Onko pytyissä enää neljää reikää ja onko reikien välit yleensä samat, kysymys ei ole lattiaan poraamisesta tai onko sillä mitään merkitystä, koska vesi pääsee pytyn alle betoniin laattojen saumoista.
WC istuimen reiät
2
483
Vastaukset
- Anonyymi
Märkätilassa vesieriste on koko lattiassa eli myös pytyn alla, vaikkei sinne alle laattasaumoista hirveästi vettä pääsekään. Ja vaikkei sitä pyttyä jo ihan käytännöllisyyssyistä yleensä asenneta märimpään paikkaan suihkun alle.
Jos pytty pultataan lattiaan niin niihin vesieristeen rikkoviin ruuvin reikiin pitää ujuttaa silikonia. Parempi vaihtoehto vesieristeen kannalta on liimata pytty lattiaan. Itse tein eripaksuisista sähköjohtimen pätkistä aspinmallisia korokkeita joiden avulla ensin asettelin pytyn pystysuoraan. Sitten nostin pytyn varovasti syrjään, levitin lattiaan merkatun kiinnityspaikan alueelle Sikan voimaliimaa ja länttäsin pytyn siihen. Liiman kuivuttua vielä silikoni siistimään sauma. - Anonyymi
Pyttyjä saa edelleen reijillä, mutta pääosin nekin asennetaan ilman ja laitetaan peitenastat ruuvinreikien tukkeeksi. Nykyiset voimaliimat hoitavat kiinnityksen lähes kaikkiin materiaaleihin vähintään yhtä hyvin kuin ruuvit, joten tosiaan sitä vesieristystä on turha lähteä puhkomaan pytyn ruuveilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863028
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232752Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092354- 401734
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421581- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411505- 281300
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201266- 951181