Paljonko olisi Sako 222 Rem lintukiväärin hinta. Ase ollut yli 50 vuotta kaapissa, ammuttu vain muutama laukaus, virheetön, kuin kaupan hyllyltä. Taitaa olla sitä vuoden 1967 sarjaa. Legenda-ase.
Sako 222 Rem
8
1161
Vastaukset
- Anonyymi
500-1000€ riippuu siitä haluaako joku tätä asetta,tarjontaa on paljon.
- Anonyymi
Käyttämättömistäkin?
- Anonyymi
Suomessa on paljon täläisä aseita,lintukannat romahtivat 60-70 lukujen taitteessa etelä Suomessa,syy on arvoitus.
- Anonyymi
Saattaa olla että noita kiväärejä onkin jäänyt käyttämättä juuri tuohon aikaan. Sen lintujen kannan romahtamisen vuoksi tuokin jäi yli 50 vuodeksi kaappiin, tunnen aseen historian. Se kantojen romahtaminen johtui todennäköisesti ns. "jääkuolemasta" - harvinainen sääilmiö koko valtakunnassa. Sää meni räntäsateeksi ja sen jälkeen tuli nopea pakastuminen. Vesi ei ehtinyt poistua koivujen urpujen päältä vaan jäätyi paksuksi kerrokseksi niiden päälle. Nyt kun linnut söivät jäisiä urpuja suuria määriä se oli kohtalokasta.
- Anonyymi
Jyrkkäreunaisiin suo ojiin, hukkuu edelleen paljon, kanalintujen poikasia. -60 luvulla oli ojitus vauhdissaan.
- Anonyymi
Minä olen Salon ja Raaseporin rajamailla,täälä on vähän suota.Lapsuudessa teeriä oli talvella koivut täynnä,siten kävi kato.Metsästys on ollut rauhoitettu vuosikymmeniä.Ei silloin supejakaan vielä ollut.Asekaapissa vähän käytetyt Tikan haulikorihla.
- Anonyymi
Mitä nyt olen neljä vuotta kulkenut hirvimetsällä, niin koskaan en ole näin suuria teeriparvia nähnyt, suurimmassa oli arviolta yli 200 lintua. Itse en teeriä metsästä.
- Anonyymi
Näiden .22 kaliiberien luodit on lyijyllisenä noin 3 gramman luokkaa, joten täyskuparisena luodista tulee liian kevyt. Jos / kun lyijykielto tulee metsästysluoteihin, niin ei taida kukaan huolia ko. asetta edes ilmaiseksi, koska pelkkä ostolupa maksaa jo 90 euroa. On toki mahdollista, että lyijyluodit korvataan wolframilla, joka on 10 kertaa kalliimpaa? Uskon että tulevaisuudessa linnut ammutaan 6,5 x55, 6,5 creedmore ja .308 kaliibereilla, joissa kupariluodit toimivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783