Bluutuutti kaukolaukaisin?

Anonyymi

Mikä bluetooth remote toimii Nokia 5.4-puhelimen kameran kanssa? (Android 11).
Asia on minulle outo, vaatiko se kameran sovellukselta jotain vai onko valmius olemassa?

9

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anyone? Selfiekepeissäkin on etälaukaisimia, myyjät sanovat, että ei toimi kaikissa android-puhelimissa. Mistä sen tietää?

      • Anonyymi

        Kokeilemalla sen tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilemalla sen tietää.

        Kiitos kommentista. Ostan ja kokeilen ja jos ei toimi niin ostan toisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Ostan ja kokeilen ja jos ei toimi niin ostan toisen?

        Moni liike tarjoaa kokeilumahdollisuutta eli jos et pidä laitteesta voit palauttaa sen max XX päivän kuluttua. Esimerkiksi Gigantilla palautusoikeutta on 50 päivää ja Powerilla 60-päivää myös liikkeestä ostettaessa.


      • Anonyymi

        Jos kepissä on pyöreä 3.5mm (audio)jakki niin kasku menee sitä pitkin, eli ei mene BT:tä pitkin (paitsi jos keppi on kaksineuvoinen). Joidenkin (vanhojen?) droidien kamera appeissa voi aktivoida toiminteen, että kun BT:tä pitkin tulee Play tai FF -kasku, niin ottaa kuvan. Ontuu, koska voi vain laukaista sokkona.

        Luulen että Google on jo vuosia sitten esitellyt sellaisen käyttökokemuksen parannuksen että kameran etäkäyttö/etäohjaus muuttui mahdottomaksi. Siltä suunnalta kannattaa silti kurkistaa josko jotain löytyisi, siis ei ole BT vaan valvontakamera, WiFi-kamera, WLAN kamera, tai Web kamera. Niiden avulla pystyi ojaamaan etädoidin kameraa monipuolisesti ja näki livekuvaa videosta jota etädroidi tallensi, oli myös mahdollisuus tökätä ota kuva -kaskukin. Käyttöjärjestelmäversiossa 9.0 Google julkaisi sellaisen käyttökokemuksen parannuksen että videokuvaa ei voi ottaa siten että näyttö on pimeänä. Tämä parannus siis vie maton alta kameran etäkäytöltä (ja sadoilta sovelluskehittäjiltä) koska päällä oleva näyttö kuluttaa akun varauksen nopeasti.

        Luulen että kaikissa, tai ainakin monissa, ikapulan malleissa toimii kameran BT laukaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kepissä on pyöreä 3.5mm (audio)jakki niin kasku menee sitä pitkin, eli ei mene BT:tä pitkin (paitsi jos keppi on kaksineuvoinen). Joidenkin (vanhojen?) droidien kamera appeissa voi aktivoida toiminteen, että kun BT:tä pitkin tulee Play tai FF -kasku, niin ottaa kuvan. Ontuu, koska voi vain laukaista sokkona.

        Luulen että Google on jo vuosia sitten esitellyt sellaisen käyttökokemuksen parannuksen että kameran etäkäyttö/etäohjaus muuttui mahdottomaksi. Siltä suunnalta kannattaa silti kurkistaa josko jotain löytyisi, siis ei ole BT vaan valvontakamera, WiFi-kamera, WLAN kamera, tai Web kamera. Niiden avulla pystyi ojaamaan etädoidin kameraa monipuolisesti ja näki livekuvaa videosta jota etädroidi tallensi, oli myös mahdollisuus tökätä ota kuva -kaskukin. Käyttöjärjestelmäversiossa 9.0 Google julkaisi sellaisen käyttökokemuksen parannuksen että videokuvaa ei voi ottaa siten että näyttö on pimeänä. Tämä parannus siis vie maton alta kameran etäkäytöltä (ja sadoilta sovelluskehittäjiltä) koska päällä oleva näyttö kuluttaa akun varauksen nopeasti.

        Luulen että kaikissa, tai ainakin monissa, ikapulan malleissa toimii kameran BT laukaisu.

        Itse asiassa tarkoitin avaimenperän kokoista BT laukaisunappia, selfiekepissä kuvittelin olevan samanlaista tekniikkaa, en tiedä. Antaako bluetooth komennon ikäänkuin kamera laukaistaisiin painamalla volume-näppäintä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tarkoitin avaimenperän kokoista BT laukaisunappia, selfiekepissä kuvittelin olevan samanlaista tekniikkaa, en tiedä. Antaako bluetooth komennon ikäänkuin kamera laukaistaisiin painamalla volume-näppäintä?

        Aivan, aika monessa kamera appissa on tuo volume-nappien käyttömahdollisuus kameran ohjaamiseen. Silloinhan myös BT kasku ohjaa kameran ko toimintoja. Saattaa olla että Nokia 5.4 kapulan omassa kamera appissa Volume-nappeja ei voi hyödyntää, koska siinä on pelkkä riisuttu android OS. Mutta kamera appeja löytyy läjäpäin sovelluskaupoista. Esim Xiaomi Redmi Note:ssa voi sen omassa kamera appissa valita Volume-napeille kaskut 1) suljin, 2) suljinviive, 3) zoom, ja 4) ei oteta käyttöön (en kyllä ymmärrä mitä hyötyä on suljinviiveen tai zoomin etäohjauksesta kun joutuu lähilaukaisemaan).

        Siitä ei ole mitään tietoa minkälainen BT nappi sinulla taskussasi on. Mutta ilmeisesti sinulla on myös tuo kapulla, niin kokeile. Etsi kamera appin asetusvalikosta asetuskohta käytä äänenvoimakkuusnappeja tms, ja aktivoi sen jokainen vaihtoehto yksi kerrallaan kokeillen josko BT nappi pelittää. Jos em asetuskohtaa ei löydy niin sitten tarvitset jonkin kamera appin jostain sovelluskaupasta jossa fyysisten Volume-nappien käyttömahdollisuus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tarkoitin avaimenperän kokoista BT laukaisunappia, selfiekepissä kuvittelin olevan samanlaista tekniikkaa, en tiedä. Antaako bluetooth komennon ikäänkuin kamera laukaistaisiin painamalla volume-näppäintä?

        Niissä kauko-ohjaimissa on kyllä mukana käyttöohje ja ohjeet siitä jos tarvitsee puhelimen kamera-asetuksia säätää tai joku sovellus ladata Play-kaupasta. Aivan turha niitä on etukäteen kovin tarkkaan päsmäröidä. Jos jokin laite ei sovellu puhelimellesi, niin palautat sen ja vaihdat toiseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä kauko-ohjaimissa on kyllä mukana käyttöohje ja ohjeet siitä jos tarvitsee puhelimen kamera-asetuksia säätää tai joku sovellus ladata Play-kaupasta. Aivan turha niitä on etukäteen kovin tarkkaan päsmäröidä. Jos jokin laite ei sovellu puhelimellesi, niin palautat sen ja vaihdat toiseen...

        Paljon turhempaa on sinun täällä muita päsmäröidä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe