Olen siivonnut siivousfirmassa yli 10 vuotta. Nyt minulle tarjottiin asiakasyrityksestä töitä. Irtisanomisaikani on päättymässä ja nyt tämänhetkinen työnantajani on ilmoittanut tuhansien eurojen sakosta, jos asiakas palkkaa minut. Vuokrajutuissa tämä on arkipäivää, mutta tämä oli yllätys. Jos nyt vaan lopetan enkä mene asiakkaallekaan, joutuvatkohan silti maksamaan?
Asiakkaalle töihin
4
175
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet liittynyt liittoon tai YTK-yhdistykseen, soita heti sinne lakimiehelle. Etsi työsopimus esille.
Jos et ole liittynyt, niin kysy neuvoa työsopimuslain noudattamista valvovalta viranomaiselta eli soita https://www.tyosuojelu.fi/tietoa-meista/asiointi/puhelinneuvonta - Anonyymi
Sakko on mitä todennäköisimmin sovittu asiakasyrityksen ja siivouspalvelutuottajan välisessä sopimuksessa. Näin ollen sopimussakkovaatimus kohdistuu asiakasyritykseen, eikä aloittajalle henkilökohtaisesti. Voit huoletta työllistyä asiakasyritykseen, mikäli suostuvat maksamaan sakon nykyiselle työnantajallesi tai sitten riitauttavat asian, tai saavuttavat sovinnon jollain muulla tavalla. Sakko ei kosketa aloittajaa millään muotoa.
- Anonyymi
Juurikin näin. Mietin vain sitä, että vaikka en työllistyisi tuolle asiakkaalle, niin velvoittaako sopimus mun paalaamista/jäämistä siivousfirmaan? Siitä olin lähdössä joka tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin. Mietin vain sitä, että vaikka en työllistyisi tuolle asiakkaalle, niin velvoittaako sopimus mun paalaamista/jäämistä siivousfirmaan? Siitä olin lähdössä joka tapauksessa.
Ei tietenkään vaadi sinun jäämistä siivousfirmaan (ellei sopimuksesi ole määräaikainen, mutta sanoitkin jo irtisanomisajasta, niin tuskin siis on). Tietenkin saat irtisanoa itsesi vaikka ihan ilman mitään syytä, ei työsopimus velvoita että saisit irtisanoa itsesi vain, jos sinulla on valmiina uusi työ. Mutta toki työkkärihän sitten laittaa karenssiin, jos irtisanoudut ilman pätevää syytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139