Tästä oli kirjoitus MT. metsäliitteessä. Tämä kohta lähinnä kiinostaisi:
"Alv-velvollisuudesta on metsänomistajalle hyötyä, koska metsätalouteen liittyvistä hankinnoista (tavaroista tai palveluista) voi vähentää niihin sisältyvät arvonlisäverot sataprosenttisesti arvonlisäverotuksessa. Henkilö, joka ei ole alv-velvollinen saa verotuksessa hyödynnettyä tuloverotuksessa vain pääomatuloveroprosentin mukaisen osuuden arvonlisäverosta".
Tämähän on selvää asiaa metsän osalta , mutta kun metsää on vain pari hehtaaria ja sekin taimiasteella. Kysymykseni: Jos luovun alvista, niin voinko esimerkiksi tuotantorakennusten korjausmenot vähentää maatalouden menoina kokonaan siten että ne sisältää alvin? Kaikki pellot on vuokrattu pois, ja tulot näistä jää alle 15000€.
Luopuako Y tunnuksesta?
Anonyymi
2
98
Vastaukset
- Anonyymi
Kysymys taitaa olla turha, koska ilman tuotantoa (tai edes suunnitelmia tulevasta tuloa tuottavasta toiminnasta) ei ole tuotantorakennuksia, joiden korjauskuluja saisi vähentää.
Sitä en tiedä, saisiko entisten tuotantorakennusten purkukulut vähennettyä vielä maatalouden kuluna. - Anonyymi
Vatipää jopa-vain ei tajua verotusta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2713376Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031683- 681239
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991077- 571033
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:50986- 63961
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is199871- 42817
- 47782