut eroon, kun etsii vähän arvokkaampaa puolisoa itselleen. Eroihin on aina syyt, mutta se ensisijainen tarkoitus on löytää itselleen, omiin arvoihin soveltuva puoliso.

        Nooo.. sie voit kirjottaa minsta ja kestä vaan mitä haluat, ei vaikuta minuun kun et tunne mua et voi tietää yhtään mitään. Sinusta sanoisin että oeltpa katellinen mulle. Minä erosin miehestä hän olisi halunnut jaktaa, mutta otti sitten mun jälkeen vivaisen vanhan ja lihavan lastarin. Se onni heh.. suodaan hälle. Itki perääni pitkään, mutta kun minä löysin paremman miehen joten vanha sai mennä.

        Lapet ei kuulu uusien naikkosten elämään, eikä edes halua. Yhdessä nauramme heidän isän uudelle lihavalle naikkoselle... hehe... apsetkin sanoivat ettei ikuna vois edes jutella noin lihavan naikkosen kanssa, saatilkka menisi sen murjuun... yäk sanovat,. Isä on teretullut meille mutta me emme jalallammekaan astu hänen sutturan kotiin. Heheee.... ja lapset tietää mistä puhuvat, ovat sen verran isoja että fiksuja että tietävät mitä tahtovat.


        Surullista se on mutta isää saavat nähdä mutta sutturoita ei. Mies tietää itsekin että jos haluaa olla lasten kanssa tulee meille tai tai mennään yhdessä jonnekin. Näin meillä-


    • Anonyymi

      Sinun kannattais hakea lapseton mies, tai mies jolla jo aikuiset lapset ja jättää nuo perheelliset pienten lasten isit rauhaan.

      • Anonyymi

        Erikoinen toive, kun tarkoitus on nimenomaan perustaa perhe isäksi soveltuvan henkilön kanssa. Ihan vastaavasti voisi tokaista, että ei kannata olla niin halpa, että hankkii lapset miehen kanssa joka etsii vielä sitä oikeaa puolisoa ja perhettä itselleen.

        Vain sillä omalla perheellä on väliä. Toisella se on yhden vanhemman perhe, kuten sinulla saattaa olla toisella se on on ehjä kahden vanhemman lapsiperhe. Kaikki perheet on erilaisia, mutta uskon että lapsille aina parasta saada nauttia aina kahdesta vanhemmasta.


    • Anonyymi

      Miksi rikoit toisten perheen? Olet rikkonut enempi heidän elämää kuin vaan viemällä perheestä isän, olet tuhonnut kaiken monelta ihmiseltä ja nyt huudat kun asiat ei mee kuin sinä haluat! Häpeä loinen.
      Täällä paasaat ja juoruut toisten perheen elämästä, miten kehtaat? Puhu omasgta perheestäsi ja juorua niitä, mutta pitää kertoa muiden kun sulla ei ole mitään!! Eipä ihme ettei sulla ole, siksi piti rikkoa tositen perhe jotta voit uoruta ja kostaa oman surkeen elämäsi muille.

      Mies kärsii eniten kun et anna hänen nähdä omia lapsiaan, estät isyyden häneltä. Loinen mikä loinen olet.
      Toivottavasti mies jättää sut kun tajuu että olet onneton luuserijoka vihaa hänen lapsiaan. Kurahan se on, mutta koita kestää, itse olet sopan tehnyt ja nyt saat siitä maksaa.
      Sinun tykkäämiestä ei välitä kukaan kun olet rikkonut perheen, ettäs kehtaan valittaa mistä et tykkää, ei mies vaimo ja lapset tykänneet sinunkaan tempustasi, joka oli tosi alhaista ja julmaa.

      • Anonyymi

        Tässä kirjoituksessa on käytännössä kaikki väärin :)

        -Kukaan toinen nainen ei ole rikkonut sinun perhettä, vaan sinun entinen puoliso on perustanut uuden perheen.

        -Miestäsi ei ole viety, vaan hän on lähtenyt.

        - Uudella perheellä on todennäköisimmin kaikki hyvin, jollei paremmin. "Surkea elämä" on varmaankin sinulla, tekstistäsi päätellen.

        -Hmm uusi nainen on loinen. Mikäli tarkoitat vertaiskuvainnollisesti miehestä riippuvaista epämiellyttävää naishenkilöä, niin kuulostaa paremminkin ex-naisystävältä. Loinen voisi myös kuvata ex- naista, joka on lasten vuoksi miehen elätettävänä.

        -Aloitustekstissä, eikä missään muissakaan teksteissä mainita etteikö mies saisi omia lapsiaan tavata. Ainoastaan toive, että tapaa lapsiaan omassa perheessä, johon lapsi myös kuuluu. Ei exänsä luona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kirjoituksessa on käytännössä kaikki väärin :)

        -Kukaan toinen nainen ei ole rikkonut sinun perhettä, vaan sinun entinen puoliso on perustanut uuden perheen.

        -Miestäsi ei ole viety, vaan hän on lähtenyt.

        - Uudella perheellä on todennäköisimmin kaikki hyvin, jollei paremmin. "Surkea elämä" on varmaankin sinulla, tekstistäsi päätellen.

        -Hmm uusi nainen on loinen. Mikäli tarkoitat vertaiskuvainnollisesti miehestä riippuvaista epämiellyttävää naishenkilöä, niin kuulostaa paremminkin ex-naisystävältä. Loinen voisi myös kuvata ex- naista, joka on lasten vuoksi miehen elätettävänä.

        -Aloitustekstissä, eikä missään muissakaan teksteissä mainita etteikö mies saisi omia lapsiaan tavata. Ainoastaan toive, että tapaa lapsiaan omassa perheessä, johon lapsi myös kuuluu. Ei exänsä luona

        Kyl se on uusio suttura joka kokoo perheen rikkoo ja pilaa, ja sitten yrittää vallata miehen talon, rahat ja lapset ja auton ja kooo suvun. Outo ettei mies huomaa miten naikkoset kyttää hänen omaisuuttaan, mutta jos mies haluu olla vaan niin helpolla pääsee kun antaa mennä vaan.Meilä ei sutturat tule miski tulisi , ei olka ikin ä nähty naikkosia pehreenrikkojia. Nauramme niilleja mietimme millaisia nautoja siellä on.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe